Obsługa Klienta w Help Desk - szkolenie

Profesjonalna obsługa Klienta w Help Desk

Help Desk to w dosłownym tłumaczeniu „biuro pomocy”. Odpowiada za to, żeby wszelkie zgłoszenia problemów technicznych zostały przyjęte, odnotowane i rozwiązane przez właściwe osoby. Klienci wewnętrzni najczęściej jednak narzekają na to, że w Help Desk: nikt ich nie wysłuchał, nie mogli się dodzwonić, zostali źle zrozumiani, nie mogli doczekać się odpowiedzi, nikt nie poinformował o rozwiązaniu sprawy itd. Lista narzekań prędko się nie kończy.
Jak profesjonalnie obsługiwać Klienta wewnętrznego w Help Desk, by nie miał powodów do niezadowolenia?

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy:

  • Zrozumieją potrzeby Klientów wewnętrznych.
  • Poznają zasady obsługi Klientów Help Desk.
  • Wypracują zasady pracy Help Desk sprzyjające najlepszej komunikacji z Klientami.

Cele szkolenia:

  • Pogłębienie świadomości uczestników na temat specyfiki potrzeb Klientów wewnętrznych.
  • Poznanie zasad obsługi Klienta wewnętrznego i jej znaczenia dla realizacji celów istnienia Help Desk.
  • Doskonalenie umiejętności efektywnego prowadzenie rozmowy i e-korespondencji z Klientem wewnętrznym.
  • Rozwój umiejętności radzenia sobie z emocjami własnymi i partnera rozmowy w kontaktach z Klientami wewnętrznymi.
  • Wypracowanie zasad kierujących zachowaniem pracowników Help Desk.

Tematyka:

  • Kto dla kogo? - cele istnienia wewnętrznego Help Desk.
  • Podstawowe zasady profesjonalnej obsługi Klienta wewnętrznego (telefon, e-mail).
  • Skuteczna komunikacja bezpośrednia i telefoniczna w trakcie obsługi.
  • Symulacja rozmów i obsługi Klienta wewnętrznego – videotrening.
  • Trudne sytuacje i wyzwania w obsłudze (warsztat generowania rozwiązań na podstawie sytuacji, które mogą mieć miejsce w Help Desk).
  • Organizacja pracy - priorytety i reagowanie na sytuacje kryzysowe w Help Desk – standardy a możliwości.
  • Zasady obsługi Klienta wewnętrznego – workshop. Standardy obsługi Klienta w Help Desk.
  • Podsumowanie szkolenia i zdefiniowanie zadania wdrożeniowego. 

Czas trwania: 2 dni szkoleniowe

Przeczytaj więcej o obsłudze Klienta: