Zarządzanie różnorodnością
Zarządzanie wiekiem w praktyce menedżera
Jacy są pracownicy? Różni. Jednym z istotnych aspektów różnorodności pracowników jest ich wiek. Pokolenie X, Y, Z... Kim są? Czy można ich zrozumieć? Jak nimi zarządzać?
Poprzez różnorodność rozumie się wszystkie aspekty, w których ludzie się różnią i są podobni, zarówno te widoczne, jak i niewidoczne. Różnice te mają istotny wpływ również na to, jak ludzie pracują. Zrozumienie i branie pod uwagę występujących różnic pomaga organizacji uzyskać lepsze efekty w zakresie jakości i wyników pracy.
Dzięki temu szkoleniu uczestnicy:
- Uzyskają wiedzę na temat zróżnicowania czynników motywujących, aspiracji i celów indywidualnych w zależności od wieku pracowników.
- Rozwiną umiejętność stosowania poszczególnych narzędzi zarządzania wiekiem.
- Poznają sposoby tworzenia strategii zarządzania wiekiem w organizacji.
Cele szkolenia:
- Zapoznanie się z ideą i standardami zarządzania wiekiem.
- Rozwój umiejętności stosowania poszczególnych narzędzi zarządzania wiekiem.
- Zdobycie wiedzy na temat połączenia zarządzania wiekiem ze strategią i misją firmy.
- Wypracowanie rozwiązań, służących wdrożeniu zarządzania wiekiem w firmie.
Tematyka:
- Wprowadzenie do tematyki zarządzania wiekiem.
- Rekrutacja i selekcja pracowników.
- Intermentoring, czyli wzajemne korzystanie młodszych i starszych pracowników ze swoich zasobów.
- Rozwój kariery zawodowej i motywowanie pracowników w odniesieniu do różnic pokoleniowych.
- Zarządzanie wiekiem a strategia firmy oraz społeczna odpowiedzialność biznesu.
- Przygotowanie zarysu strategii zarządzania wiekiem.
- Mechanizmy wprowadzania zmiany w organizacjach.
Czas trwania: 2 dni szkoleniowe

Zatrudniam i Zyskuję – wyzwania rekrutujących Managerów
Niestety, złe decyzje rekrutacyjne są powodem frustracji managerów i zespołów oraz poważnych kosztów ponoszonych przez organizacje. Dlatego managerowie, którzy zdają sobie sprawę ze statystyk dotyczących rekrutacji, szkolą się, by podnieść swoje kompetencje w tym zakresie i uniknąć kosztownych błędów. Czytaj więcej...
Sterowanie ścieżką kariery pracownika
Rozwijanie kariery można przyrównać do wieloboju, którego kolejne etapy pokonywane są w różnych dyscyplinach sportowych. Każdy kolejny wyścig odpowiada wówczas etapowi kariery i naszym zadaniom związanym z rolą w danym projekcie. Czytaj więcej...Polecamy:
Najnowszy artykuł
-
Konstruktywna komunikacja bez przemocy w pracy i życiu prywatnym
Co by było gdybyś zamiast ograniczać swoje szanse na udaną ... więcej >