Skuteczne delegowanie zadań

Od polecenia do egzekwowania – jak zwiększyć skuteczność w realizacji zadań przez Twoich ludzi?

Delegowanie zadań to jedna z podstawowych funkcji każdego menedżera. Początkujący menedżerowie często są rozdarci między skrajnymi pokusami. Z jednej strony boją się przekazać odpowiedzialność za zadania podwładnym. Starają się wszystkiego doglądnąć i dopilnować osobiście. Właściwie najchętniej zrobiliby to wszystko za nich. Przecież nikt się tak dobrze nie zna na temacie, prawda? A może by tak z drugiej strony zrzucić wszystkie niemiłe obowiązki na podwładnych i czekać wygodnie na efekty? 
Jak znaleźć złoty środek? Jak przekazywać zadania i monitorować ich wykonanie, żeby nie obawiać się o ich efekty? Których zadań nie można przekazać?

Delegowanie zadań i obowiązków - szkolenie menedżerskie

Dzięki udziałowi w szkoleniu menedżer:

  • Nauczy się znajdować równowagę między nadmierną kontrolą a pozostawieniem pracowników samych z trudnymi zadaniami.
  • Wyćwiczy rozmowy z pracownikami, by jasno przekazywać zadania, upewniać się, że został zrozumiany, motywować i oceniać.
  • Uniknie popełniania błędów w delegowaniu zadań i motywowaniu pracowników.

Cele szkolenia:

  • Wzmocnienie kompetencji do budowania produktywnych relacji z pracownikami.
  • Doskonalenie umiejętności komunikowania się z pracownikami w trakcie: przekazywania poleceń, delegowania zadań, motywowania, oceny i kontroli pracy.
  • Opracowanie praktycznych rozwiązań – metod do wykorzystania w realiach pracy menedżerów.


Tematyka:

  • Warunki skutecznego delegowania.
  • Jak pozyskiwać do realizacji celu pracowników nie będących w relacji zależności? 
  • Kontrakt z pracownikiem - czyli jak budować odpowiedzialność za wykonanie.
  • Autorytet - czy można budować autorytet bez władzy? 
  • Jak formułować polecenia? 
  • Jak sprawdzać zrozumienie polecenia? 
  • Monitorowanie realizacji – czyli skąd będę wiedzieć, że zadanie jest realizowane.
  • Motywacyjna rola informacji zwrotnych. 
  • Posługiwanie się konstruktywną krytyką w celu modyfikacji zachowań. 
  • Egzekwowanie, korygowanie - jak prowadzić rozmowę oceniającą efekty? 
  • Symulacje rozmów z pracownikami.
  • Analiza własnych mocnych stron w delegowaniu zadań oraz obszarów, które wymagają wzmocnienia.

Czas trwania: 2 dni szkoleniowe