Badania marketingowe
Czy odniosłeś kiedyż wrażenie, że tak naprawdę nie wiesz, dlaczego klienci kupują Twój produkt/korzystają z usług Twojej firmy?
Czy chciałbyś wiedzieć w jaki sposób Twoi klienci na co dzień korzystają z produktów/usług, które sprzedajesz?
W jaki sposób opowiadają o nich znajomym? I jakie emocje wyzwala w nich nowa kampania reklamowa Twojej marki?
Badania wnętrza organizacji
Badania CX
Badania marketingowe
- Badanie wizerunku marki
- Badanie komunikatów marketingowych (materiałów reklamowych, opakowań)
- Badanie eksploracyjne (rozpoznanie rynku)
- Badanie User Experience (m.in. testy konceptów, aplikacji, testy sensoryczne, in home tests)
- Badanie jakości obsługi (mystery shopping)
- Badanie Usage and Attitute (U&A)
- Badanie opinii, oczekiwań, motywów i barier
- PULS KONSUMENCKI 2020 Jakie pytanie chcecie zadac swoim Klientom?
Metody badawcze
Badanie opinii, oczekiwań, motywów i barier
Czy Twoja firma miała okazję skonfrontować swoje posunięcia z rzeczywistymi potrzebami i oczekiwaniami swoich klientów?
Wielu menedżerów jest zdania, że nikt lepiej od nich nie zna klientów firmy, w której pracują. Zapewne tak jest, może poza jednym wyjątkiem – są nim sami klienci. Opinie klientów to niewyczerpane źródło informacji o faktycznej sytuacji marki na rynku. Oczywiście, często jest tak, że konsumenci mają zafałszowany obraz samych siebie bądź nie zdają sobie sprawy z części swoich motywów/ potrzeb.
Naprzeciw temu wychodzi psychologia emocji i motywacji – dzięki pracy doświadczonych badaczy-psychologów, badania (szczególnie te jakościowe) zaprojektowane mogą zostać w taki sposób, aby na jaw wypłynęły również treści pozadeklaratywne (nieuświadomione emocje, obawy, pragnienia, aspiracje, motywy).
Badając konsumentów nie warto zawężać się jedynie do grupy własnych klientów. Rekomendujemy poznanie postaw i oczekiwań klientów marek konkurencyjnych oraz tzw. non-users – czyli osób, które dotychczas nie zdecydowały się (jeszcze) na korzystanie z danej kategorii (otwieramy się wówczas na możliwość poznania deklaratywnych i pozadeklaratywnych barier wobec kategorii produktowej).
Wierzymy w Twoją intuicję, ale jeszcze bardziej w fakty – miej odwagę skonfrontować swoje przypuszczenia z rzeczywistością konsumencką. Zbadaj oczekiwania, motywacje i bariery wobec produktu/kategorii!
Zapraszamy do odwiedzenia naszej specjalnie dedykowanej strony internetowej poświęconej tematyce Customer Experience: cem-prooptima.pl. Znajdziecie tam więcej informacji na temat usług, które oferujemy w celu lepszego zarządzania doświadczeniami twoich Klientów!
Interesuje Cię badanie Badanie opinii, oczekiwań, motywów i barier?
Napisz do nas a przygotujemy badanie skrojone pod Twoje potrzeby!