Badanie Usage and Attitute (U&A) | badanie ProOptima
Home / Badania / Badania marketingowe / Badanie Usage and Attitute (U&A)

Badania marketingowe

Badania klientów są drogą do zwiększania ich satysfakcji, Waszych zysków i rentowności firmy. Skorzystaj z badań by dowiedzieć się więcej o swoich klientach a wiedzę tą zmonetyzować.

 

 

Badanie Usage and Attitute (U&A)

Czy wiesz w jaki sposób konsumenci użytkują produkt Twojej firmy? W jakich okazjach/sytuacjach go konsumują? Jak produkt/usługa Twojej firmy wpisuje się w styl życia grupy docelowej? Jakie nawyki związane z konsumpcją produktu/usługi mają Wasi klienci?

 

Badania usage and attitude (U&A) to pogłębiona ocena postaw i zachowań konsumenckich określonej grupy docelowej. Celem jest charakterystyka danej grupy odbiorców poprzez jej nawyki i zwyczaje związane z użytkowaniem danego produktu/usługi bądź szerzej – określonej kategorii produktowej.

Wyniki stanowią podstawę dla analiz segmentacyjnych — profilowania konsumentów z uwagi na reprezentowany lifestyle i zwyczaje zakupowe. Na podstawie segmentacji (wiedząc dokładnie kim jest nasz klient i jakie są jego zwyczaje oraz postawy) łatwo można budować adekwatne strategie rozwoju produktu/usługi/marki.

Należy pamiętać, że metoda U&A zarezerwowana jest do badania grup docelowych w odniesieniu do produktów obecnych na rynku od co najmniej kilku miesięcy – wobec których konsumenci zdążyli wypracować swoiste postawy i zachowania, znaleźli dla nich miejsce w swojej codzienności. Uzyskana wiedza stanowi podstawę do projektowania przyszłych rozwiązań.

Badanie U&A jest źródłem informacji, dzięki którym możliwe jest określenie m.in.:

  • struktury nabywców produktu/usługi,
  • nawyków konsumentów związanych z używaniem i zakupem produktu/usługi,
  • opinii i oczekiwań konsumenta wobec marki, produktu, bądź kategorii produktowej,
  • relacji pomiędzy konsumentami a produktem czy usługą.

Zanim zdecydujesz się na podjęcie ważnych decyzji w kontekście wypracowania nowego produktu/usługi, kanału dotarcia do odbiorcy, poznaj styl życia i zwyczaje zakupowe swoich klientów!

 

Zapraszamy do odwiedzenia naszej specjalnie dedykowanej strony internetowej poświęconej tematyce Customer Experience: cem-prooptima.pl. Znajdziecie tam więcej informacji na temat usług, które oferujemy w celu lepszego zarządzania doświadczeniami twoich Klientów!

Interesuje Cię badanie Badanie Usage and Attitute (U&A)?

Napisz do nas a przygotujemy badanie skrojone pod Twoje potrzeby!