Storytelling w arsenale handlowca

Czy już wciągnąłeś Klienta w swoją opowieść?

Współcześni Klienci mają dosyć uporczywego sprzedawania im. Nadal uwielbiają kupować, ale chcą mieć poczucie kontroli nad procesem zakupowym. Jeśli godzą się na prezentację i przedstawienie oferty, to mają nadzieję, że sprzedawca rozumie ich problemy i  sytuację, a proponowane rozwiązanie jest lekiem na całe zło, jakiego doświadczają.

Dominujący model sprzedaży, w której handlowiec recytuje lub pokazuje Klientowi na slajdach litanię korzyści, która ma go przekonać do produktu, już nie działa. Możliwości, jakie daje Internet, łatwość w zdobyciu konkurencyjnych ofert utrudnia przekonywanie go do proponowanych rozwiązań. W końcu zawsze może wygooglować innego dostawcę i szybko porównać parametry w ramach oferowanej ceny. 

Jeśli zatem racjonalne przekonywanie nie jest już tak skuteczne, czy istnieje alternatywa?

Tak! Jest nią storytelling, czyli opowiadanie historii o produkcie lub rozwiązaniu.

Jeśli uda się pozbyć slajdów, które racjonalnie próbują przekonać Klienta do naszego produktu i zacząć posługiwać się narzędziem sprawdzonym od tysięcy lat, wówczas szybciej i łatwiej można przekonać Klienta. Najpierw do siebie, a potem do proponowanego produktu. Oczywiście trzeba umieć opowiadać, by historia z potencjałem nie zamieniła się w paplaninę, której Klient nie zechce słuchać. 

Kluczowe jest wciągnięcie Klienta w opowieść. Temu służą porywające opowieści, które zawierają wyzwalacze słuchania. Opowieść toczy się, a Klient nieświadomy niczego utrwala sobie zaplanowany przekaz. Jeśli w dodatku handlowiec operuje we właściwy sposób głosem wówczas Klient jak zaczarowany spija słowa z ust handlowca i ulega podświadomemu przekazowi. 

Wszystkiego tego można się nauczyć podczas szkolenia Storytelling w arsenale handlowca. Szkolenie wraz z zaplanowanym planem wdrożeniowym gwarantuje wykorzystanie ukrytego dotąd talentu i otwarcie dotąd zamkniętych drzwi do serca i umysłu Klienta.

Czy nie na tym Ci zależy najbardziej?

Cele szkolenia:

  • Dostarczenie wiedzy na temat zasad i elementów krytycznych storytellingu (opowiadania historii).
  • Rozwój umiejętności składowych dla tworzenia opowieści.
  • Praktykowanie opowiadania w bezpiecznym środowisku szkoleniowym.
  • Zbudowanie zrębów firmowych opowieści, które niczym kanon będą wyróżniać nasze opowieści na tle opowieści konkurentów.


Tematyka:

  • Opowieści zamiast pokazów slajdów, czy jesteś gotowy na przełom w prowadzeniu prezentacji handlowych?
  • Błąd Power Pointa, gdzie kończy się skuteczność najpopularniejszego narzędzia prezentacji handlowych?
  • Siła opowieści - dlaczego warto sprytnie obejść racjonalną argumentację i silniej oddziaływać na nieświadomość Klienta
  • Język mówiony a język pisany, dlaczego nie da się dobrze opowiedzieć dobrze napisanych prezentacji i trzeba tworzyć opowieści?
  • Kiedy słuchamy, czyli 5 sposobów na to by zdobyć 200% uwagę Klientów.
  • Elevator pitch, czyli 1-minutowa historia. Autoprezentacja budująca wiarygodność handlowca (ethos). 
  • 5 niezbędnych elementów Porywającej Opowieści - źródła skuteczności w posługiwaniu się historiami. Praca z przykładami urzekających opowieści.
  • Storytelling – jak tworzyć Porywające Opowieści w praktyce?
  • Niezbędne elementy i krytyczna struktura opowieści 
  • 5 niezbędnych elementów Porywającej Opowieści - znasz je, ale czy stosujesz?
  • Mowa sprawcza w storytellingu, istota metody
  • Wzmacniacze zaciekawienia, czyli narzędzia storytellingu, które warto wykorzystać: Metoda lupy czasu, Metoda wybawcy, Mowa zagadkowa, Porównania obrazowe, Dwie płaszczyzny akcji, Słowa przyciągacze i killery uwagi, Analogie i metafory. Jak wykorzystać ich siłę podczas prezentacji handlowej?
  • Przemów tak, by przeszyły ich dreszcze! Warsztaty pracy głosem podczas prezentacji handlowej (pathos)
  • Opowiem Państwu dziś historię o … Przygotowanie celowej opowieści krok po kroku (logos) w oparciu o zasady storytellingu. Indywidualna praca warsztatowa nad przygotowaniem wystąpienia.
  • Zobacz, jak Cię słuchają – Videotrening.  

Czas trwania: 2 dni szkolniowe

Przeczytaj więcej o wystąpieniach publicznych: