Skuteczna rozmowa sprzedażowa

Jak poznać czego pragnie klient i pozyskać jego zaufanie?

Kiedy sprzedawcy tracą Klientów? Na czym polega ich najczęstszy błąd?

Bardziej skupiają się na potrzebach swoich niż Klientów. Brak im wtedy wyczucia. Opowiadanie o walorach oferty lub próba domykania sprzedaży bez zdobycia zaufania Klienta na ogół uruchamia jego reakcję obronną. 

Zanim Klient rozważy korzyści oferty, wie już czy „kupił” – handlowca.
Co Klienci mówią swym zachowaniem? - „Nie chcę, żebyś mi sprzedawał. Nie chcę popełnić błędu. Chcę dokonać właściwego wyboru.”

Tymczasem handlowcy:
 nie umieją pytać,
 są niecierpliwi,
 wywierają presję na Kliencie,
 błagają o zakup,

 w efekcie nie stają się partnerem do rozmowy o prawdziwych dylematach Klienta. 

Prawdopodobieństwo sukcesu tak realizowanej sprzedaży znacząco podnosi umiejętne słuchanie, obserwacja, a przede wszystkim sprawne posługiwanie się pytaniami. Wszystko po to, by z minuty na minutę budować pełniejszy obraz potrzeb Klienta. Jeśli wiemy, czego naprawdę potrzebuje nasz Klient i mamy przekonanie, że dostarczymy mu wartość, jakiej oczekuje, wówczas finalizowanie transakcji jest jedynie zapowiedzią końca problemu. Dlaczego zatem się wstrzymywać?

Jeśli chcesz sprawić, aby w głowach Twych Klientów pojawiła się myśl: „Wreszcie rozmawiam z kimś rozsądnym”, weź udział w szkoleniu Skuteczna rozmowa sprzedażowa.
 

 Cele szkolenia:

  • Nabycie umiejętności rozpoznawania i reagowania na emocje Klienta
  • Wyćwiczenie stosowania mocnych pytań
  • Wzmocnienie siły perswazji dzięki znajomości potrzeb Klientów i stosowaniu przekonujących argumentów

Tematyka:

  • Sprzedaż jest możliwa ponieważ...”. Identyfikacja rozumienia procesu sprzedaży i weryfikacja poczucia wpływu na jego przebieg u każdego z uczestników.
  • Zapewnij sobie 70% sukcesu na początku rozmowy! 
  • Symulacja sprzedaży oferty.
  • Model zaangażowania sprzedającego – rozwinięcie.
  • Rozmowa handlowa na podstawie case study z pracy uczestników szkolenia. 
  • Dlaczego Klienci nie mówią nam wszystkiego? 
  • Jak diagnozować potrzeby? 
  • Dopasuj się do klienta, by słuchać i obserwować skutecznie. 
  • Pytaj, pytaj i jeszcze raz pytaj po to, by podsumować co się dowiedziałeś
  • Sprzedaż oferty firmy. Seria symulacji rozmów handlowych na bazie case'ów opracowanych na etapie przygotowań.
  • Podsumowanie szkolenia i plan rozwoju. Identyfikacja najważniejszego obszaru rozwoju i sformułowanie action planu. 


Czas trwania: 2 dni szkoleniowe

 

„Trener w zrozumiały sposób i ciekawie przekazał swoją bogatą wiedzę w tym temacie – wiele można zapamiętać i zastosować w praktyce. (…) Oby więcej takich szkoleń."  (Katarzyna Matraszek)

„Uważam, że takie szkolenie mogłoby się odbywać cyklicznie np. raz do roku w celu odświeżenia informacji i wyjścia ze schematów."  (Jan Osiadacz)

Uczestnicy szkolenia - GOLDBACH


„Poleciłbym współpracownikom, ponieważ wiedzieliby jak nie niszczyć relacji handlowca z klientem."

„Bardzo pozytywna opinia o trenerach prowadzących. Przekazywanie informacji zrozumiałe, jasne, klarowne. Nie było momentów, w których mógłby się nudzić."

Uczestnicy szkolenia - MERIDA


„Szkolenie dało mi dużo do myślenia. Zainspirowało do pracy nad sobą, do zmiany przyzwyczajeń.”

„Jestem zadowolony, z pewnością polecać będę, wiadomości uzyskane będą z pewnością przydatne dzięki uświadomieniu ważności pewnych zachowań.”

„Zdecydowanie przyczynia się do doskonalenia umiejętności kontaktu z klientem, bezcennej w naszej pracy :).”

„Świetna atmosfera, zero nudy odpowiednie przerwy, nie ma zbytniego natłoku informacji a tylko praktyczne rzeczy.”

„Dziękuję, podejście do każdego indywidualnie ma duże znaczenie mimo że scenki stresują ;).”

Uczestnicy szkolenia - mBANK


„Pomaga w usystematyzowaniu i potwierdzeniu działań i procesów, które wcześniej wykorzystywane były intuicyjnie lub nie miałam o nich pojęcia". (Aneta Kuhny)
 
„Szkolenie było prowadzone merytorycznie na najwyższym poziomie, w sprzyjającej atmosferze". (Rafał Czadel)
 
„W sposób ciekawy omówione kwestie sprzedaży. Dużo ćwiczeń". (Aleksandra Magdziak)
 
Ciekawe, zwracające uwagę na interesujące mnie kwestie." (Karolina Kiełtyka)
 
„Szkolenie dotyczyło dokładnie tych zagadnień, które mogę wykorzystać w pracy. Bardzo dobrze przygotowany trener, przyjaźnie nastawiony, luźna atmosfera, dużo ćwiczeń, możliwość wypowiedzenia się." (Hanna Wąż)
 
„Usystematyzowanie i pokazanie nowych możliwości, technik które możemy wykorzystać u Klienta." (Marcin Kuźniarz)
 
„Nie wątpliwie pomaga spojrzeć na siebie i uświadomić sobie swoje mocne i słabe strony. Praktyczna wiedza." (Małgorzata Cieśla)

Uczestnicy szkolenia – Robobat Polska sp. z o.o

„Myślę,że to pomoże usprawnić pracę handlowca i oczywiście uważam takie szkolenie za jak najbardziej konieczne.”

„Szkolenie to daje możliwość nauczenia się lepszych nawyków biznesowych.”

„Dobra organizacja czasu, świetny kontakt z pracownikami, omawianie rzeczy przydatnych w codziennych rozmowach z klientem.”

„Uważam, że po takim szkoleniu wzrośnie moja sprzedaż.”

Uczestnicy szkolenia - ELEKTROPLAST


„Z uwagi na indywidualne podejście do problemów każdego działu."

„Szkolenie wnosi nowe- pozytywne myślenie i podchodzenie do realizowanych zadań."

„Nie może się nie przydać."

Uczestnicy szkolenia - EKOMAX


„Wnosi dużo informacji potrzebnych w sprzedaży." "Rzetelność przygotowanego tematu, duża wiedza i elastyczność." "Integracja, ćwiczenia, analiza siebie."

„Pomaga usystematyzować działania."

Uczestnicy szkolenia - Drukarnia DIMOGRAF


„Było ono kreatywne, zmuszało uczestników do prezentowania własnych treści, doświadczeń."

„Polecam! Doskonalenie swoich umiejętności, większa pewność w kontaktach klient - sprzedawca."

„Tak, szkolenie pozwala na spojrzenie na dany temat z drugiej strony (ze strony klienta), umożliwia nam również uświadomienie swoich słabych i mocnych stron."

„Dobra komunikatywność, łatwość przekazu, odpowiedni kontakt z grupą."

Uczestnicy szkolenia - BRUK BET


Proszę o więcej informacji

Przeczytaj więcej o sprzedaży i negocjacjach:


Jak zadawać pytania? – całodzienne menu handlowca

Jak zadawać pytania? – całodzienne menu handlowca

- Czy nie mógłby pan mnie poinformować, którędy powinnam pójść? - mówiła dalej. - To zależy w dużej mierze od tego, dokąd pragnęłabyś zajść - odparł Kot Cheshire - Właściwie wszystko mi jedno. Czytaj więcej...
 

5 najczęstszych błędów telemarketera, od których zależy przebieg rozmowy

5 najczęstszych błędów telemarketera, od których zależy przebieg rozmowy

Każdy z nas niejednokrotnie odbiera telefony od telemarketerów. Jak to się dzieje, że z jednym konsultantem chcemy rozmawiać i nawet, jeśli nie jesteśmy przekonani do produktu czy usługi, rozmowa jest miła. Czasem nawet zastanawiamy się, czy jednak nie kupić…. Czytaj więcej...
 

Pięć przeszkód na drodze do sukcesu w negocjacjach

Pięć przeszkód na drodze do sukcesu w negocjacjach

Każdy posiada własne oczekiwania, potrzeby, marzenia i żądania. Ile z tego otrzyma, to zależy od sposobu, w jaki będzie o nie walczył, a więc jaką siłę i strategię obierze w negocjacjach z otoczeniem. Czytaj więcej...

Najnowszy artykuł