Badanie eksploracyjne
Podobnie z wchodzeniem na nowy rynek czy docierania do nowej grupy klientów. Jedynie wiedza, rzetelnie pozyskana, pozwoli wskazać dobry, profitowy kierunek.
- Planujesz wprowadzenie na rynek nowego produktu/usługi i nie wiesz, czy znajdzie on swoich odbiorców?
- Kim są osoby, które sięgną po nowy produkt/usługę?
- A może nie masz bladego pojęcia, dlaczego klienci kupują właśnie u Ciebie? Nie wiesz, jak żyją i czego jeszcze oczekują od Waszej marki?
Badania eksploracyjne są dla Ciebie!
Zrozumienie istoty danego problemu
Badania eksploracyjne mają na celu zrozumienie istoty danego problemu, np. zachowań, potrzeb czy wzorców konsumpcji. Ich podstawowym celem jest odpowiedź na pytanie „dlaczego?/ po co?”, co w efekcie przekłada się na rekomendacje dotyczące sposobu rozwiązania problemu określonego na początku procesu badawczego.
Badania tego typu realizujemy łączoną metodyką jakościowo-ilościową z wyraźnym naciskiem na pierwszoplanowość narzędzi jakościowych.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat swoich klientów? A może chcesz rozpoznać potrzeby tzw. klientów potencjalnych? Zweryfikuj swoje hipotezy badaniem eksploracyjnym!