CES - Wskaźnik wysiłku Customer Effort Score | badanie ProOptima
Home / Badania / Badania CX / CES – Wskaźnik wysiłku Customer Effort Score

Badania CX

Wysiłek, jaki klient musi włożyć z zakup jest odwrotnie proporcjonalny do prawdopodobieństwa zakupu. Pierwszego zakupu. Im więcej wysiłku musi klient włożyć tym gorzej dla koszyka.

To samo dotyczy wysiłku po-zakupowego: w trakcie pierwszego użycia, konsumpcji produktu czy potem obsługi posprzedażowej. Ale wówczas gra jest o wiele większa bo walczymy o lojalność klienta. Wówczas najłatwiej można stracić pozyskanego już klienta. Pomiar CES, czyli Customer Effort Score, pomaga doskonalić nie tylko obsługę ale i sam produkt czy proces sprzedażowy.

 

CES – Wskaźnik wysiłku Customer Effort Score

Czy wiesz, że przeciętny kontakt pomiędzy klientem a działem obsługi ma cztery razy większe szanse wywołać u klienta brak lojalności niż jej wzrost?

 

Szacuje się, że średnia wartość każdego straconego klienta w Polsce wynosi 145 euro rocznie. Jak się okazuje, jednym z kluczowych czynników wpływających na decyzję klienta czy pozostać wiernym marce czy też ją porzucić, jest stopień wysiłku jaki musi on podjąć, aby kupić, użytkować czy serwisować produkt.

CES, czyli Customer Effort Score, to wskaźnik służący do pomiaru sygnałów nielojalności klientów – zanim ci podejmą negatywne dla nas decyzje zakupowe.

 

Chcesz sprawdzić do jakiego wysiłku zmuszacie Waszych klientów?

Zapraszamy do odwiedzenia naszej specjalnie dedykowanej strony internetowej poświęconej tematyce Customer Experience: cem-prooptima.pl. Znajdziecie tam więcej informacji na temat usług, które oferujemy w celu lepszego zarządzania doświadczeniami twoich Klientów!

Interesuje Cię badanie CES – Wskaźnik wysiłku Customer Effort Score?

Napisz do nas a przygotujemy badanie skrojone pod Twoje potrzeby!