Zdemaskuj kłamcę!
Jak podejmować dobre decyzje odkrywając fałsz w komunikacji?
Sztukę demaskowania kłamstwa opanować można wyłącznie dzięki solidnym, naukowo sprawdzonym i opracowanym metodom, które pozwolą zaznajomić się z psychologicznymi i fizjologicznymi prawidłowościami dotyczącymi nieprawdziwego komunikowania. Doskonalenie swoich umiejętności w tym zakresie bezsprzecznie zwiększy nasze bezpieczeństwo i pewność w komunikacji z innymi – zarówno na polu zawodowym, jak i prywatnym.
Chcesz się tego nauczyć?
Zapraszamy na pierwszy na polskim rynku praktyczny warsztat uczący rozpoznawaniu kłamstwa w oparciu o metody naukowe.
Korzyści dla uczestnika szkolenia:
- Zwiększenie własnej skuteczności w wykrywaniu kłamstwa.
- Uwrażliwienie na przekaz niewerbalny w interakcjach interpersonalnych, w tym także przekaz sygnalizujący niepewność lub nieszczerość nadawcy.
- Poznanie częstych błędów w identyfikacji kłamstwa i mitów z nim związanych.
Adresaci szkolenia:
- Menedżerowie podpisujący kluczowe umowy ze strategicznie ważnymi Klientami.
- Pracownicy działów rekrutacji odpowiedzialni za dobór i selekcję personelu.
- Menedżerowie działów zakupów, którzy oceniają wiarygodność dostawców.
- Kuratorzy sądowi i pracownicy instytucji wymiaru sprawiedliwości, policji.
- Pracownicy urzędów egzekwujących zobowiązania wobec Państwa.
Cele szkolenia:
- Zwiększenie własnej skuteczności w wykrywaniu kłamstwa.
- Uwrażliwienie na przekaz niewerbalny w interakcjach interpersonalnych, w tym także przekaz sygnalizujący niepewność lub nieszczerość nadawcy.
- Poznanie częstych błędów w identyfikacji kłamstwa i mitów z nim związanych.
Tematyka:
- Definicja kłamstwa i jego rozumienie w aspekcie psychologicznym i socjologicznym.
- Rodzaje kłamstwa, jego przyczyny i cele – dlaczego ludzie kłamią i kłamać będą?
- Portret kłamcy i okłamywanego – jak się widzimy nawzajem.
- Mity i fakty – popularne przekonania dotyczące kłamstwa obecne w powszechnej świadomości i promowane przez media.
- Emocje towarzyszące komunikacji kłamliwej – neurofizjologiczne i psychologiczne konsekwencje kłamania, czyli co się dzieje w głowie i ciele kłamcy.
- Kulturowe aspekty kłamstwa – kiedy możemy, musimy i chcielibyśmy kłamać ze względu na kulturę.
- Stres i kłamstwo a komunikacja niewerbalna – fizjologiczne i neurologiczne podstawy zachowania kłamcy, czyli co się dzieje i dlaczego w trakcie kłamstwa.
- Wiarygodność nadawcy – definicja, elementy konstytuujące wiarygodność, rola komunikacji niewerbalnej.
- Wpływ kontekstu i sytuacji na czujność odbiorcy – kiedy kłamca skutecznie uśpi naszą czujność i dlaczego.
- Diagnozowanie kłamstwa na poziomie niewerbalnym – jak rozróżnić kłamstwo od prawdy, granice naszych możliwości.
- Pamięć – największy wróg kłamstwa – sposoby jej wykorzystania.
- Strategie zachowania w rozmowie z kłamcą – w jaki sposób można postępować z podejrzanym o kłamstwo.
- Kłamstwo a perswazja – oszukiwanie w „uczciwy” sposób.
Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
Żaden trener nie został przypisany do tego szkolenia
Przeczytaj więcej o komunikacji:

7 pułapek w zawodowym demaskowaniu kłamstwa
Powszechnie wierzymy, że pracownicy służb mundurowych są o wiele bardziej efektywni i doświadczeni w demaskowaniu kłamstwa. Bardzo często wierzą w to oni sami. Jak pokazały jednak badania, skuteczność osób zajmujących się zawodowo wykrywaniem oszustw i odkrywaniem prawdy, nie przewyższa skuteczności zwykłych ludzi i oscyluje w granicach 50%. Czytaj więcej...
Komunikacja – nie zawsze łatwa, zawsze opłacalna
Od jakiegoś czasu bardzo dużo uwagi poświęca się problemowi komunikacji w organizacji. Proces ten stał się centralnym punktem kilku ważnych teorii zarządzania personelem, a brak prawidłowego przepływu komunikatów jest jedną z najczęściej diagnozowanych przyczyn nieefektywności ekonomicznej organizacji. Czytaj więcej...Polecamy:
Najnowszy artykuł
-
Konstruktywna komunikacja bez przemocy w pracy i życiu prywatnym
Co by było gdybyś zamiast ograniczać swoje szanse na udaną ... więcej >