Praktyczna akademia kreatywnego działania

Jak stosować kreatywne techniki w praktyce?

Kreatywność jest niezbędna w każdym działaniu, aby efektywnie wykonywać zadania, wyprzedzać konkurencję itd. Jest wiele technik twórczego myślenia i rozwiązywania problemów, które warto znać i stosować przy wszelkich wdrożeniach zmian, w małych i dużych projektach. Ważna jest umiejętność wybrania i skutecznego zastosowania narzędzia w kontekście problemu. W trakcie szkolenia ograniczamy teorię i skupiamy się na doświadczeniu. Pracujemy na konkretnych caseach uczestników z zastosowaniem różnorodnych narzędzi kreatywnych.


Dzięki szkoleniu uczestnicy:

 
  • Zapoznają się z różnymi technikami twórczego myślenia i rozwiązywania problemów.
  • Będą mieli okazję sprawdzić w praktyce jak różne metody mogą im ułatwić codzienne zadania.
  • Wypracują konkretne rozwiązania dla swoich problemów.
  • Zdobędą motywację do innowacji, użycia narzędzi w praktyce w pracy oraz nauczą się analizy ich efektywności.


Cele szkolenia:

 
  • Wypracowanie wspólnej definicji twórczości z wykorzystaniem technik kreatywnych.
  • Zapoznanie się z wybranymi narzędziami oraz sposobami ich stosowania w kreatywnym myśleniu.
  • Autodiagnoza umiejętności kreatywnego myślenia.
  • Zapoznanie się z technikami do pracy indywidualnej i grupowej.
  • Zastosowanie złożonych narzędzi kreatywnych.
  • Przejście całego procesu od twórczej rozgrzewki do wypracowania rozwiązań w grupie. Od analizy problemu, poprzez generowanie rozwiązań do wyboru najlepszych rozwiązań.


Tematyka:

 
  • Przełożenie definicji na działania praktyczne w organizacji, budowanie innowacyjnego środowiska w organizacji.
  • Blokady w stosowaniu kreatywności oraz środowisko jej sprzyjające, narzędzia do aktywizowania twórczego myślenia.
  • Twórcze wprowadzenie do kreatywnego myślenia – wejście „w buty klienta”.
  • Zastosowanie narzędzia „Persony” (budowanie archetypu klienta, wraz z jego specyfiką pracy oraz potrzebami) oraz analiza przykładowych klientów (zewnętrznych i wewnętrznych). Motywacja do odkrycia perspektywy klienta. Umiejętne dobranie komunikatów do specyfiki klienta.
  • Trening różnych operacji twórczych: skojarzenia, myślenie abstrakcyjne, metaforyzowanie, rozumowanie dedukcyjne, transformacje jako wprowadzenie do zastosowania złożonych technik kreatywnego rozwiązywania problemów.
  • Zapoznanie się z takimi narzędziami jak Diagram Ishikawy, Kwiat Lotosu, Technika Superbohaterów czy Chińska Encyklopedia.
  • Zastosowanie narzędzi na konkretnych caseach z codziennej pracy. Analiza, w jaki sposób je stosować w rozwiązywaniu codziennych zadań.
Czas trwania: 2 + 1 dni szkoleniowe
"Zbiera i dodaje umiejętności kreatywnej pracy w grupie. Jest to doskonały sposób na wymianę opinii, integrację zespołu i poznanie naszego podejścia do rozwiązywania problemów i generowania pomysłów."
"Uczy zasad kreatywności o których w firmie się łatwo zapomina np. faza generowania pomysłów vs ocena."
"Doskonałe narzędzie techniki do wykorzystania w codziennej pracy."
"W bardzo dobry sposób przedstawia w praktyce wykorzystanie teorii".
"Rozwija kreatywność w bardzo praktyczny sposób".
"Mnogość technik kreatywnego rozwiązywania problemów."
Uczestnicy szkolenia - Provident
Proszę o więcej informacji

Przeczytaj więcej o kreatywności pracowników i innowacyjności organiazcji:


Jaki klimat sprzyja twórczości w organizacji?

Jaki klimat sprzyja twórczości w organizacji?

Kreatywny pracownik poszukiwany… Takie oczekiwania ma praktycznie każdy rekruter i dobrze, bo w dzisiejszych czasach kreatywność jest w cenie. Pytanie natomiast, co w organizacji? Jaka jest prawdziwa przestrzeń dla kreatywności i czy firma jest faktycznie gotowa na innowacje? Czytaj więcej:
 

Po co kreatywność w biznesie?

Po co kreatywność w biznesie?

Pracujemy coraz dłużej w stosunku do cyklu całego życia człowieka, pracujemy także coraz więcej, ponieważ wydłużają się godziny przepracowane w tygodniu. Czytaj więcej...

Kreatywność i innowacyjność pracowników

Kreatywność i innowacyjność pracowników

Kreatywność i innowacyjność są pojęciami znaczeniowo bliskimi, ale jednak nie tożsamymi. Obie te cechy są pożądane u pracowników nowoczesnych firm, a w pełni wykorzystane dzięki odpowiedniej metodzie zarządzania personelem mogą przynieść same korzyści. Czytaj więcej...

Najnowszy artykuł