Negocjacje w praktyce menedżera

Jak negocjować ze współpracownikami i kontrahentami?

Wielu menedżerów nie zdaje sobie sprawy z tego, że poza negocjowaniem z kontrahentami, negocjują praktycznie codziennie. Z kim? Ze swoimi podwładnymi i współpracownikami. Ustalanie warunków, terminów, zadań do wykonania to nic innego jak negocjacje. Podchodzenie do nich, jak do próby sił - silniejszy dyktuje warunki lub równi sobie szukają kompromisu - to nie jedyne rozwiązanie. 
Można inaczej! 
W konstruktywnym dialogu kryje się obszar obopólnych korzyści.

Dzięki udziałowi w szkoleniu menedżer: 

  • Negocjując ze współpracownikami i kontrahentami będzie mógł osiągać więcej niż oczekuje poprzez: wykorzystanie odpowiedniej procedury przygotowania, pytania umożliwiające sterowanie przebiegiem rozmowy, pozwalające odkryć interesy partnera i znajdować korzystne dla obu stron rozwiązania.
  • Zyska elastyczność, po tym jak uświadomi sobie negatywne konsekwencje stosowanego stylu negocjowania i zostanie zainspirowany do zmiany nawyków w negocjacjach.
  • Rozwinie swój indywidualny styl negocjatora oparty na mocnych stronach.

Cele szkolenia:

  • Rozwój kompetencji negocjacyjnych menedżerów takich jak:
    • przygotowanie do negocjacji, 
    • planowanie strategii negocjacyjnej,
    • umiejętność budowania relacji z partnerem w trakcie negocjacji, 
    • komunikacja i prowadzenie negocjacji ze współpracownikami i kontrahentami.
  • Identyfikacja własnych mocnych stron i obszarów wymagających rozwoju w ramach kompetencji negocjacyjnych.
  • Większa skuteczność poprzez nabycie nowych umiejętności i większa świadomość wywieranego wpływu w kontaktach z partnerami negocjacji – współpracownikami i kontrahentami.
  • Przełamanie rutynowych działań w praktyce negocjowania.
  • Inspiracja do odkrywania nowych, innowacyjnych sposobów negocjowania i wywierania wpływu.

Tematyka: 

  • Targowanie a negocjacje z wizją. Między grą o sumie zerowej a grą niezerową - gra negocjacyjna. 
  • Ja jako negocjator. Diagnoza preferowanego stylu negocjacji.
  • Konflikt a negocjacje. Kiedy negocjacje są najlepszym rozwiązaniem, a kiedy nie należy ich stosować?
  • To co mówimy czy jak mówimy? Komunikacja w negocjacjach. 
  • Negocjacje z wizją. Charakterystyka, wskazówki i zasady prowadzenia negocjacji partnerskich. 
  • Przygotowanie z wizją. Osiem kroków dla osiągania więcej w negocjacjach.
  • Negocjacje z wizją. Praktyka negocjacji opartych o zasady – videotrening.
  • Za rok, dwa będę negocjatorem, który... moja wizja negocjatora.
  • Sformułowanie planu dalszego rozwoju kompetencji negocjacyjnych, wybór obszaru pracy i action plan.

Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
 


Dlaczego uczestnicy polecają to szkolenie?

 

„Nie było tanich sztuczek czy technik, które wszyscy znamy. Skupiliśmy się na realnym życiu, nacisk na przygotowanie do negocjacji.” (Ilona Drzewosowska)

Uczestnik szkolenia - Goldbach


„Otwiera nowe spojrzenie na przygotowanie do negocjacji.” 

„Bardzo przydatne w sytuacji natłoku informacji, szumu informacyjnego.” 

„Duża wiedza trenerów oraz umiejętność przekazywania jej w atrakcyjnej formie.”  

Polecam innym, by mogli dobrze przygotować się do prowadzenia negocjacji.

Rozjaśnienie myśli i sposobu analizy danych.

„Było bardzo interesujące i bardzo przydatne w codziennej pracy.”

„Przekaz za pomocą ćwiczeń (zobaczy) lepiej pozwala zrozumieć negocjacje.”

Uczestnicy szkoleń - Imperial Tabacco


Proszę o więcej informacji

Przeczytaj więcej o negocjacjach i sprzedaży:


Pięć przeszkód na drodze do sukcesu w negocjacjach

Pięć przeszkód na drodze do sukcesu w negocjacjach

Każdy posiada własne oczekiwania, potrzeby, marzenia i żądania. Ile z tego otrzyma, to zależy od sposobu, w jaki będzie o nie walczył, a więc jaką siłę i strategię obierze w negocjacjach z otoczeniem. Czytaj więcej...
 

Jak zadawać pytania? – całodzienne menu handlowca

Jak zadawać pytania? – całodzienne menu handlowca

- Czy nie mógłby pan mnie poinformować, którędy powinnam pójść? - mówiła dalej. - To zależy w dużej mierze od tego, dokąd pragnęłabyś zajść - odparł Kot Cheshire - Właściwie wszystko mi jedno. Czytaj więcej...
 

5 najczęstszych błędów telemarketera, od których zależy przebieg rozmowy

5 najczęstszych błędów telemarketera, od których zależy przebieg rozmowy

Każdy z nas niejednokrotnie odbiera telefony od telemarketerów. Jak to się dzieje, że z jednym konsultantem chcemy rozmawiać i nawet, jeśli nie jesteśmy przekonani do produktu czy usługi, rozmowa jest miła. Czasem nawet zastanawiamy się, czy jednak nie kupić…. Czytaj więcej...
 

Najnowszy artykuł