Copywriter za 1 zł?

„Nie ukrywam, że zależy mi na cenie, więc będę brał pod uwagę osoby, które podadzą najniższą cenę.”, „Proponujemy: 5 dolarów za 1000 słów. Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą.” – takie informacje codziennie znajdują copywriterzy przeglądający ogłoszenia ze zleceniami.
Najśmieszniejsze jest to, że wiele osób decyduje się na pracę za owe 5 dolarów za 1000 wyrazów. Tym samym zapisując około 6 000 znaków (standardowy maszynopis liczy 1 800 znaków ze spacjami) za 17 zł. Dzięki temu zgadzają się na pracę za nieopłacalne stawki (liczę tu tylko czas i prąd) i tworzą kiepskiej jakości produkty. Są to najczęściej teksty poniżej przeciętnej, zawierające mnóstwo błędów i odpychające czytelnika.

Copywriter za 1 zł?

Dlatego szukając copywritera, któremu powierzymy napisanie czegoś bardziej ambitnego niż niskiej jakości tekst pozycjonujący, należy wynająć osobę posiadającą wiedzę. Oczywiście, ta kosztuje, ale inwestycja zwróci się błyskawicznie.

Skupmy się na trzech najważniejszych zyskach:

Najważniejszym jest wzbudzenie zainteresowania. Tekst wypływający spod pióra zawodowego copywritera błyskawicznie zainteresuje czytelnika, a następnie przekaże mu informacje. Jeżeli ma być to tekst reklamowy, to w kolejnych krokach przekona do działania i zmusi do zakupu. Odbiorca, któremu spodoba się tekst zacznie odwiedzać stronę www, polecać swoim znajomym, linkować– tym samym zwiększając PR strony.

Drugi zysk, wartość pozycjonująca. Jak wiemy, roboty Google zwracają uwagę na wartościowe teksty. Dlatego odpowiednio napisany materiał, zawierający cenne informacje, z dopracowanymi szczegółami, będzie cennym „SEO skarbem”.

Ostatnim jest satysfakcja zamawiającego. Dobry copywriter będzie słuchał, dopytywał się o szczegóły oraz oczekiwania, by na końcu stworzyć tekst, który zadowoli zlecającego i czytelników. Tani copywriterzy, najczęściej zapominają o poznaniu oczekiwań Klienta, analizie potrzeb odbiorców i tworzą, posiadając niewystarczającą ilość informacji, „dzieło” według swojego uznania.

Na koniec cenna uwaga dla wszystkich zleceniodawców szukających oszczędności. Osoby godzące się na pracę za przysłowiową złotówkę zawsze są źródłem kłopotów. Najczęściej są to postaci dorabiające na boku, rozpoczynające własną działalność lub dopiero myślące o karierze copywritera. Nie przeszły szkolenia z copywritingu, nie posiadają one wiedzy i doświadczenia, które tak bardzo potrzebne są do napisania wartościowego tekstu. Osobiście, przed rozpoczęciem pracy, starannie sprawdziłbym ich umiejętności i kompetencje.
Autor: Jakub Sosnowski
Najnowszy artykuł