Motywujący zmotywowany menedżer

Jak czerpiąc z własnej motywacji angażować innych do działania?

Motywowanie pracowników to najczęstsze wyzwanie, z jakim mierzą się szefowie: zespołów, działów i całych firm. Na hasło „motywowanie pracowników” wyszukiwarka Google odpowiada około 403 000 wynikami.

To ciągłe zapotrzebowanie na wiedzę z zakresu motywowania wynika z braku skuteczności stosowanych metod, a także z natury procesu – nie można być stale zmotywowanym na 100%.

Firmy zawsze potrzebują wysoko zaangażowanych pracowników, jednak poziom motywacji ulega naturalnym fluktuacjom. Dla skuteczności interwencji w motywację pracowników kardynalne znaczenie ma posiadana wiedza na temat skutecznych sposobów wpływania na motywację, umiejętność jej zastosowania w praktyce, a także motywacja własna szefów. Od niej bowiem wszystko się zaczyna. Jeśli jest wysoka, łatwiej się motywuje, jeśli niska, trzeba jej poszukać i ją wydobyć. W przeciwnym razie stosowanie technik motywowania staje się karykaturą motywacyjną. Pracowników takie niezmotywowane motywowanie nie angażuje, a bywa, że demotywuje.

Cele szkolenia:
  • Rozpoznanie własnej roli w motywowaniu pracowników oraz identyfikacja ograniczających skuteczność nawyków w sposobie motywowania.
  • Poznanie wachlarza metod i sposobów motywowania pozafinansowego.
  • Zbudowanie zindywidualizowanego planu motywacyjnego dla swoich pracowników.
  • Rozwój umiejętności prowadzenia konstruktywnej rozmowy służącej udzieleniu informacji zwrotnej.
  • Zwiększenie elastyczności w reagowaniu na sytuacje trudne w trakcie prowadzonych rozmów z pracownikami.
  • Zbudowanie świadomości swoich silnych stron oraz zwiększenie poczucia własnej skuteczności w pełnieniu roli szefa u uczestników szkolenia.
Szkolenie poprzedza badanie przeprowadzone wśród podwładnych uczestników, mające na celu określnie aktualnych deklarowanych motywatorów. Wyniki badania będą wykorzystane w trakcie szkolenia.

Tematyka:
  • Modele motywowania i ich praktyczne zastosowanie - czego potrzebują ludzie, by efektywnie pracować?
  • Co mnie motywuje? Wpływ własnej motywacji na motywowanie innych.
  • Błędy motywowania - najpopularniejsze „demotywatory”.
  • Motywacja 3.0 praktyczne przełożenie teorii samookreślenia E. Deciego i R. Ryana na motywowanie pozafinansowe, na które bezpośredni wpływ ma szef. 
  • Efekt Pigmaliona w zarządzaniu ludźmi – stawianie ambitnych wyzwań/celów i budowanie współodpowiedzialności za rezultaty pracy.
  • Finansowe motywowanie pracowników – kilka wskazówek jak motywować, by nie demotywować, jeśli dysponuję ograniczonym budżetem.
  • Zasady prowadzenia rozmów oceniających pracę.
  • Struktura rozmowy STAGES jako podstawa rozmów korygujących zachowanie, oceniających, i dyscyplinujących.
  • Praktyka komunikowania. Symulacje prowadzenia rozmów z wykorzystaniem ramowych opisów ról zaczerpniętych z doświadczenia uczestników.

Czas trwania: 2 dni szkoleniowe

Proszę o więcej informacji

Dlaczego motywowanie pracowników jest tak ważne? Przeczytaj:


"Zacznij to w końcu robić, bo wylecisz z pracy!"

Krzyknął Tomasz, kierownik działu sprzedaży, do swojego podwładnego. Niedługo później pracownik faktycznie zmienił pracę. Nic nowego – dział sprzedaży miał największą rotację z całej firmy, a firma jedną z największych w branży.  Czytaj więcej...

Jak motywować pracowników do pożądanych zachowań? - sposoby i metody

Jak motywować pracowników do pożądanych zachowań? - sposoby i metody

Krzysztof, właściciel restauracji La Strada, znosił cwaniactwo swojego głównego kucharza – Jana. Ciągle żył w nadziei, że Jan się zmieni. Kiedy nazbierało mu się przewinień to nieraz mu coś powiedział, ale na niewiele to się zdawało. Czytaj więcej...
 

3 mity o motywowaniu pracowników

3 mity o motywowaniu pracowników

Motywacja – wyświechtany zwrot, czy prawdziwe panaceum na wszelkie dolegliwości? Czy wystarczy ją mieć, aby osiągnąć sukces? Czy jej brak to gwarantowane niepowodzenie? Czytaj więcej...

Najnowszy artykuł