Tomasz Kras

Specializacja:

Senior konsultant, trener i coach. CEO ProOptima. Inspiruje dostarczając praktycznej wiedzy i facylituje proces rozwoju kompetencji krytycznych dla budowania satysfakcji Klienta: sprzedaży i obsługi, negocjacji, prezentacji.

Doświadczenie:

Współzałożyciel i Prezes ProOptima. Psycholog relacji z Klientami, doświadczony trener. Przeszkolił tysiące osób z kilkudziesięciu firm i instytucji. Uczestnicy prowadzonych przez niego szkoleń doceniają jego rozległą wiedzę i doświadczenie w obszarze relacji z Klientami, nastawienie na słuchanie i rozumienie specyfiki ich problemów i wyzwań, a także generowanie praktycznych rozwiązań, które łatwo wdrażać w realia ich pracy. W ich ocenie ma także niezwykłą łatwość w nawiązywaniu kontaktu z grupą. Tworzy podczas szkolenia atmosferę sprzyjającą uczeniu się, odkrywaniu niewykorzystanego potencjału a także pokonywaniu nieskutecznych nawyków.

Od 11 lat inspiruje menedżerów do wdrażania innowacji w funkcjonowaniu działów mających bezpośredni kontakt z Klientami wzmacniając pro-kliencką orientację firmy. Aktualnie koncentruje się na praktycznym wykorzystaniu możliwości kierowania emocji dla budowania trwalszych relacji z klientami i osiągania lepszych rezultatów biznesowych. Ekspert w zakresie videotreningu jako metody szkoleniowej prowadzącej do spektakularnej zmiany nawyków.

Portfolio obejmuje pracę z osobami bezpośrednio kontaktującymi się z Klientami oraz menedżerami m.in. z takich organizacji, jak: OTIS, Daikin, Luxmed, Etex Group, Raiffeisen Polbank, Energa Obrót, Narodowy Bank Polski, Śnieżka, DUKA, Armatura Kraków, Urząd Miasta Krakowa, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, TELE-FONIKA Kable, Barlinek, Electrolux, Sanofi Pasteur, Sygma Bank, Bank BGŻ, Goodrich Krosno, TRW Stering Systems, Quantum Software, POSNET, BRUK-BET, Alstom Power, ArcelorMittal, Jean Louis David, Monipol, Volantis, BP, Uniqa, Solidex, Spinko, Cemex, PZU Centrum Obsługi, CEVA, Tauron, GAZ System, Imperial Tobacco i wiele innych.

Wykształcenie:

Z wykształcenia psycholog - ukończył z wyróżnieniem psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim. Posiada certyfikat półtorarocznej Szkoły Trenerów i Konsultantów Zarządzania. Członek Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami oraz Customer Experience Professionals Association. Specjalizował się w psychologii zarządzania i biznesu, dlatego w pracy trenerskiej wykorzystuje metody zaczerpnięte z dorobku psychologii społecznej, poznawczej i podejścia systemowego.