Nowa jakość komunikacji

Szkolenie podstawowe

Na komunikacji znamy się wszyscy, ponieważ wszyscy się komunikujemy. Jednak usprawnianie jej nie jest już takie łatwe. Większość problemów w porozumiewaniu się wynika z nieoczywistych związków między naszym zachowaniem, a jego efektem -  zachowaniami i decyzjami osób, z którymi się komunikujemy. O skuteczności komunikacji decyduje odbiorca, stąd nasza propozycja szkolenia oparta jest nie tylko o dostarczanie wiedzy na temat tego, jak się komunikować skuteczniej, ale o diagnozę tego jak to robimy rzeczywiście. Na bazie tej uzyskanej od trenerów informacji zwrotnej można dopiero skutecznie planować i zmieniać nawyki komunikacyjne.

Komunikacja - warsztaty

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy: 

  • Poznają dominujący wzorzec komunikacji w ich grupie.
  • Zrozumienie przyczyny problemów z komunikacją.
  • Zyskają świadomość swoich mocnych stron w komunikowaniu się.
  • Rozwiną kluczowe kompetencje komunikacyjne: wyrażanie się, słuchanie i posługiwanie się informacją zwrotną.

Cele szkolenia:

  • Diagnoza wzorca komunikacji obecnego w grupie uczestników, zespole i firmie.
  • Dotarcie do przyczyn nieporozumień w komunikacji, a nie tylko objawów braku współpracy.
  • Zwiększenie świadomość swoich predyspozycji, mocnych i wymagających wzmocnienia stron w komunikacji.
  • Zdefiniowanie pożądanej jakości komunikowania się w zespole, dziale, firmie.
  • Rozwój kluczowych kompetencji komunikacyjnych: słuchania, wyrażania się, posługiwania się informacją zwrotną.
  • Zainicjowanie zmiany nieefektywnych sposobów porozumiewania się na bardziej komfortowe i skuteczne. 
  • Wypracowanie firmowych, użytecznych zasad komunikowania się umożliwiającego efektywną współpracę.

Tematyka: 

  • Komunikowanie się i współpraca w zespole oraz między zespołami – mity i przekonania kontra rzeczywistość. 
  • Porozumiewanie się na co dzień. Jak rozmawiać ze współpracownikami, by praca była efektywna? 
  • Porozumiewanie się - dialog zbudowany na słuchaniu, pytaniu i obecności informacji zwrotnej – seria ćwiczeń.rozwijających umiejętności komunikacyjne.
  • Doskonalenie komunikacji – videotrening.
  • Przepływ informacji w zespole (jak korzystać z kanału formalnego i nieformalnego dla pozyskiwania i przekazywania istotnych informacji).
  • Wypracowanie zasad komunikowania się w obrębie firmie, jako zaleceń do wykorzystania po powrocie do pracy.
  • Action Plan – Zmiany krytyczne i przydatne dla wzmocnienia współpracy w zespole, dziale, firmie.


Czas trwania: 2 dni szkoleniowe