Praktyczna akademia kreatywnego działania

Jak stosować kreatywne techniki w praktyce?

Kreatywność jest niezbędna w każdym działaniu, aby efektywnie wykonywać zadania, wyprzedzać konkurencję itd. Jest wiele technik twórczego myślenia i rozwiązywania problemów, które warto znać i stosować przy wszelkich wdrożeniach zmian, w małych i dużych projektach. Ważna jest umiejętność wybrania i skutecznego zastosowania narzędzia w kontekście problemu. W trakcie szkolenia ograniczamy teorię i skupiamy się na doświadczeniu. Pracujemy na konkretnych caseach uczestników z zastosowaniem różnorodnych narzędzi kreatywnych.


Dzięki szkoleniu uczestnicy:

  • Zapoznają się z różnymi technikami twórczego myślenia i rozwiązywania problemów.
  • Będą mieli okazję sprawdzić w praktyce jak różne metody mogą im ułatwić codzienne zadania.
  • Wypracują konkretne rozwiązania dla swoich problemów.
  • Zdobędą motywację do innowacji, użycia narzędzi w praktyce w pracy oraz nauczą się analizy ich efektywności.



Cele szkolenia:

  • Wypracowanie wspólnej definicji twórczości z wykorzystaniem technik kreatywnych.
  • Zapoznanie się z wybranymi narzędziami oraz sposobami ich stosowania w kreatywnym myśleniu.
  • Autodiagnoza umiejętności kreatywnego myślenia.
  • Zapoznanie się z technikami do pracy indywidualnej i grupowej.
  • Zastosowanie złożonych narzędzi kreatywnych.
  • Przejście całego procesu od twórczej rozgrzewki do wypracowania rozwiązań w grupie. Od analizy problemu, poprzez generowanie rozwiązań do wyboru najlepszych rozwiązań.



Tematyka:

  • Przełożenie definicji na działania praktyczne w organizacji, budowanie innowacyjnego środowiska w organizacji.
  • Blokady w stosowaniu kreatywności oraz środowisko jej sprzyjające, narzędzia do aktywizowania twórczego myślenia.
  • Twórcze wprowadzenie do kreatywnego myślenia – wejście „w buty klienta”.
  • Zastosowanie narzędzia „Persony” (budowanie archetypu klienta, wraz z jego specyfiką pracy oraz potrzebami) oraz analiza przykładowych klientów (zewnętrznych i wewnętrznych). Motywacja do odkrycia perspektywy klienta. Umiejętne dobranie komunikatów do specyfiki klienta.
  • Trening różnych operacji twórczych: skojarzenia, myślenie abstrakcyjne, metaforyzowanie, rozumowanie dedukcyjne, transformacje jako wprowadzenie do zastosowania złożonych technik kreatywnego rozwiązywania problemów.
  • Zapoznanie się z takimi narzędziami jak Diagram Ishikawy, Kwiat Lotosu, Technika Superbohaterów czy Chińska Encyklopedia.
  • Zastosowanie narzędzi na konkretnych caseach z codziennej pracy. Analiza, w jaki sposób je stosować w rozwiązywaniu codziennych zadań.

Czas trwania: 2 + 1 dni szkoleniowe

Przeczytaj więcej o kreatywności pracowników i innowacyjności organiazcji: