Badania marketingowe
Badania klientów są drogą do zwiększania ich satysfakcji, Waszych zysków i rentowności firmy. Skorzystaj z badań by dowiedzieć się więcej o swoich klientach a wiedzę tą zmonetyzować.
Badania wnętrza organizacji
Badania CX
Badania marketingowe
- Badanie wizerunku marki
- Badanie komunikatów marketingowych (materiałów reklamowych, opakowań)
- Badanie eksploracyjne (rozpoznanie rynku)
- Badanie User Experience (m.in. testy konceptów, aplikacji, testy sensoryczne, in home tests)
- Badanie jakości obsługi (mystery shopping)
- Badanie Usage and Attitute (U&A)
- Badanie opinii, oczekiwań, motywów i barier
- PULS KONSUMENCKI 2020 Jakie pytanie chcecie zadac swoim Klientom?
Metody badawcze
Badanie Usage and Attitute (U&A)
Czy wiesz w jaki sposób konsumenci użytkują produkt Twojej firmy? W jakich okazjach/sytuacjach go konsumują? Jak produkt/usługa Twojej firmy wpisuje się w styl życia grupy docelowej? Jakie nawyki związane z konsumpcją produktu/usługi mają Wasi klienci?
Badania usage and attitude (U&A) to pogłębiona ocena postaw i zachowań konsumenckich określonej grupy docelowej. Celem jest charakterystyka danej grupy odbiorców poprzez jej nawyki i zwyczaje związane z użytkowaniem danego produktu/usługi bądź szerzej – określonej kategorii produktowej.
Wyniki stanowią podstawę dla analiz segmentacyjnych — profilowania konsumentów z uwagi na reprezentowany lifestyle i zwyczaje zakupowe. Na podstawie segmentacji (wiedząc dokładnie kim jest nasz klient i jakie są jego zwyczaje oraz postawy) łatwo można budować adekwatne strategie rozwoju produktu/usługi/marki.
Należy pamiętać, że metoda U&A zarezerwowana jest do badania grup docelowych w odniesieniu do produktów obecnych na rynku od co najmniej kilku miesięcy – wobec których konsumenci zdążyli wypracować swoiste postawy i zachowania, znaleźli dla nich miejsce w swojej codzienności. Uzyskana wiedza stanowi podstawę do projektowania przyszłych rozwiązań.
Badanie U&A jest źródłem informacji, dzięki którym możliwe jest określenie m.in.:
- struktury nabywców produktu/usługi,
- nawyków konsumentów związanych z używaniem i zakupem produktu/usługi,
- opinii i oczekiwań konsumenta wobec marki, produktu, bądź kategorii produktowej,
- relacji pomiędzy konsumentami a produktem czy usługą.
Zanim zdecydujesz się na podjęcie ważnych decyzji w kontekście wypracowania nowego produktu/usługi, kanału dotarcia do odbiorcy, poznaj styl życia i zwyczaje zakupowe swoich klientów!
Zapraszamy do odwiedzenia naszej specjalnie dedykowanej strony internetowej poświęconej tematyce Customer Experience: cem-prooptima.pl. Znajdziecie tam więcej informacji na temat usług, które oferujemy w celu lepszego zarządzania doświadczeniami twoich Klientów!
Interesuje Cię badanie Badanie Usage and Attitute (U&A)?
Napisz do nas a przygotujemy badanie skrojone pod Twoje potrzeby!