Motywowanie pozapłacowe

Jak motywować pozafinansowo, by nie demotywować?

Pieniądze nie motywują!
Czy ktoś jeszcze wierzy w to, że wystarczy motywować pracowników finansowo? Pieniądze dostarczają motywacji zewnętrznej, która działa tylko przez chwilę. Potem trzeba dać ich więcej i więcej, i jeszcze więcej... A nawet to nie gwarantuje, że pracownicy będą działać efektywnie i nie poszukają sobie innej pracy. 
Pracownik przychodzi do firmy, a odchodzi od... szefa, nieprzyjemnej atmosfery, chaosu czy nudy. Jak wzbudzić w pracownikach wewnętrzną motywację? Czym ich motywować, gdy sytuacja ekonomiczna nie pozwala na bonusy finansowe? 
To od umiejętności i postawy menedżera zależy w dużej mierze atmosfera w firmie i poziom motywacji pracowników. 

Motywowanie pozapłacowe - szkolenie

Dzięki udziałowi w szkoleniu menedżer:

  • Pozna skuteczne narzędzia motywowania pozafinansowego.
  • Będzie wyznaczać pracownikom motywujące cele.
  • Nauczy się motywująco udzielać informacji zwrotnej.

Cele szkolenia:

  • Poznanie własnych nawyków w sposobie motywowania.
  • Wyćwiczenie umiejętności stawiania pracownikom motywujących celów. 
  • Zdobycie umiejętności prowadzenia rozmowy motywującej i udzielania informacji zwrotnej.
  • Zbudowanie świadomości swoich silnych stron oraz zwiększenie poczucia własnej skuteczności w pełnieniu roli szefa u uczestników szkolenia.

 
Tematyka:

  • Czego potrzebują ludzie, by efektywnie pracować? 
  • Modele motywowania i ich praktyczne zastosowanie.
  • Błędy motywowania - najpopularniejsze „demotywatory”.
  • Narzędzia i metody motywowania pracowników. 
  • Czynniki i wartości, które motywują zespół do lepszej pracy – co wynika z doświadczeń wiodących firm?
  • Pozafinansowe techniki motywowania pracowników - jak motywować, by nie demotywować?
  • Zauważaj i chwal - skuteczne metody okazywania uznania i aprobaty.
  • „Przykład idzie z góry” – rola szefa jako wzorca, który naśladują pracownicy.
  • Efekt Pigmaliona w zarządzaniu ludźmi – stawianie wyzwań i budowanie współodpowiedzialności za rezultaty pracy.
  • Jak wyznaczać cele tak, by motywowały nas i innych? 
  • Praktyka formułowania celów z pracownikiem. 
  • Monitorowanie realizacji. Rola menedżera w procesie realizacji celu – czyli zasady kontroli i wsparcia przy realizacji celów.
  • Informacja zwrotna jako narzędzie wywierania wpływu na zespół i pracownika. 
  • Od rozmowy oceniającej do rozmowy coachingowej - czyli jak wzbudzić motywację do rozwoju.
  • Symulacje prowadzenia rozmów z pracownikami - videotrening. 
  • Kontrakt z uczestnikami szkoleń na pracę własną nad rozwojem swoich wybranych kompetencji.

Czas trwania: 2 dni szkoleniowe