Skuteczne delegowanie zadań

Od polecenia do egzekwowania – jak zwiększyć skuteczność w realizacji zadań przez Twoich ludzi?

Delegowanie zadań to jedna z podstawowych funkcji każdego menedżera. Początkujący menedżerowie często są rozdarci między skrajnymi pokusami. Z jednej strony boją się przekazać odpowiedzialność za zadania podwładnym. Starają się wszystkiego doglądnąć i dopilnować osobiście. Właściwie najchętniej zrobiliby to wszystko za nich. Przecież nikt się tak dobrze nie zna na temacie, prawda? A może by tak z drugiej strony zrzucić wszystkie niemiłe obowiązki na podwładnych i czekać wygodnie na efekty? 
Jak znaleźć złoty środek? Jak przekazywać zadania i monitorować ich wykonanie, żeby nie obawiać się o ich efekty? Których zadań nie można przekazać?

Dzięki udziałowi w szkoleniu menedżer:

  • Nauczy się znajdować równowagę między nadmierną kontrolą a pozostawieniem pracowników samych z trudnymi zadaniami.
  • Wyćwiczy rozmowy z pracownikami, by jasno przekazywać zadania, upewniać się, że został zrozumiany, motywować i oceniać.
  • Uniknie popełniania błędów w delegowaniu zadań i motywowaniu pracowników.

Cele szkolenia:

  • Wzmocnienie kompetencji do budowania produktywnych relacji z pracownikami.
  • Doskonalenie umiejętności komunikowania się z pracownikami w trakcie: przekazywania poleceń, delegowania zadań, motywowania, oceny i kontroli pracy.
  • Opracowanie praktycznych rozwiązań – metod do wykorzystania w realiach pracy menedżerów.


Tematyka:

  • Warunki skutecznego delegowania.
  • Jak pozyskiwać do realizacji celu pracowników nie będących w relacji zależności? 
  • Kontrakt z pracownikiem - czyli jak budować odpowiedzialność za wykonanie.
  • Autorytet - czy można budować autorytet bez władzy? 
  • Jak formułować polecenia? 
  • Jak sprawdzać zrozumienie polecenia? 
  • Monitorowanie realizacji – czyli skąd będę wiedzieć, że zadanie jest realizowane.
  • Motywacyjna rola informacji zwrotnych. 
  • Posługiwanie się konstruktywną krytyką w celu modyfikacji zachowań. 
  • Egzekwowanie, korygowanie - jak prowadzić rozmowę oceniającą efekty? 
  • Symulacje rozmów z pracownikami.
  • Analiza własnych mocnych stron w delegowaniu zadań oraz obszarów, które wymagają wzmocnienia.

Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
 

Proszę o więcej informacji

Dowiedz się więcej o kompetencjach menedżerskich:


Kluczowe kompetencje Menedżera Zespołu

Kluczowe kompetencje Menedżera Zespołu

Kluczowym elementem sukcesu firmy jest dobre zarządzanie sprawowane przez menedżerów posiadających odpowiednie kompetencje do realizacji nałożonych na nich zadań. Czytaj więcej...

Jak relacje menedżera z pracownikiem wpływają na ich efektywność?

Jak relacje menedżera z pracownikiem wpływają na ich efektywność?

Firma. Menedżer spotyka pracownika na korytarzu. Mówi: Przyjdź do mnie za pół godziny... Czytaj więcej...


Najnowszy artykuł