Menedżer jako rekruter

Pytam, Poznaję, Przewiduję, Zyskuję – warsztaty prowadzenia rozmów rekrutacyjnych

Dobrze zrekrutowane zespoły są podstawą długotrwałego sukcesu firmy. I odwrotnie: złe decyzje rekrutacyjne są powodem ogromnych kosztów. Dlatego już nie tylko działy HR, ale także kadra menedżerska coraz częściej doskonali się w prowadzeniu rozmów rekrutacyjnych.

Jak z morza kandydatów wybrać pracowników, w których rozwój będzie warto inwestować swój czas i energię? Jak uniknąć błędów i nietrafnych decyzji?

Dzięki udziałowi w szkoleniu menedżer: 

  • Będzie potrafił precyzyjnie określić, jakiej osoby potrzebuje do swojego zespołu - będzie umiał sformułować wymagania odnośnie kwalifikacji i osobowości kandydata oraz będzie potrafił wartościować, które czynniki są najważniejsze.
  • Będzie umiał zaplanować strukturę swojej rozmowy z kandydatem. 
  • Rozwinie umiejętność zadawania pytań i pozna ciekawe techniki prowadzenia rozmowy, które od razu będzie mógł stosować.
  • Pogłębi świadomość wpływu swojego zaangażowania i stylu prowadzenia rekrutacji na otrzymywane efekty rozmowy.
  • Dowie się, co właściwie kryje się pod pojęciami „osobowość”, „motywacja”, „kreatywność” i będzie mógł je opisywać i mierzyć.
  • Stanie się świadomy procesów, które mogą zakłócić obiektywną ocenę kandydata.
  • Pozna europejskie standardy organizacji rekrutacji i komunikacji z kandydatem. 

Cele szkolenia:

  • Nabycie umiejętności: 
    • precyzyjnego formułowania wymagań odnośnie kwalifikacji i osobowości kandydata,
    • planowania struktury rozmowy z kandydatem.
  • Poznanie technik prowadzenia rozmowy z kandydatami.
  • Pogłębienie świadomość wpływu swojego zaangażowania i stylu prowadzenia rekrutacji na otrzymywane efekty rozmowy.
  • Poznanie sposobów opisu i pomiaru pojęć: „osobowość”, „motywacja”, „kreatywność”.
  • Zwiększenie świadomości procesów, które mogą zakłócić obiektywną ocenę kandydata.
  • Zapoznanie z europejskimi standardami organizacji rekrutacji i komunikacji z kandydatem. 

Tematyka:

  • Cel rozmowy rekrutacyjnej. Wiedza, którą menedżer musi zgromadzić o kandydacie, zanim podejmie decyzję o jego zatrudnieniu. 
  • Osobowość i motywacja. Podejście psychologiczne stosowane w biznesie.
  • Profil kandydata. Od określenia cech, jakie musi posiadać pracownik firmy, przez różnice w percepcji CV między działem HR a menedżerem, aż do dobrych praktyk selekcji CV. 
  • Metodologia rozmowy: od cegiełek, czyli pytań po budowle, czyli wywiad.
  • Badanie wiarygodności kandydata: metody i sposoby na weryfikację przyszłego pracownika.
  • Dopasowanie kandydata do kultury organizacyjnej firmy.
  • Podejmowanie decyzji: od czynników zakłócających obiektywną ocenę kandydata po kandydata dopasowanego – koncepcja podejmowania decyzji rekrutacyjnej wg Belbina.
  • Standardy komunikacji z kandydatem podczas procesu rekrutacyjnego. Jak zadbać o Employer Branding: zapraszanie, informowanie, udzielanie informacji zwrotnej kandydatowi.

Czas trwania: 2 dni szkoleniowe

Czytaj więcej o rozwijaniu kompetencji pracowników: