Chcesz zarabiać na lojalności Klienta?

Kultura pro-kliencka to marzenie Klientów. Firma, która koncentruje się na potrzebach swojego najważniejszego zasobu - Klientach. Każdy z nas marzy o takiej.
Dla wielu menedżerów jednak ze względu na koszty takich działań -  to mrzonka. Zdecydowana większość menedżerów jest przekonana, że doskonała obsługa Klienta to jedynie wydatki. Co prawda, każdy bez zająknięcia zadeklaruje, że Klient jest najważniejszy, jednak praktyka pokazuje co innego.

Tymczasem, jak dowodzą badania, prawdziwy zysk generuje lojalny Klient. Już 5% wzrost retencji Klientów może przynieść od 25% do 85% wzrost zysków z Klienta w zależności od sektora. Prawdziwe zyski firma osiąga nie wtedy, gdy sprzedaje pojedynczy produkt czy usługę, ale gdy zyskuje lojalnego Klienta.

Czy Wasi Klienci są apostołami Waszej marki?

By Klient stał się rzecznikiem naszej marki, nie wystarczy pojedyncze szkolenie z obsługi Klienta. Potrzebna jest kompleksowa odpowiedź i stała inwestycja czasu, zaangażowania i pieniędzy.

By zarabiać na lojalność Klienta inwestowanie w ten obszar musi być kompleksowe i obejmować zarówno:

  • kompetencje pracowników pierwszej linii kontaktu z Klientem,
  • umiejętności i decyzje kadry menedżerskiej (bezpośredniej i zarządzającej),
  • pomiar satysfakcji Klienta i monitorowanie komunikatów płynących od Klientów, pomiar właściwych KPI,
  • procedury, struktury i organizację pracy, które będą umożliwiać koncentrację na Kliencie,
  • kształtowanie kultury organizacyjnej, która umożliwiać będzie realizację tego ambitnego celu.  

Słowem, potraktowania obsługi Klienta jako ważnego elementu strategii biznesowej.

Co możemy Wam zaproponować?
Najnowszy artykuł