Negocjacje po włosku z Włochami

Negocjacje w wielokulturowym środowisku biznesowym

Włochy są piątym, co do wielkości, partnerem handlowym Polski. Ten kierunek biznesowy może dać ogromną satysfakcję, o ile przeznaczy się trochę czasu i sił na poznanie swoich przyszłych partnerów. Mimo kilkunastoletniego doświadczenia, w tym kilkuletniego pobytu we Włoszech, zarówno kraj jak i mieszkańcy nadal mnie zaskakują. Zawsze jednak, gdy wyjeżdżam na południe nie mówię: „jadę do Włoch”, ale „wracam do Włoch”.

Poznanie specyfiki kraju, mieszkańców, zwyczajów to dzisiaj, w dobie tak dużej konkurencji, podstawowy krok, jaki winien zrobić każdy świadomy menedżer, handlowiec, który pragnie nawiązać relacje biznesowe z osobą z innego kraju. Czasem jedno posunięcie może narazić na szwank całe spotkanie i żadne przeprosiny ani tłumaczenia mogą nie cofnąć już straconej szansy.

Dla osób, które pragną podnieść swoją wiedzę z zakresu negocjacji międzykulturowych, a konkretnie negocjacji z partnerami włoskimi, dedykuję to szkolenie.

Jacek Olszewski

Uczestnicy szkolenia:
  • Nabędą umiejętność budowania skutecznych komunikatów werbalnych
     i niewerbalnych dopasowanych do partnerów włoskich.
  • Nabędą wiedzę pozwalającą: określać BATNA, odróżniać stanowiska od interesów.
  • Poznają techniki wywierania wpływu, dzięki czemu będą potrafili skuteczniej przekonywać do swoich racji takiego odbiorcę, jak partner włoski.
  • Nauczą się rozpoznawać i wykorzystywać różne strategie i taktyki prowadzenia negocjacji.
  • Poznają skuteczne techniki odpierania najczęściej występujących obiekcji po drugiej stronie stołu negocjacyjnego.
 Cele szkolenia:
  • Zaznajomienie uczestników z zasadami właściwego dla kultury włoskiej przygotowania i prowadzenia negocjacji.      
  • Przekazanie wiedzy na temat kultury i obyczajów włoskich partnerów.
  • Doskonalenie umiejętności prowadzenia negocjacji.
Tematyka:
  • Twój preferowany styl komunikacji  i jego wpływ na przebieg procesu negocjacyjnego
  • Wprowadzenie do tematyki negocjacji międzykulturowych
  • Charakterystyka włoskiej firmy
  • „Garbata pupa”, „cena brutto” – czyli pułapki językowe.
  • Donna d’affari – czyli rola kobiety w biznesie włoskim
  • Północ – południe i ewentualnie Rzym
  • Tematy tabu podczas negocjacji
  • Czym jest pojęcie czasu dla Włocha?
  • Gra negocjacyjna – Klimat i emocje w procesie negocjacyjnym
  • Analiza Twojego stylu negocjacyjnego
  • Złote zasady prowadzenia negocjacji z partnerem włoskim
  • Omówienie poszczególnych faz negocjacji
  • Po co nam BATNA i jak określić swoje minimalne żądania
  • Jak licytować, jak ustępować, w jaki sposób wysuwać żądania, aby druga strona chciała je realizować
  • Autoprezentacja oraz proksemika, czyli jak wybrać najkorzystniejsze miejsca do rozmów z partnerami włoskimi
  • Obiekcje i wątpliwości klienta – sposoby radzenia sobie z trudnymi pytaniami
  • Prawdziwe powody obiekcji i sprzeciwów – jak do nich dotrzeć?
Czas trwania: 2 dni szkoleniowe

Szkolenie dostępne również w formie indywidualnych konsultacji - czas trwania: 1 dzień
Proszę o więcej informacji

Przeczytaj więcej o negocjacjach i sprzedaży:


Pięć przeszkód na drodze do sukcesu w negocjacjach

Pięć przeszkód na drodze do sukcesu w negocjacjach

Każdy posiada własne oczekiwania, potrzeby, marzenia i żądania. Ile z tego otrzyma, to zależy od sposobu, w jaki będzie o nie walczył, a więc jaką siłę i strategię obierze w negocjacjach z otoczeniem. Czytaj więcej...
 

Jak zadawać pytania? – całodzienne menu handlowca

Jak zadawać pytania? – całodzienne menu handlowca

- Czy nie mógłby pan mnie poinformować, którędy powinnam pójść? - mówiła dalej. - To zależy w dużej mierze od tego, dokąd pragnęłabyś zajść - odparł Kot Cheshire - Właściwie wszystko mi jedno. Czytaj więcej...
 

5 najczęstszych błędów telemarketera, od których zależy przebieg rozmowy

5 najczęstszych błędów telemarketera, od których zależy przebieg rozmowy

Każdy z nas niejednokrotnie odbiera telefony od telemarketerów. Jak to się dzieje, że z jednym konsultantem chcemy rozmawiać i nawet, jeśli nie jesteśmy przekonani do produktu czy usługi, rozmowa jest miła. Czasem nawet zastanawiamy się, czy jednak nie kupić…. Czytaj więcej...
 

Najnowszy artykuł