Metody badawcze
Metody badawcze
- Wywiady indywidualne (IDI) – wywiady pogłębione 1:1 (badacz vs respondent), średni czas trwania to 60-90 minut.
- Diady konfrontacyjne – wywiady z dwoma osobami najczęściej o przeciwstawnych opiniach/postawach, średni czas trwania to 60-90 min.
- Zogniskowana dyskusja grupowa (FGI) – wywiad grupowy (ok 6-8 uczestników + moderator), mająca miejsce najczęściej w przygotowanych odpowiednio fokusowniach (możliwość podglądu dyskusji poprzez lustro weneckie), czas trwania od 2-4 godzin.
- Zakupy asystowane (shopalongs) – wywiad indywidualny połączony z wizytę respondenta w punkcie sprzedaży (zakończony rzeczywista transakcją).
- In home tests – rejestrowany (video, foto, opisy, rozmowa) test użyteczności produktu w warunkach domowych zakończony wywiadem indywidualnym, średni czas trwania testu 2-7 dni + ok 90 min wywiad indywidualny.
- Bulletin board discussion – dyskusja grupowa odbywająca się za pośrednictwem platformy online – może służyć za autonomiczne narzędzie badawcze, bądź (rekomendowane) stanowić preludium (praca domowa/ in home test) to późniejszego spotkania z badaczem w świecie rzeczywistym (FGI/IDI).
- ConceptLabs – warsztat kreatywny z reprezentatywna grupą użytkowników z jednej strony i z zespołem eksperckim z drugiej. To formuła naprzemiennej pracy – zespół ekspercki na bieżąco optymalizuje treści/materiały dostosowując je do wyrażanych przez respondentów oczekiwań.
- Mystery shopping – audyt jakości obsługi klienta w punktach obsługi/sprzedaży (obserwacja uczestnicząca).
- Audyty wewnątrz firm – audyty procesów lub/i kompetencji pracowniczych, połączone z analizą dokumentacji.
- Desk research – analiza dostępnych danych na temat interesującego zagadnienia. Najczęściej wykorzystywane źródła: Internet, publikacje w formie druku, czasopisma, półki sklepowe.
- CAWI – computer-assisted web interview; kwestionariusz online.
- CATI – computer-assisted telephone interviewing; badanie ilościowe drogą telefoniczną.
- CAPI – computer assisted personal interview – badanie ilościowe f2f z wykorzystaniem urządzenia mobilnego do agregowania wyników (tablet, laptop).
- Clicktracking – metoda śledzenia zachowań użytkowników strony internetowej poprzez rejestrację kliknięć na stronie.
- Warsztaty mapowania – warsztaty Customer Journey Map bądź Employee/Candidate Journey Map – zakładające uczestnictwo zespołu pracowników z firmy Zamawiającego, zewnętrznego facylitatora i reprezentatywnego klienta/klientów.
Interesuje Cię badanie Metody badawcze?
Napisz do nas a przygotujemy badanie skrojone pod Twoje potrzeby!