Mapowanie podróży pracownika | badanie ProOptima
Home / Badania / Badania wnętrza organizacji / Mapowanie podróży pracownika

Badania wnętrza organizacji

Doświadczenia pracownika (Employee Experience, EX) są bardzo ważnym, coraz ważniejszym, czynnikiem warunkującym zaangażowanie pracownika w pracę. To właśnie doświadczenie pracownika wpływa wprost na zdolność do koncentracji na celu i postawionych zadaniach. Employee Experience warunkuje także lojalność pracowników wobec firmy.  Warto więc wiedzieć jak z perspektywy pracowników do doświadczenie wygląda, jak go oceniają. Dzięki tej wiedzy można planować racjonalne działania, które poprawią EX.

 

 

Mapowanie podróży pracownika

Czy wiesz skąd się bierze spadek zaangażowania pracowników w Twoim zespole? Jakie są przyczyny rotacji/ nadmiernych zwolnień? Dlaczego najlepsi specjaliści decydują się na przejście do konkurencji? Jak to się dzieje, że proces rekrutacyjny zabiera tak wiele czasu i środków, które nie przekładają się na oczekiwane efekty?

 

Bez zaangażowanych pracowników trudno wyobrazić sobie dobrze prosperujący biznes. Jak się okazuje, samo „zadowolenie” z pracy to zbyt mało…. Zadowolony pracownik to niekoniecznie pracownik autentycznie zaangażowany w swoje obowiązki!

Aby firma mogła wzrastać potrzeba ludzi, którzy chcą wziąć na siebie odpowiedzialność za jej rozwój. Nie jest to relacja jednostronna i od wielu już dekad wiadomo, że sama stabilność wynagrodzenia nie wystarczy do tego, by zatrzymać pracownika.

O tym, jakie są potrzeby i oczekiwania pracowników oraz jak wygląda ich „cykl życia” w firmie możemy się przekonać tworząc mapę podróży pracownika (Employee Journey Map). Pozwoli ona na przyjrzenie się poszczególnym punktom stylu (touchpoints) pracownika wewnątrz firmy wraz ze wskazaniem wszelkich negatywnych (pain points) bądź krytycznych momentów (momenth of truth), które mogą zawarzyć na dalszej współpracy.

Pracownik zdobywa swoje pierwsze doświadczenia z firmą już na etapie rekrutacji. Przyjrzenie się drodze do zatrudnienia, jaką przechodzi kandydat (Candidate Journey Map) pozwala wyłonić i w dalszej kolejności wzmacniać/transformować tzw. Employee Value Proposition, czyli zbiór korzyści wynikających z zatrudnienia, które mogą wyróżnić organizację i dostarczyć pracownikowi wyjątkowych doświadczeń.

Na podróż pracownika należy spojrzeć holistycznie, pamiętając o wielu aspektach jak m.in. jego codzienne funkcjonowanie w strukturze organizacji, ergonomia miejsca pracy, zaoferowane systemy motywacyjne/premiowe, wyznaczona ścieżka awansu.

Firma to pracownicy. Usatysfakcjonowani pracownicy chętnie dbają o dobro firmy, w której pracują.

 

Poznaj mapę podróży swoich pracowników i dowiedz się jak możesz poprawić ich doświadczenia!

Zapraszamy do odwiedzenia naszej specjalnie dedykowanej strony internetowej poświęconej tematyce Customer Experience: cem-prooptima.pl. Znajdziecie tam więcej informacji na temat usług, które oferujemy w celu lepszego zarządzania doświadczeniami twoich Klientów oraz pracowników!

Interesuje Cię badanie Mapowanie podróży pracownika?

Napisz do nas a przygotujemy badanie skrojone pod Twoje potrzeby!