Trening asertywności

Zdecydowanie, ale z szacunkiem.

Asertywność jest jak powietrze - zauważamy jej ważność, gdy nagle jej zabraknie. Najczęściej wówczas, gdy rozmawiając z innymi zbyt szybko ulegamy lub dla obrony własnego zdania stajemy się agresywni. Przez taką nieumiejętną postawę cierpi efektywność zespołowa i osobista. Bycie nieasertywnym odbija się na relacjach w pracy. By zapobiegać trudnym interpersonalnie sytuacjom lepiej jest zawczasu doskonalić umiejętność konstruktywnej komunikacji.

Uczestnicy szkolenia będą doskonalić umiejętności:

  • Wyrażania własnego zdania i opinii w sposób dobitny, a jednocześnie nieagresywny.
  • Konstruktywnego wyrażania emocji (wobec przełożonych i podwładnych, w pracy i życiu osobistym).
  • Przyjmowania krytyki i negatywnych ocen.
  • Rozpoznawania symptomów agresji, uległości i skutków takiego zachowania.

Cele szkolenia:

  • Rozwój asertywnej postawy.
  • Dostarczenie doświadczeń w praktykowaniu asertywności.
  • Poszerzenie sposobów osiągania celów.
  • Podniesienie skuteczności w realizacji zadań wymagających współpracy.

Tematyka:

  • Mapa asertywności - autodiagnoza własnego poziomu, obszarów asertywności i jej braku.
  • Osiąganie celów z poszanowaniem praw i godności współpracowników.
  • Praktyczne ćwiczenia postawy asertywnej czyli: jak asertywnie wyrażać i egzekwować polecenia, jak wyrażać własną opinie i emocje, jak udzielać konstruktywnej asertywnej krytyki i jak ją przyjmować.
  • Asertywność w mowie ciała, na ile nasze ciało i głos wspomaga asertywność? Analiza nagrań wideo, indywidualne wskazówki od trenerów.

Czas trwania: 2 dni szkoleniowe

Dlaczego uczestnicy polecają to szkolenie?


„Można o tym przeczytać w książkach, ale tak naprawdę przećwiczenie tego w grupie pod okiem psychologa pomaga zrozumieć wiele spraw.”

Specjalne podziękowanie i uznanie dla trenera, który stworzył miłą atmosferę pracy w zespole, wiedzę przekazywał w sposób przystępny, z dużym poczuciem humoru i błyskotliwością."

"Prowadzący bardzo kompetentny i skromny, Potrafi w 100%zainteresować prowadzonym zagadnieniem. Czas spędzony jest czasem b. dobrze zainwestowanym. Mam zapał do działania :)"


"Poruszane zagadnienia są pomocne w pracy, zarówno w odniesieniu do czytelników jak i wzajemnych relacji między współpracownikami."
 

Uczestnicy szkolenia - Miejska Biblioteka Publiczna w Tychach


"Poszerzyło wiedzę na temat asertywności, co ułatwi pracę z klientem oraz radzeniem ze stresem w miejscu pracy". (Jolanta Czypionka)
"Zawierało elementy techniczne (przekazanie wiedzy) i praktyczne wykorzystanie tej wiedzy i technik". (Magdalena Polak)
"Szkolenie było na wysokim poziomie, prowadzone świetnie, sprzyjało i dało impuls do zmiany nawyków u siebie i pracy na sobą". (Mirosława Grzegorczyk)
Proszę o więcej informacji
Komunikacja – nie zawsze łatwa, zawsze opłacalna

Komunikacja – nie zawsze łatwa, zawsze opłacalna

Od jakiegoś czasu bardzo dużo uwagi poświęca się problemowi komunikacji w organizacji. Proces ten stał się centralnym punktem kilku ważnych teorii zarządzania personelem, a brak prawidłowego przepływu komunikatów jest jedną z najczęściej diagnozowanych przyczyn nieefektywności ekonomicznej organizacji. Czytaj więcej...
 

Najnowszy artykuł