Menedżer coachem

Jak pracować z ludźmi, by wzbudzać ich zaangażowanie? Jak rozmawiać z pracownikami w codziennych sytuacjach? A jak komunikować trudne sprawy i uwagi krytyczne? Jak eliminować zbędne koszty i tracenie czasu?

To wyzwania każdego menedżera. W poukładaniu relacji z pracownikami pomagają praktyczne narzędzia rozmów coachingowych. Coaching w ostatnich latach stał się w Polsce bardzo popularny. Można wręcz powiedzieć o modzie na coaching. Trudno znaleźć menedżera, który jeszcze o coachingu nie słyszał. Ale czy wiadomo, jak skutecznie korzystać z tych narzędzi? Mądre ich stosowanie może być pierwszym krokiem ku zmianie stylu zarządzania na coachingowy. 

Dzięki udziałowi w szkoleniu menedżer:

  • Zrozumie jak jego zachowanie wpływa na emocje i postawy pracowników, oraz jak może skutecznie wspierać ich rozwój.
  • Pozna swoje tendencje w roli menedżerskiej.
  • Nauczy się praktycznych sposobów radzenia sobie z problemami i wyzwaniami w pracy z ludźmi.
  • Zacznie wprowadzać coachingowy styl zarządzania w swoją codzienną praktykę.

Cele szkolenia:

  • Lepsze zrozumienie jak zachowanie menedżera wpływa na emocje i postawy pracowników oraz jak może skutecznie wspierać ich rozwój.
  • Lepsze poznanie siebie i swoich tendencji w roli menedżerskiej.
  • Poznanie praktycznych sposobów radzenia sobie z problemami i wyzwaniami w pracy z ludźmi.
  • Poprawa wyników, atmosfery i jakości współpracy zespołowej. 
  • Wzrost innowacyjności pracowników, lepsze wykorzystanie ich mądrości i doświadczenia.
  • Wzmocnienie odpowiedzialności i samodzielności zespołu – zmniejszenie poziomu stresu i obciążenia mikrozarządzaniem – więcej czasu dla menedżera.

Tematyka:

  • Rola i zadania współczesnego menedżera.
  • Trudne sytuacje i problemy menedżera.
  • Wykorzystanie coachingu w kształtowaniu postawy przywódczej (liderskiej).
  • Coachingowy styl zarządzania – czym jest?
  • Bazowe umiejętności coacha – aktywne słuchanie i „mocne” pytania.
  • Zasady prowadzenia rozmów coachingowych.
  • Struktury rozmów coachingowych, m.in.: GROW, COACH, STAGES.
  • Zasady skutecznego przekazywania informacji zwrotnych.
  • Praktyczne ćwiczenie umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych.
  • Kształtowanie konstruktywnych relacji z pracownikami - rola zaufania.
  • Praca z celami – wyznaczanie, priorytety, kroki do realizacji celu.
  • Przełamywanie schematów myślenia i zachowania.
  • Kiedy ludzie się zmieniają – praca nad zmianą postaw i zmianą kultury organizacyjnej.
  • Budowanie motywacji do zmiany, przełamywanie inercji zmiany.
  • Czego się może menedżer obawiać i jak przełamywać obawy?
  • Budowanie obrazu siebie jako menedżera.
  • Zespołowość – funkcje i dysfunkcje.
  • Dobre praktyki w stosowaniu coachingu – jak postępować w sytuacjach:
    • trudni pracownicy, konflikty,
    • brak współpracy w zespole,
    • wdrażanie nowych pracowników,
    • kształtowanie relacji ze współpracownikami po awansie,
    • problemy z dyscypliną i przestrzeganiem zasad,
    • zarządzanie „niezastąpionymi” ekspertami.

Między sesjami szkoleniowymi praktyczne zadania wdrożeniowe obejmujące problematykę prowadzenia coachingu w miejscu pracy.

Czas trwania: 6 dni (2+2+2). 

Proszę o więcej informacji
Najnowszy artykuł