Badania wnętrza organizacji
Nie ma szans na dostarczanie dobrego Customer Experience bez zaangażowania serc i umysłów pracowników. To Employee experience decyduje o Customer Experience.
Badania wnętrza organizacji
- Mapowanie podróży pracownika
- Badanie kultury organizacyjnej
- Badanie satysfakcji i zaangażowania
- Badanie kompetencji menedżerów – ocena 360 stopni
- Badanie stresu pracowniczego
- Badanie jakości komunikacji
- Badanie spójności obsługi Klienta
- Analiza sprzedażowo-marketingowa
- eNPS – Employee Net Promoter Score
- cNPS – Candidate Net Promoter Score
- Assessment i Development Center
- Barometr potrzeb pracowników PULS PRACOWNICZY
Badania CX
Badania marketingowe
Metody badawcze
Badanie satysfakcji i zaangażowania
Czy zdajesz sobie sprawę z tego, jaki wpływ ma satysfakcja pracowników na rozwój Twojego biznesu? Czy wiesz, że zaangażowanie pracowników bezpośrednio przekłada się na przewagę konkurencyjną Twojej firmy? Opinie i postawy pracowników to diagnoza mocnych i słabych stron Twojego biznesu!
Proponowane badanie jest narzędziem dostarczającym kompletnych informacji na temat aktualnego poziomu satysfakcji i zaangażowania pracowników oraz czynników determinujących ich poziom.
Odpowiednie wykorzystanie wniosków z badania przyczynia się do poprawy warunków pracy, a tym samym zadowolenia pracowników i, w konsekwencji, do polepszenia wizerunku firmy (Employer Branding). To także bezpośrednie korzyści biznesowe – zaangażowanie np. działu sprzedaży przekłada się na satysfakcję klientów, a co za tym idzie – wyniki finansowe firmy.
Specjalnie opracowany przebieg i zastosowane metody dają możliwość nie tylko oceny poziomu satysfakcji i motywacji, jak również pozwalają określić ich przyczyny – właściwe tylko Twojej organizacji.
Badanie ma na celu diagnozę:
- stopnia i przyczyn satysfakcji (lub jej braku) pracowników z wykonywanych obowiązków,
- poziomu zrozumienia i znajomości strategii firmy,
- opinii nt. panującego sposobu zarządzania,
- atmosfery miejsca pracy i jakości współpracy w zespołach,
- efektywności istniejących metod motywacji,
- jakości komunikacji (zarówno w przekroju poziomym, jak i pionowym),
- istniejącego podział ról (klarowność, adekwatność, satysfakcja).
Ważne, aby pamiętać o tym, że w zależności od stażu pracy pracownika inne zmienne mogą wpływać na jego satysfakcje i zaangażowanie. Dodatkowymi kryteriami różnicującymi odpowiedzi są z reguły: wiek, płeć i rodzaj piastowanego stanowiska. Celem monitorowania (nie)korzystnych zmian, zaleca się przeprowadzać badanie cyklicznie – minimum raz na dwa lata.
Badanie satysfakcji i zaangażowania realizujemy w kompleksowej formule jakościowo-ilościowej uwzględniającej cele biznesowe i specyfikę firmy Zamawiającego. Rozpoczynamy od wspólnego ustalenia priorytetów (Zarząd, HR). Następnie przeprowadzamy wywiady (IDIs) z przedstawicielami poszczególnych działów i stanowisk. Na podstawie uzyskanych informacji opracowujemy anonimowy kwestionariusz ilościowy.
Jakie korzyści przynosi realizacja badania satysfakcji i zaangażowania pracowników?
Zastosowanie wniosków i rekomendacji z badania pozwala m.in.:
- optymalizować systemy motywacyjne,
- wzmacniać poczucie przynależności pracowników, ich lojalność i identyfikację z firmą,
- aktywnie przeciwdziałać stanom kryzysowym/ problemom poprzez monitorowanie zmiany postaw i reakcji pracowników na procesy zachodzące w firmie,
- stale podnosić efektywność firmy poprzez umożliwienie zatrudnionym wypowiedzenia się w kwestiach istotnych dla zarządzających,
- optymalizować koszty poprzez wybór i możliwość stosowania działań o największym stopniu aprobaty pracowników zapewniając powodzenie w ich wprowadzaniu,
- weryfikować i usprawniać system zarządzania oraz organizację pracy,
- usprawniać komunikację wewnętrzną.
Podjęcie w/w działań skutkuje mniejszą rotacją i absencją personelu, zwiększa zaangażowanie oraz korzystnie wpływa na wydajności pracy.
Chcesz wiedzieć na czym zależy Twoim pracownikom? Zbadaj ich satysfakcję i zaangażowanie!
Zapraszamy do odwiedzenia naszej specjalnie dedykowanej strony internetowej poświęconej tematyce Customer Experience: cem-prooptima.pl. Znajdziecie tam więcej informacji na temat usług, które oferujemy w celu lepszego zarządzania doświadczeniami twoich Klientów oraz pracowników!
Interesuje Cię badanie Badanie satysfakcji i zaangażowania?
Napisz do nas a przygotujemy badanie skrojone pod Twoje potrzeby!