Porywające Opowieści - Storytelling

Jak osiągać cele wystąpienia dzięki storytellingowi?

Z pewnością wiesz, że do każdej prezentacji warto naprawdę dobrze się przygotować. Trening, trening i jeszcze raz trening… Jednak jakiś problem zawsze może się zdarzyć, nawet jeśli doskonale się przygotujesz. 

Sprzęt nie działa? Twój produkt nie wygląda tak jak powinien? 
Co robisz?
Spróbuj zacząć tak: – Przyznam się bez bicia, że nie jestem najbardziej utalentowanym technikiem w tym gronie i mam nadzieję, że tym razem wszystko zadziała, chociaż nawet najlepszy specjalista, taki jak sam Steve Jobs, może natrafić na oporne urządzenia. Gdy przedstawiał on pierwszą drukarkę laserową, w kulminacyjnym momencie pokazu, chciał zaprezentować działanie urządzenia, nacisnął przycisk „drukuj” i… nic się nie stało. Cisza. Żadnego drukowania. Bez najmniejszego zająknięcia Jobs kontynuował przemowę, skupiając uwagę widzów na sobie, podczas gdy ekipa techników nagle wkroczyła na scenę. W pocie czoła przystąpili do rozwiązywania problemu, a po wykonaniu zadania zniknęli za kulisami. Jobs, który w tym czasie kontynuował wypowiedź, jak gdyby nigdy nic, powrócił do miejsca, w którym przerwał. Dokończyć widowisko. Imponujące. Niewiele osób zdobyłoby się na coś takiego.
Uff, już Cię słuchają! 
Każdy z nas jest autorem opowieści, bez względu na to, czy się do tego przyznaje czy też nie. W naszym życiu prywatnym wydarzenia, które miały miejsce wczoraj, lata lub też dziesiątki lat temu zostają ostatecznie przeobrażone w opowieści. Niektórym wychodzi lepiej, innym gorzej, ale wszyscy to robimy.
Sfera biznesu – czyli świat twardych danych, analiz logicznych oraz niepodważalnych faktów – sceptycznie odnosi się do opowieści. Szkoda, ponieważ opowieści stanowią jedno z najskuteczniejszych narzędzi komunikacji, jakimi dysponujemy.

Naucz się korzystać z opowieści!

Storytelling - szkolenie

Cele szkolenia:

  • Poznanie kluczowych zasad storytellingu.
  • Rozwój umiejętności posługiwania się analogiami i metaforami, by wzbudzić w słuchaczach emocje i przykuć ich uwagę.
  • Praktyczne ćwiczenie budowania Porywających Opowieści na potrzeby prezentacji, przemów, spotkań motywujących.
  • Dostarczenie doświadczeń w prowadzeniu publicznych wystąpień wraz z indywidualną oceną mocnych i słabych stron.
  • Zwiększenie stopnia świadomego kształtowania wizerunku własnego.
  • Zgromadzenie zbioru użytecznych przykładów i opowieści do wykorzystania w przyszłych prezentacjach, wystąpieniach.


Tematyka:

  • Opowieści zamiast pokazów slajdów, czy jesteś gotowy na przełom w prowadzeniu swoich wystąpień?
  • Błąd Power Pointa, gdzie kończy się skuteczność najpopularniejszego narzędzia prezentacji?
  • Siła opowieści - dlaczego warto sprytnie obejść racjonalną argumentację i silniej oddziaływać na nieświadomość odbiorcy?
  • Język mówiony a język pisany, dlaczego nie da się dobrze opowiedzieć dobrze napisanych prezentacji i trzeba tworzyć opowieści?
  • Kiedy słuchamy, czyli 5 sposobów na to by zdobyć 98% uwagę Twoich odbiorców.
  • Elevator pitch, czyli 1-minutowa historia. Autoprezentacja budująca wiarygodność mówcy (ethos).
  • 5 niezbędnych elementów Porywającej Opowieści - źródła skuteczności w posługiwaniu się historiami. Praca z przykładami urzekających opowieści.
  • Seria ćwiczeń w budowaniu trafnych i nośnych analogii oraz posługiwaniu się inspirującymi metaforami. 
  • Storytelling – jak tworzyć Porywające Opowieści w praktyce? 
  • Podstawowe zasady storytellingu.
  • 5 niezbędnych elementów Porywającej Opowieści - znasz je, ale czy stosujesz? Niezbędne elementy i krytyczna struktura opowieści
  • Mowa sprawcza w storytellingu, istota metody
  • Wzmacniacze zaciekawienia, czyli narzędzia storytellingu, które warto wykorzystać: Metoda lupy czasu, Metoda wybawcy, Mowa zagadkowa, Porównania obrazowe, Dwie płaszczyzny akcji, Słowa przyciągacze i killery uwagi, Analogie i metafory. Jak wykorzystać ich siłę podczas prezentacji/wystąpienia?
  • Przemów tak, by przeszyły ich ciarki! Warsztaty pracy głosem podczas wystąpienia (pathos)
  • Opowiem Państwu dziś historię o … Przygotowanie celowej opowieści krok po kroku (logos) w oparciu o zasady storytellingu.
  • Skąd czerpać inspiracje?
  • Indywidualna praca warsztatowa nad przygotowaniem wystąpienia.
  • Porwij ich opowieścią i ... zobacz, jak Cię słuchają – Videotrening.

Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
 

Przeczytaj więcej o wystąpieniach publicznych: