Zapytaj o usługę

Sukcesja przywództwa w firmie

Sukcesja przywództwa w firmie z ProOptima

Wyzwanie

93,7 % dzieci właścicieli firm nie chce prowadzić rodzinnych biznesów”.

Sukcesja przywództwa to przekazanie nowemu pokoleniu lub menedżerom odpowiedzialności za rozwój biznesu.

Bez specjalnie zaplanowanych działań, jak pokazują doświadczenia, rzadko udaje się to z sukcesem. Warto więc zaplanować, a potem zrealizować, taki proces właśnie teraz.

Program Sukcesji Przywództwa to szyte na miarę narzędzie, którego celem jest przygotowanie sukcesji przywództwa w organizacji. Program dedykowany jest menedżerom wyższego oraz najwyższego szczebla, którzy w określonej perspektywie będą mogli lub powinni stać się silnjejszymi, sprawniejszymi przywódcami, objąć strategiczną rolę w biznesie.

Jak przebiega sukcesja przywództwa?
Proces realizujemy w 3 fazach:

I Diagnoza

Obejmuje:

  • Zdefiniowanie oczekiwań szefa lub właściciela odnośnie do rezultatu i przebiegu sukcesji. Ta część diagnozy służy zdefiniowaniu celów biznesowych i celów dla menedżera/menedżerów objętych programem sukcesji. Zdefiniowanie obu kategorii celów warunkuje drugi element procesu: kształt IPSu.
  • Ocena kompetencji i postaw osób, które mają być objęte projektem sukcesji (aktualnego lub przyszłego lidera/liderów).
  • Badanie kultury organizacyjnej i sposobu funkcjonowania firmy, by poznać kontekst zmiany, w tym kontekst rynkowy.
  • Audyt prawny i organizacyjny.
  • Diagnoza motywacji menedżerów do zmiany i rozwoju.

Metody: audyt prawny i organizacyjny, badanie 360 stopni, badania kwestionariuszami psychologicznymi, wywiady, testy.

II Projektowanie Indywidualnego Programu Sukcesji (IPS)

Faza ta służy wypracowaniu pożądanej wizji zmiany funkcjonowania firmy i menedżera/ów w aspekcie kompetencji i postaw oraz celów biznesowych.

IPS opisuje przebieg i metody pracy, które zostaną podjęte po to, by zrealizować zdefiniowane cele zamawiającego, uwzględniając diagnozę i założony czas. IPS w sposób kompleksowy opisuje całość tego procesu. Jego kształt i czas trwania zależy od diagnozy z pierwszego etapu. Na tym etapie IPR w formie dokumentu zostaje przedstawiony zleceniodawcy.

Metody: konsultacja, coaching, facylitacja.

III Wdrożenie zmiany (realizacja IPSu)

Obejmuje:

  • Zdefiniowanie Indywidualnego Programu Sukcesji (IPSu).
  • Wdrożenie zmiany poprzez realizację sekwencji działań zdefiniowanych w IPS.
  • Wdrożenie IPSu inicjuje kick OFF projektu – jeśli zmiana dotyczy większej grupy menedżerów – lub pojedyncze spotkanie w trójkącie: zleceniodawca, menedżer, konsultant ProOptima.
  • Realizacja zaplanowanych działań krok po kroku.
  • Proces ten może porwać od 6 do 9 miesięcy.

Metody: szkolenie indywidualne, szkolenie grupowe, coaching, shadowing.

Czas realizacji procesu sukcesji przywództwa wahać się może między: 6-18 miesięcy.

W ciągu najbliższych 5 lat, 37% właścicieli polskich prywatnych firm planuje przekazanie władzy” – badania firm rodzinnych przez PwC.

