Negocjacje z wizją długotrwałych relacji

Jak negocjować z Klientem, gdy zależy nam na jego lojalności?

Z negocjacjami spotykamy się w biznesie bardzo często, szczególnie w obszarze kontaktów handlowych. Sprzedawcy w swojej codziennej pracy przekonują Klientów do swoich racji i produktów czy usług. 
Negocjować, by osiągnąć cel to jedna sprawa. Trudniejsze jest, by jednocześnie dbać o dobre relacje z Klientami. 
Jak zadbać o lojalność Klientów, z którymi negocjujemy? 

Negocjacje win-win

Negocjacje win - win, czyli wygrany – wygrany, to najlepszy z możliwych wynik negocjacji. Jak poprowadzić rozmowy, aby uzyskać rezultat, z którego obie strony będą zadowolone? Jak doprowadzić do sytuacji, w której nie ma przegranych, a każdy partner negocjacji zyskuje?
 


Dzięki udziałowi w szkoleniu handlowcy: 

  • Negocjując będą osiągać więcej poprzez: wykorzystanie odpowiedniej procedury przygotowania, pytania umożliwiające sterowanie przebiegiem rozmowy, pozwalające odkryć interesy partnera i znajdować korzystne dla obu stron rozwiązania.
  • Zyskają elastyczność, po tym jak uświadomią sobie negatywne konsekwencje stosowanego stylu negocjowania i zainspirują się do zmiany nawyków w negocjacjach.
  • Rozwiną swój indywidualny styl negocjatora oparty o mocne strony.

Cele szkolenia:

  • Rozwój kompetencji negocjacyjnych handlowców takich jak:
    • przygotowanie do negocjacji, 
    • planowanie strategii negocjacyjnej,
    • umiejętność budowania relacji z Klientem w trakcie negocjacji, 
    • komunikacja i prowadzenie negocjacji z Klientem.
  • Identyfikacja własnych mocnych stron i obszarów wymagających rozwoju w ramach kompetencji negocjacyjnych.
  • Większa skuteczność poprzez nabycie nowych umiejętności i większa świadomość wywieranego wpływu w kontaktach z partnerami negocjacji – klientami firmy.
  • Przełamanie rutynowych działań w praktyce negocjowania z Klientami.
  • Inspiracja do odkrywania nowych, innowacyjnych sposobów negocjowania i wywierania wpływu.

Tematyka:

  •  Targowanie a negocjacje z wizją. Między grą o sumie zerowej a grą niezerową - gra negocjacyjna. 
  • Ja jako negocjator. Diagnoza preferowanego stylu negocjacji.
  • Konflikt a negocjacje. Kiedy negocjacje są najlepszym rozwiązaniem, a kiedy nie należy ich stosować?
  • To co mówimy czy jak mówimy? Komunikacja w negocjacjach. 
  • Negocjacje z wizją. Charakterystyka, wskazówki i zasady prowadzenia negocjacji partnerskich. 
  • Przygotowanie z wizją. Osiem kroków dla osiągania więcej w negocjacjach z Klientem.
  • Negocjacje z wizją. Praktyka negocjacji opartych o zasady – videotrening.
  • Za rok dwa będę negocjatorem, który... moja wizja negocjatora
  • Sformułowanie planu dalszego rozwoju kompetencji negocjacyjnych, wybór obszaru pracy i action plan.

Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
 


Dlaczego uczestnicy polecają to szkolenie?

 

"Bardzo mi się podobał sposób prowadzenia – ćwiczenia są super – angażują, pozwalają przetestować rozwiązania i człowiek się nie nudzi. SUPER :)" (Dorota Bigo)

"Nie było tanich sztuczek czy technik, które wszyscy znamy. Skupiliśmy się na realnym życiu, nacisk na przygotowanie do negocjacji." (Ilona Drzewosowska)

Uczestnicy szkolenia - Goldbach


"Atmosfera stworzona przez trenerów sprzyja aktywności uczestników, uświadamia mocne i słabe strony uczestników."

"Można wiele się dowiedzieć o sobie, popełnianych błędach, ale również mocnych stronach, z których nie zdawaliśmy sobie sprawy."

"Jest szyte na miarę. Każdy może rozwinąć swój wątek i problem."

"Ciekawe case study. Dużo praktycznych przykładów."

"Nauka o samym sobie, nie do końca się kontrolujemy, nagranie pomaga poznać siebie."

Uczestnicy szkolenia - Armatura


"Polecam szkolenie ze względu na bogatą treść oraz tematy przydatne i użyteczne w codziennej pracy. (...) Trener nawiązał kontakt z grupą, treści przekazywane w ciekawy i zrozumiały sposób."

Uczestnik szkolenia - Pilkington


"Świetny impuls do tego, żeby zacząć bardziej świadomie działać w procesie sprzedaży."

"Ciekawe połączenie teorii, której mogliśmy „dotknąć” w praktyce (warsztaty)."

"Bardzo ciekawa forma, jasny przekaz treści, uzasadniony przykładem – JESTEM SZCZERZE ZADOWOLONY." (Grzegorz Kruk)

Uczestnicy szkolenia - Astor


"Duża dawka praktycznych uwag zaadresowanych indywidualnie (uwagi od trenera – odnośnie do faktycznych umiejętności osoby uczestnika szkolenia)."

"Odpowiedni balans pomiędzy teorią a praktyką, świetne ćwiczenia."

Uczestnicy szkolenia - TRW Steering

Proszę o więcej informacji

Przeczytaj więcej o negocjacjach i sprzedaży:


Pięć przeszkód na drodze do sukcesu w negocjacjach

Pięć przeszkód na drodze do sukcesu w negocjacjach

Każdy posiada własne oczekiwania, potrzeby, marzenia i żądania. Ile z tego otrzyma, to zależy od sposobu, w jaki będzie o nie walczył, a więc jaką siłę i strategię obierze w negocjacjach z otoczeniem. Czytaj więcej...
 

Jak zadawać pytania? – całodzienne menu handlowca

Jak zadawać pytania? – całodzienne menu handlowca

- Czy nie mógłby pan mnie poinformować, którędy powinnam pójść? - mówiła dalej. - To zależy w dużej mierze od tego, dokąd pragnęłabyś zajść - odparł Kot Cheshire - Właściwie wszystko mi jedno. Czytaj więcej...
 

5 najczęstszych błędów telemarketera, od których zależy przebieg rozmowy

5 najczęstszych błędów telemarketera, od których zależy przebieg rozmowy

Każdy z nas niejednokrotnie odbiera telefony od telemarketerów. Jak to się dzieje, że z jednym konsultantem chcemy rozmawiać i nawet, jeśli nie jesteśmy przekonani do produktu czy usługi, rozmowa jest miła. Czasem nawet zastanawiamy się, czy jednak nie kupić…. Czytaj więcej...
 

Najnowszy artykuł