Storytelling w arsenale handlowca

Czy już wciągnąłeś Klienta w swoją opowieść?

Współcześni Klienci mają dosyć uporczywego sprzedawania im. Nadal uwielbiają kupować, ale chcą mieć poczucie kontroli nad procesem zakupowym. Jeśli godzą się na prezentację i przedstawienie oferty, to mają nadzieję, że sprzedawca rozumie ich problemy i  sytuację, a proponowane rozwiązanie jest lekiem na całe zło, jakiego doświadczają.

Dominujący model sprzedaży, w której handlowiec recytuje lub pokazuje Klientowi na slajdach litanię korzyści, która ma go przekonać do produktu, już nie działa. Możliwości, jakie daje Internet, łatwość w zdobyciu konkurencyjnych ofert utrudnia przekonywanie go do proponowanych rozwiązań. W końcu zawsze może wygooglować innego dostawcę i szybko porównać parametry w ramach oferowanej ceny. 

Jeśli zatem racjonalne przekonywanie nie jest już tak skuteczne, czy istnieje alternatywa?

Tak! Jest nią storytelling, czyli opowiadanie historii o produkcie lub rozwiązaniu.

Jeśli uda się pozbyć slajdów, które racjonalnie próbują przekonać Klienta do naszego produktu i zacząć posługiwać się narzędziem sprawdzonym od tysięcy lat, wówczas szybciej i łatwiej można przekonać Klienta. Najpierw do siebie, a potem do proponowanego produktu. Oczywiście trzeba umieć opowiadać, by historia z potencjałem nie zamieniła się w paplaninę, której Klient nie zechce słuchać. 

Kluczowe jest wciągnięcie Klienta w opowieść. Temu służą porywające opowieści, które zawierają wyzwalacze słuchania. Opowieść toczy się, a Klient nieświadomy niczego utrwala sobie zaplanowany przekaz. Jeśli w dodatku handlowiec operuje we właściwy sposób głosem wówczas Klient jak zaczarowany spija słowa z ust handlowca i ulega podświadomemu przekazowi. 

Wszystkiego tego można się nauczyć podczas szkolenia Storytelling w arsenale handlowca. Szkolenie wraz z zaplanowanym planem wdrożeniowym gwarantuje wykorzystanie ukrytego dotąd talentu i otwarcie dotąd zamkniętych drzwi do serca i umysłu Klienta.

Czy nie na tym Ci zależy najbardziej?

Cele szkolenia:

  • Dostarczenie wiedzy na temat zasad i elementów krytycznych storytellingu (opowiadania historii).
  • Rozwój umiejętności składowych dla tworzenia opowieści.
  • Praktykowanie opowiadania w bezpiecznym środowisku szkoleniowym.
  • Zbudowanie zrębów firmowych opowieści, które niczym kanon będą wyróżniać nasze opowieści na tle opowieści konkurentów.


Tematyka:

  • Opowieści zamiast pokazów slajdów, czy jesteś gotowy na przełom w prowadzeniu prezentacji handlowych?
  • Błąd Power Pointa, gdzie kończy się skuteczność najpopularniejszego narzędzia prezentacji handlowych?
  • Siła opowieści - dlaczego warto sprytnie obejść racjonalną argumentację i silniej oddziaływać na nieświadomość Klienta
  • Język mówiony a język pisany, dlaczego nie da się dobrze opowiedzieć dobrze napisanych prezentacji i trzeba tworzyć opowieści?
  • Kiedy słuchamy, czyli 5 sposobów na to by zdobyć 200% uwagę Klientów.
  • Elevator pitch, czyli 1-minutowa historia. Autoprezentacja budująca wiarygodność handlowca (ethos). 
  • 5 niezbędnych elementów Porywającej Opowieści - źródła skuteczności w posługiwaniu się historiami. Praca z przykładami urzekających opowieści.
  • Storytelling – jak tworzyć Porywające Opowieści w praktyce?
  • Niezbędne elementy i krytyczna struktura opowieści 
  • 5 niezbędnych elementów Porywającej Opowieści - znasz je, ale czy stosujesz?
  • Mowa sprawcza w storytellingu, istota metody
  • Wzmacniacze zaciekawienia, czyli narzędzia storytellingu, które warto wykorzystać: Metoda lupy czasu, Metoda wybawcy, Mowa zagadkowa, Porównania obrazowe, Dwie płaszczyzny akcji, Słowa przyciągacze i killery uwagi, Analogie i metafory. Jak wykorzystać ich siłę podczas prezentacji handlowej?
  • Przemów tak, by przeszyły ich dreszcze! Warsztaty pracy głosem podczas prezentacji handlowej (pathos)
  • Opowiem Państwu dziś historię o … Przygotowanie celowej opowieści krok po kroku (logos) w oparciu o zasady storytellingu. Indywidualna praca warsztatowa nad przygotowaniem wystąpienia.
  • Zobacz, jak Cię słuchają – Videotrening.  

Czas trwania: 2 dni szkolniowe

 

Proszę o więcej informacji

Przeczytaj więcej o wystąpieniach publicznych:


Głos jak dzwon!

Głos jak dzwon!

13 maja 1940 roku po objęciu urzędu premiera Winston Churchill przekonywał w Izbie Gmin: „W tej sytuacji kryzysowej, […] pragnę powiedzieć Izbie tak, jak to powiedziałem ministrom wchodzącym do tego rządu: mogę wam obiecać tylko krew, znój, łzy i pot. […] Mamy przed sobą wiele, wiele miesięcy walki i cierpienia”. Jednym z elementów sukcesu brytyjskiego premiera był jego głos: silny i stanowczy, ale nie dyktatorski. Czytaj więcej...
 

Prowadź prezentacje ze swobodą!

Prowadź prezentacje ze swobodą!

Swoboda jest najbardziej pożądanym przez prowadzących prezentacje stanem wewnętrznym. Jest to też najrzadziej doświadczany przez nich stan. Co zrobić, by zyskać większy luz w trakcie wystąpienia? Rad jest wiele, wykorzystaj trzy z nich. Czytaj więcej...

 

Prowadzenie efektywnej prezentacji, sztuka wystąpień publicznych

Prowadzenie efektywnej prezentacji, sztuka wystąpień publicznych

Większość firmowych prezentacji jest „przegadana”. Eksperci firmowi mają problem z właściwą selekcją posiadanej wiedzy a późnej z adekwatną do celu prezentacji artykulacją przekazu – swojej idei. Czytaj więcej...

 

Najnowszy artykuł