Badanie User Experience | badanie ProOptima
Home / Badania / Badania marketingowe / Badanie User Experience (m.in. testy konceptów, aplikacji, testy sensoryczne, in home tests)

Badania CX

Doświadczenie klienta (EX), doświadczenie użytkownika (UX) – to ono dziś decyduje o tym czy pozyskany klient będzie lojalny. To doświadczenie w kontakcie z produktem (moment prawdy) decyduje czy zostawi czy wypnie swoją kartę płatniczą. Najlepsze produkty to te dopasowane do oczekiwań klientów – i to nie tych deklarowanych (bo klienci kłamią) ale rzeczywistych – empirycznie potwierdzonych. Badaj więc szeroko rozumiane User Experience Waszych klientów.

 

 

Badanie User Experience (m.in. testy konceptów, aplikacji, testy sensoryczne, in home tests)

Jakie doświadczenia mają użytkownicy korzystający z Waszego produktu/usługi? Jak oceniają jego jakość? Co im przeszkadza a jakie aspekty produktu/usługi szczególnie sobie upodobali?

 

Wielu osobom badania UX nieodłącznie kojarzą się z testami interfejsu człowiek-komputer. To stanowczo zawężona definicja terminu user experience, który odnosi się do doświadczeń związanych z użytkowaniem jakiejkolwiek usługi czy produktu. Niezależnie od tego, czy mowa o aplikacji mobilnej, proszku do prania, pokoju hotelowym czy czekoladowych pralinach. O doświadczeniu użytkownika (user experience) mówimy wszędzie tam, gdzie klient po doświadczeniach związanych z zakupem produktu/usługi (customer experience zakupowym) rozpoczyna jego konsumpcję/użytkowanie.

Aktualnie świadomi menedżerowie, stosując się do zasad design thinking’u, zawsze badają produkty czy usługi przed jej wprowadzeniem na rynek a także wtedy gdy chcą udoskonalić ofertę.

Chcąc poznać doświadczenia klienta związane bezpośrednio z użytkowaniem produktu/usługi warto zdecydować się na badania konsumenckie.

Wśród najczęściej wykorzystywanych narzędzi znajdują się:

  • testy sensoryczne produktów (ślepe testy smakowe produktów spożywczych/napojów),
  • in home tests – testy użytkowania produktu w warunkach domowych (np. użytkowanie płyty grzewczej przez określony z góry okres czasu),
  • testy aplikacji i stron internetowych – testowanie prototypów, clicktracking, eyetracking

Chcąc poznać opinie grup docelowych na temat jakości produktu oferowanego przez Waszą firmę i emocji jakie się wiążą z jego użytkowaniem? Przetestuj go wśród reprezentatywnej puli respondentów!

Wprowadzaj na rynek zweryfikowane praktycznie produkty i usługi.

Udoskonalaj, te które już teraz cieszą Waszych klientów a mogłyby cieszyć nowych.

Zbadaj User Experience właśnie teraz.

Zapraszamy do odwiedzenia naszej specjalnie dedykowanej strony internetowej poświęconej tematyce Customer Experience: cem-prooptima.pl. Znajdziecie tam więcej informacji na temat usług, które oferujemy w celu lepszego zarządzania doświadczeniami twoich Klientów oraz pracowników!

Interesuje Cię badanie Badanie User Experience (m.in. testy konceptów, aplikacji, testy sensoryczne, in home tests)?

Napisz do nas a przygotujemy badanie skrojone pod Twoje potrzeby!