Skuteczna rozmowa sprzedażowa

Jak poznać czego pragnie klient i pozyskać jego zaufanie?

Kiedy sprzedawcy tracą Klientów? Na czym polega ich najczęstszy błąd?

Bardziej skupiają się na potrzebach swoich niż Klientów. Brak im wtedy wyczucia. Opowiadanie o walorach oferty lub próba domykania sprzedaży bez zdobycia zaufania Klienta na ogół uruchamia jego reakcję obronną. 

Zanim Klient rozważy korzyści oferty, wie już czy „kupił” – handlowca.
Co Klienci mówią swym zachowaniem? - „Nie chcę, żebyś mi sprzedawał. Nie chcę popełnić błędu. Chcę dokonać właściwego wyboru.”

Tymczasem handlowcy:
 nie umieją pytać,
 są niecierpliwi,
 wywierają presję na Kliencie,
 błagają o zakup,

 w efekcie nie stają się partnerem do rozmowy o prawdziwych dylematach Klienta. 

Prawdopodobieństwo sukcesu tak realizowanej sprzedaży znacząco podnosi umiejętne słuchanie, obserwacja, a przede wszystkim sprawne posługiwanie się pytaniami. Wszystko po to, by z minuty na minutę budować pełniejszy obraz potrzeb Klienta. Jeśli wiemy, czego naprawdę potrzebuje nasz Klient i mamy przekonanie, że dostarczymy mu wartość, jakiej oczekuje, wówczas finalizowanie transakcji jest jedynie zapowiedzią końca problemu. Dlaczego zatem się wstrzymywać?

Jeśli chcesz sprawić, aby w głowach Twych Klientów pojawiła się myśl: „Wreszcie rozmawiam z kimś rozsądnym”, weź udział w szkoleniu Skuteczna rozmowa sprzedażowa.
 

 Cele szkolenia:

  • Nabycie umiejętności rozpoznawania i reagowania na emocje Klienta
  • Wyćwiczenie stosowania mocnych pytań
  • Wzmocnienie siły perswazji dzięki znajomości potrzeb Klientów i stosowaniu przekonujących argumentów

Tematyka:

  • Sprzedaż jest możliwa ponieważ...”. Identyfikacja rozumienia procesu sprzedaży i weryfikacja poczucia wpływu na jego przebieg u każdego z uczestników.
  • Zapewnij sobie 70% sukcesu na początku rozmowy! 
  • Symulacja sprzedaży oferty.
  • Model zaangażowania sprzedającego – rozwinięcie.
  • Rozmowa handlowa na podstawie case study z pracy uczestników szkolenia. 
  • Dlaczego Klienci nie mówią nam wszystkiego? 
  • Jak diagnozować potrzeby? 
  • Dopasuj się do klienta, by słuchać i obserwować skutecznie. 
  • Pytaj, pytaj i jeszcze raz pytaj po to, by podsumować co się dowiedziałeś
  • Sprzedaż oferty firmy. Seria symulacji rozmów handlowych na bazie case'ów opracowanych na etapie przygotowań.
  • Podsumowanie szkolenia i plan rozwoju. Identyfikacja najważniejszego obszaru rozwoju i sformułowanie action planu. 


Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
 

Przeczytaj więcej o sprzedaży i negocjacjach: