Savior-vivre w biznesie

Warsztaty praktyczne

Organizacja spotkań biznesowych, delegacji i konferencji wymaga nie tylko doskonałej logistyki. Pracownicy muszą być także przygotowani w zakresie zachowań pożądanych i niemile widzianych w takich kontaktach biznesowych. Brak znajomości savoir-vivre wśród pracowników może narazić firmę na dodatkowe koszty i utratę potencjalnych możliwości współpracy. 

Szkolenie pogłębiające wiedzę z zakresu etykiety w biznesie przynosi dwie główne korzyści:

  • Wzmacnia profesjonalny wizerunek firmy w oczach Klientów i kontrahentów.
  • Przyczynia się do znacznie większego komfortu emocjonalnego pracowników, zarówno podczas codziennej pracy, jak i w sytuacjach wyjątkowych.

Cele szkolenia:

  • Nabycie wiedzy o podstawowych zasadach etykiety kontaktów biznesowych.
  • Doskonalenie umiejętności tworzenia dobrej atmosfery podczas spotkań biznesowych.
  • Eliminacja zachowań niezgodnych z etykietą biznesową.
  • Nabycie umiejętności efektywnego wybrnięcia z niezręcznej sytuacji.
  • Podniesienie pewności siebie i komfortu emocjonalnego w pracy. 

Tematyka:

  • Autoprezentacja – pierwszy kontakt.
  • Wizytówki - wygląd, zasady wymiany.
  • Językowy savoir vivre.
  • Precendencja - zasady pierwszeństwa w różnych sytuacjach (stół, samochód, drzwi).
  • Przyjęcia biznesowe.
  • Wizerunek i mowa ciała.
  • Savoir vivre przy stole.
  • Reakcja na krytykę.
  • Rozmowy telefoniczne.
  • Netykieta.
  • Korespondencja pisemna (list, e-mail).
  • Wystąpienia publiczne.
  • Przygotowanie i prowadzenie spotkań.
  • Wpadki, gafy i faux pas.

Czas trwania: 2 dni szkoleniowe