Jeśli jesteś twórcą sukcesu Twojego biznesu, ojcem założycielem firmy, prezesem czy kluczowym menedżerem, nie możesz sam zarządzać całą firmą. Jest na to za duża lub po prostu chcesz jej kierowanie przekazać nowemu pokoleniu. Potrzebujesz zatem liderów, którzy wezmą odpowiedzialność za rozwój biznesu. Czy widzisz ich wśród aktualnie zatrudnionych ludzi na kierowniczych stanowiskach? Masz godnego następcę lub następców? Ufasz im, że podołają realizacji Twoich ambicji?

Interesuje Cię usługa Sukcesja przywództwa w firmie? Napisz do nas a przygotujemy badanie skrojone pod Twoje potrzeby!

Co mówią o nas Klienci

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie.

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie. Dzięki Tomkowi zaczęliśmy analizować i zmieniać wiele procesów, tak aby były one dla naszych Klientów. Aktualnie wdrażamy nowoczesne systemy po to, żeby doświadczenia naszych Klientów były najlepsze, bez względu na to z kim nasi Klienci się kontaktują. 

Adam Nowicki z DAIKIN poleca ProOptima

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Adam Nowicki z DAIKIN poleca ProOptima

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach

więcej

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach, świetnie wyczuwający trendy współczesnego świata.

Z sukcesem zarazili nas filozofią kultury Customer Experience w organizacjach, pomogli przejść przez etapy projektowania zmiany i nadal wspierają nas merytoryczną wiedzą i swoim doświadczeniem. Dzięki nim nasz NPS rośnie z roku na rok a wraz z nim kwitnie zadowolenie klientów i satysfakcja pracowników. Dziękuję Tomkowi Krasowi i jego zespołowi za ich ciągłe ewangelizowanie. Ogromnie cenimy sobie spotkania i regularne webinaria utwierdzające nas w przekonaniu, że obrana przez nas CX-owa droga rozwoju jest zarówno skuteczna jak i fascynująca.

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima – entuzjasci z ogromną, fachową wiedzą o CX

więcej

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima. Właściciel to entuzjasta z ogromną, fachową wiedzą i takich też ludzi zatrudnia. Zawsze można liczyć na najwyższy poziom prowadzonych szkoleń. Firma prowadzi wnikliwe badania i analizy, nie tylko dla największych graczy, którzy korzystają z jej usług konsultingowych, ale również na potrzeby własnych szkoleń. Dzięki temu przekazują na nich najbardziej aktualną wiedzę praktyczną. Polecam również poczytać artykuły na ich stronie. Widać, że tworzą to ludzie z pasją.

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką – eksperci z zakresu Customer Experience

więcej

Współpracę z firmą ProOptima rozpoczęliśmy jeszcze przed pandemią. Udało nam się zrobić analizę obecnego stanu, badanie spójności oraz określić mapę drogową do wdrożenia zmian. Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką. Pomogli nam przebrnąć przez procesy na styku z klientem i rozpoznać punkty bólu. Współpraca przebiegała bardzo dobrze i sprawnie. Tomasz chętnie dzielił się wiedzę i doświadczeniami z innych projektów. To wyjątkowy ekspert z zakresu Customer Experience.

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji – to kurs z kategorii 'must’ 🙂

więcej

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji. Kurs jest prowadzony tylko przez praktyków, co podnosi efektywność nauki i dostarcza narzędzi do wdrożenia 'na już’. Jest to też kurs z kategorii 'must’ także dla tych, którzy 'biegną’ z działaniami proklienckimi nie widząc jeszcze dużego obrazka CX i wielu powiązań, które ta tematyka ma z innymi działami firmy.”

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

więcej

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience. I have had the pleasure to meet Tomasz on several CEX events and have been consistently impressed with his level of knowledge, professionalism, and dedication to providing outstanding CEM knowledge. His expertise in the field convinced me to cooperate with ProOptima on training project for CS team what delivered measurable results. Tomasz is a true thought leader in the industry, and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Interesuje Cię ta usługa?

Wykorzystaj niezbędną wiedzę i narzędzia ProOptima