Badania CX
Doświadczenie klienta (EX), doświadczenie użytkownika (UX) – to ono dziś decyduje o tym czy pozyskany klient będzie lojalny. To doświadczenie w kontakcie z produktem (moment prawdy) decyduje czy zostawi czy wypnie swoją kartę płatniczą. Najlepsze produkty to te dopasowane do oczekiwań klientów – i to nie tych deklarowanych (bo klienci kłamią) ale rzeczywistych – empirycznie potwierdzonych. Badaj więc szeroko rozumiane User Experience Waszych klientów.
Badania wnętrza organizacji
Badania CX
- Mapowanie podróżny Klienta „Status Quo” (Customer Journey Map as IS)
- NPS – Wskaźnik poleceń Net Promoter Score
- CSAT – Badanie satysfakcji Customer Satisfaction Score
- CES – Wskaźnik wysiłku Customer Effort Score
- Badanie spójności obsługi – autorskie badanie przesiewowe ProOptima
- Badanie User Experience (m.in. testy konceptów, aplikacji, testy sensoryczne, in home tests)
Badania marketingowe
Metody badawcze
Badanie User Experience (m.in. testy konceptów, aplikacji, testy sensoryczne, in home tests)
Jakie doświadczenia mają użytkownicy korzystający z Waszego produktu/usługi? Jak oceniają jego jakość? Co im przeszkadza a jakie aspekty produktu/usługi szczególnie sobie upodobali?
Wielu osobom badania UX nieodłącznie kojarzą się z testami interfejsu człowiek-komputer. To stanowczo zawężona definicja terminu user experience, który odnosi się do doświadczeń związanych z użytkowaniem jakiejkolwiek usługi czy produktu. Niezależnie od tego, czy mowa o aplikacji mobilnej, proszku do prania, pokoju hotelowym czy czekoladowych pralinach. O doświadczeniu użytkownika (user experience) mówimy wszędzie tam, gdzie klient po doświadczeniach związanych z zakupem produktu/usługi (customer experience zakupowym) rozpoczyna jego konsumpcję/użytkowanie.
Aktualnie świadomi menedżerowie, stosując się do zasad design thinking’u, zawsze badają produkty czy usługi przed jej wprowadzeniem na rynek a także wtedy gdy chcą udoskonalić ofertę.
Chcąc poznać doświadczenia klienta związane bezpośrednio z użytkowaniem produktu/usługi warto zdecydować się na badania konsumenckie.
Wśród najczęściej wykorzystywanych narzędzi znajdują się:
- testy sensoryczne produktów (ślepe testy smakowe produktów spożywczych/napojów),
- in home tests – testy użytkowania produktu w warunkach domowych (np. użytkowanie płyty grzewczej przez określony z góry okres czasu),
- testy aplikacji i stron internetowych – testowanie prototypów, clicktracking, eyetracking
Chcąc poznać opinie grup docelowych na temat jakości produktu oferowanego przez Waszą firmę i emocji jakie się wiążą z jego użytkowaniem? Przetestuj go wśród reprezentatywnej puli respondentów!
Wprowadzaj na rynek zweryfikowane praktycznie produkty i usługi.
Udoskonalaj, te które już teraz cieszą Waszych klientów a mogłyby cieszyć nowych.
Zbadaj User Experience właśnie teraz.
Zapraszamy do odwiedzenia naszej specjalnie dedykowanej strony internetowej poświęconej tematyce Customer Experience: cem-prooptima.pl. Znajdziecie tam więcej informacji na temat usług, które oferujemy w celu lepszego zarządzania doświadczeniami twoich Klientów oraz pracowników!
Interesuje Cię badanie Badanie User Experience (m.in. testy konceptów, aplikacji, testy sensoryczne, in home tests)?
Napisz do nas a przygotujemy badanie skrojone pod Twoje potrzeby!