System Okresowych Ocen Pracowniczych

Jeśli zależy Ci, by strategia wzrostu efektywności Waszego przedsiębiorstwa opierała się na stałym rozwoju kompetencji i utrzymywaniu wysokiej motywacji pracowników, to fundamentem tej strategii powinien być system zarządzania efektywnością personelu. Taki system, który pozwala monitorować i usprawniać jakość pracy. Skuteczne wdrożenie Systemu Okresowych Ocen Pracowniczych będzie stanowić dźwignię wzrostu organizacji i wzmocnienie jej kultury.

Za jeden z najistotniejszych instrumentów polityki personalnej uważa się System Okresowych Ocen Pracowniczych (SOOP). Dobrze działający i uwzględniający specyfikę działalności firmy system ocen dostarcza bieżącej informacji o aktualnym i prognozowanym stopniu rozwoju pracownika, co w efekcie umożliwia stworzenie nowoczesnego, sprawnie działającego i identyfikującego się z celami przedsiębiorstwa zespołu.
Realizacja projektu wiąże się ze zmianą stylu działania kadry menedżerskiej, na której spoczywa odpowiedzialność za jego praktyczne rezultaty.

Czy Twoja firma to organizacja ucząca się?
Czy dbasz o rozwój Waszych pracowników?


Zasady Budowy Systemu:

  • Oparcie Systemu Okresowych Ocen Pracowniczych na analizie wykonywanej pracy,
  • Czynniki oceny definiowane przy pomocy obserwowalnych wskaźników,
  • Prostota systemu,
  • Odpowiednie przygotowanie menedżerów do roli oceniającego oraz do przeprowadzania rozmów  z pracownikami,
  • Nadzór wyższego kierownictwa,
  • Efektywny system wsparcia dla menedżerów,
  • Mechanizm odwoławczy.


Oczekiwane rezultaty:

  • Zwiększenie efektywności zarządzania przedsiębiorstwem.
  • Zwiększenie konkurencyjności i szans rozwojowych.
  • Poprawa jakości pracy.
  • Dostarczenie informacji koniecznych do planowania i prowadzenia prawidłowej polityki personalnej.
  • Wyławianie talentów i kandydatów do awansu.
  • Utworzenie systemu informacji kadrowej spełniającego funkcje banku danych.
  • Określenie mocnych i słabych stron poszczególnych pracowników.
  • Ocena i selekcja osób przeznaczonych do awansu.
  • Właściwe motywowanie pracowników.
  • Określenie potrzeb szkoleniowych.
  • Pomoc w planowaniu karier zawodowych pracowników.
  • Zastąpienie subiektywnych opinii obiektywnymi kryteriami oceny wyników pracy.
  • Przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom takim jak: absencja, fluktuacja.

Proszę o więcej informacji
Najnowszy artykuł