Negocjacje z wizją długotrwałych relacji

Jak negocjować z Klientem, gdy zależy nam na jego lojalności?

Z negocjacjami spotykamy się w biznesie bardzo często, szczególnie w obszarze kontaktów handlowych. Sprzedawcy w swojej codziennej pracy przekonują Klientów do swoich racji i produktów czy usług. 
Negocjować, by osiągnąć cel to jedna sprawa. Trudniejsze jest, by jednocześnie dbać o dobre relacje z Klientami. 
Jak zadbać o lojalność Klientów, z którymi negocjujemy? 

Negocjacje win-win

Negocjacje win - win, czyli wygrany – wygrany, to najlepszy z możliwych wynik negocjacji. Jak poprowadzić rozmowy, aby uzyskać rezultat, z którego obie strony będą zadowolone? Jak doprowadzić do sytuacji, w której nie ma przegranych, a każdy partner negocjacji zyskuje?
 


Dzięki udziałowi w szkoleniu handlowcy: 

  • Negocjując będą osiągać więcej poprzez: wykorzystanie odpowiedniej procedury przygotowania, pytania umożliwiające sterowanie przebiegiem rozmowy, pozwalające odkryć interesy partnera i znajdować korzystne dla obu stron rozwiązania.
  • Zyskają elastyczność, po tym jak uświadomią sobie negatywne konsekwencje stosowanego stylu negocjowania i zainspirują się do zmiany nawyków w negocjacjach.
  • Rozwiną swój indywidualny styl negocjatora oparty o mocne strony.

Cele szkolenia:

  • Rozwój kompetencji negocjacyjnych handlowców takich jak:
    • przygotowanie do negocjacji, 
    • planowanie strategii negocjacyjnej,
    • umiejętność budowania relacji z Klientem w trakcie negocjacji, 
    • komunikacja i prowadzenie negocjacji z Klientem.
  • Identyfikacja własnych mocnych stron i obszarów wymagających rozwoju w ramach kompetencji negocjacyjnych.
  • Większa skuteczność poprzez nabycie nowych umiejętności i większa świadomość wywieranego wpływu w kontaktach z partnerami negocjacji – klientami firmy.
  • Przełamanie rutynowych działań w praktyce negocjowania z Klientami.
  • Inspiracja do odkrywania nowych, innowacyjnych sposobów negocjowania i wywierania wpływu.

Tematyka:

  •  Targowanie a negocjacje z wizją. Między grą o sumie zerowej a grą niezerową - gra negocjacyjna. 
  • Ja jako negocjator. Diagnoza preferowanego stylu negocjacji.
  • Konflikt a negocjacje. Kiedy negocjacje są najlepszym rozwiązaniem, a kiedy nie należy ich stosować?
  • To co mówimy czy jak mówimy? Komunikacja w negocjacjach. 
  • Negocjacje z wizją. Charakterystyka, wskazówki i zasady prowadzenia negocjacji partnerskich. 
  • Przygotowanie z wizją. Osiem kroków dla osiągania więcej w negocjacjach z Klientem.
  • Negocjacje z wizją. Praktyka negocjacji opartych o zasady – videotrening.
  • Za rok dwa będę negocjatorem, który... moja wizja negocjatora
  • Sformułowanie planu dalszego rozwoju kompetencji negocjacyjnych, wybór obszaru pracy i action plan.

Czas trwania: 2 dni szkoleniowe

Przeczytaj więcej o negocjacjach i sprzedaży: