Negocjacje na co dzień

Jak unikać konfliktów dzięki negocjacjom rzeczowym?

Większość osób, które przystępują do negocjacji, podchodzi do nich jak do próby sił:

  •  Kto się poczuje silniejszy – dyktuje warunki,
  •  Kiedy siły są wyrównane – zaczyna się poszukiwanie kompromisu.

Dlaczego sięganie po kompromis jest błędem?

  •  Zawsze wiąże się z ustępstwem.
  •  Zamyka dyskusję, czyli przekreśla szansę na lepsze rozwiązanie.
  •  Nie daje satysfakcji żadnej ze stron.

Długie lata powszechnego stosowania negatywnych praktyk odcisnęły wyraźne piętno. Ludzie z trudem przyjmują informację, że można inaczej – że można w konstruktywnym dialogu odnaleźć obszar obopólnych korzyści. Często pojawia się reakcja: „Koncepcja piękna, ale w praktyce nie zadziała”. Rzeczywiście, dopóki żywimy takie przekonanie – nie zadziała. 
Co się stanie, kiedy zmienimy nastawienie i rozwiniemy umiejętności?

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnik: 

  • Negocjując, będzie mógł osiągać więcej niż oczekuje, poprzez: wykorzystanie odpowiedniej procedury przygotowania, pytania umożliwiające na sterowanie przebiegiem rozmowy, pozwalające odkryć interesy partnera i znajdować korzystne dla obu stron rozwiązania.
  • Zyska elastyczność, po tym jak uświadomi sobie negatywne konsekwencje stosowanego stylu negocjowania i zostanie zainspirowany do zmiany nawyków w negocjacjach.
  • Rozwinie swój indywidualny styl negocjatora oparty o mocne strony.

Cele szkolenia:

  • Rozwój kompetencji negocjacyjnych takich, jak:
    • przygotowanie do negocjacji, 
    • planowanie strategii negocjacyjnej,
    • umiejętność budowania relacji z partnerem w trakcie negocjacji, 
    • komunikacja i prowadzenie negocjacji.
  • Identyfikacja własnych mocnych stron i obszarów wymagających rozwoju w ramach kompetencji negocjacyjnych.
  • Większa skuteczność poprzez nabycie nowych umiejętności i większa świadomość wywieranego wpływu w kontaktach z partnerami negocjacji.
  • Unikanie konfliktów i nawiązywanie korzystnych dla obu stron relacji. 
  • Przełamanie rutynowych działań w praktyce negocjowania.
  • Inspiracja do odkrywania nowych, innowacyjnych sposobów negocjowania i wywierania wpływu.

Tematyka: 

  • Targowanie a negocjacje z wizją. Między grą o sumie zerowej a grą niezerową - gra negocjacyjna. 
  • Ja jako negocjator. Diagnoza preferowanego stylu negocjacji.
  • Konflikt a negocjacje. Kiedy negocjacje są najlepszym rozwiązaniem, a kiedy nie należy ich stosować?
  • To co mówimy czy jak mówimy? Komunikacja w negocjacjach. 
  • Negocjacje z wizją. Charakterystyka, wskazówki i zasady prowadzenia negocjacji partnerskich. 
  • Przygotowanie z wizją. Osiem kroków dla osiągania więcej w negocjacjach.
  • Negocjacje z wizją. Praktyka negocjacji opartych o zasady – videotrening.
  • Za rok dwa będę negocjatorem, który... moja wizja negocjatora.
  • Sformułowanie planu dalszego rozwoju kompetencji negocjacyjnych, wybór obszaru pracy i action plan.

Czas trwania: 2 dni szkoleniowe

 


Dlaczego uczestnicy polecają to szkolenie?


Merytoryczne, dużo przydatnych treści, dobry sposób przekazania. (Daria Walczak)

Szkolenie pozwala poznać swoje i mocne strony, a także daje umiejętności do ograniczania tych pierwszych i rozwijania drugich.” (Krzysztof Zych)

Poleciłabym ze względu na przydatność większości poruszanych zagadnień w pracy i w życiu codziennym.” (Karolina Jaroszek)

Uczestnik szkolenia - Goldbach


Dobra możliwość poznania siebie i wskazówka do polepszania swoich słabości.

Szkolenie ukazuje wiele spojrzeń na dane zagadnienie, pozwala rozwinąć swoje umiejętności.

Pozwala spojrzeć na negocjacje z innej strony.

Szerokie spojrzenie na problem negocjacji.

Uczestnik szkolenia - Armatura 


Proszę o więcej informacji

Przeczytaj więcej o negocjacjach i sprzedaży:


Pięć przeszkód na drodze do sukcesu w negocjacjach

Pięć przeszkód na drodze do sukcesu w negocjacjach

Każdy posiada własne oczekiwania, potrzeby, marzenia i żądania. Ile z tego otrzyma, to zależy od sposobu, w jaki będzie o nie walczył, a więc jaką siłę i strategię obierze w negocjacjach z otoczeniem. Czytaj więcej...
 

Jak zadawać pytania? – całodzienne menu handlowca

Jak zadawać pytania? – całodzienne menu handlowca

- Czy nie mógłby pan mnie poinformować, którędy powinnam pójść? - mówiła dalej. - To zależy w dużej mierze od tego, dokąd pragnęłabyś zajść - odparł Kot Cheshire - Właściwie wszystko mi jedno. Czytaj więcej...

5 najczęstszych błędów telemarketera, od których zależy przebieg rozmowy

5 najczęstszych błędów telemarketera, od których zależy przebieg rozmowy

Każdy z nas niejednokrotnie odbiera telefony od telemarketerów. Jak to się dzieje, że z jednym konsultantem chcemy rozmawiać i nawet, jeśli nie jesteśmy przekonani do produktu czy usługi, rozmowa jest miła. Czasem nawet zastanawiamy się, czy jednak nie kupić…. Czytaj więcej...
 

Najnowszy artykuł