Badanie komunikatów marketingowych | badanie ProOptima
Home / Badania / Badania marketingowe / Badanie komunikatów marketingowych (materiałów reklamowych, opakowań)

Badania marketingowe

Co słyszą, widzą i czują Twoi klienci w odpowiedzi na Wasze komunikaty?

Jakie emocje wyzwala w nich nowa kampania reklamowa, nowe opakowanie, nowy ambasador marki, Twojej marki?

 

Badanie komunikatów marketingowych (materiałów reklamowych, opakowań)

Wprowadzasz nową kampanię i nie wiesz, czy jest ona w pełni zrozumiała dla odbiorców? Chcesz poznać słownictwo jakim się posługują klienci mówiąc o produkcie Twojej firmy? Masz kilka wersji komunikatu i nikt w firmie nie jest w stanie rozstrzygnąć, która z nich najmocniej wpłynie na emocje odbiorców?

 

Doskonale rozumiemy jak dużym wyzwaniem (czasowym i finansowym) jest wprowadzenie na rynek nowej kampanii marketingowej. Każdy najmniejszy błąd niezwykle dużo kosztuje. Znamy tę sytuacje bardzo dobrze, dlatego chcemy Ci zaproponować badanie, które umożliwi podjęcie optymalnych decyzji.

Badania komunikatów reklamowych dotyczą zarówno materiału video, audio, zdjęć czy tekstów. Reprezentatywni przedstawiciele grup docelowych oceniają materiały marketingowe przed ich ostatecznym wypuszczeniem na rynek – często jeszcze na etapie ich tworzenia (ocena konceptów/visuali).

Testując komunikaty marketingowe najczęściej korzystamy z metody jakościowej zwanej ConceptLab. Są to dynamiczne warsztaty kreatywne z udziałem konsumentów, zespołu badawczego i ekspertów po stronie Zamawiającego (w tym także firm z nim współpracujących np.: agencji reklamowych, graficznych).

Kluczową zaletą Conceptlabu jest możliwość optymalizacji/zmian elementów w czasie rzeczywistym, tak by bezpośrednio po zakończeniu procesu badawczego otrzymać dopracowany finalnie zwycięski koncept produktu. Jest to możliwe dzięki naprzemiennej pracy grupy kreatywnej składającej się z konsumentów zaangażowanych w kategorię i pracy zespołu eksperckiego – na bieżąco dostosowującego treści i materiały wizualne do oczekiwań/ pomysłów konsumentów.

Nie strzelaj na ślepo, skonfrontuj pomysły firmy z oczekiwaniami konsumentów – zbadaj komunikaty reklamowe swojej firmy!

 

Zapraszamy do odwiedzenia naszej specjalnie dedykowanej strony internetowej poświęconej tematyce Customer Experience: cem-prooptima.pl. Znajdziecie tam więcej informacji na temat usług, które oferujemy w celu lepszego zarządzania doświadczeniami twoich Klientów!

Interesuje Cię badanie? Napisz do nas a przygotujemy badanie skrojone pod Twoje potrzeby!