Kultura LEAN leadership pomogła firmom w czasie pandemii - zobacz jak i dlaczego! - Prooptima - szkolenia, doradztwo

W tym artykule przedstawię kilka argumentów, dlaczego Ty i Twoja firma powinna rozważyć rozwój kompetencji Lean i zbudować silną kulturę Lean Leadership w organizacji.

Dzięki której będziesz mógł:

  • Efektywniej zarządzać zmianami w firmie, oszczędzisz na kosztach wprowadzania zmian.
  • Wyzwolić potencjał drzemiący w organizacji do samo-doskonalenia i zwiększania produktywności.
  • Zbudować kulturę rozwiązywania problemów i uczenia się na nich, a nie chowania ich pod dywan.
  • Zaangażować w zmianę osoby, na których będzie ona miała wpływ, przez co nowy stan szybciej się ustabilizuje.
  • Zbudować zaufanie i relacje, które przełożą się na mniejszą rotacje w firmie i odpływ kluczowych pracowników,

 

ARGUMENT 1 – ZMIANA JEST JEDYNA STAŁĄ WIĘC WARTO JĄ KONTROLOWAĆ.  

Nikt nie lubi zmian, mimo że są one nieustanna częścią naszego życia, nie lubimy ich. Zarówno pozytywna jak i negatywna zmiana wywołuje podobne negatywne emocje, gdyż zaburzając. „status quo” zmusza nas do wyjścia poza strefę komfortu. Im dłużej działamy na rynku, tym więcej nawyków weszło w codzienność funkcjonowania naszej firmy. Pandemia Covid-19 pokazała, że nie jesteśmy gotowi na szybką, wymuszoną zmianę.

Tylko niektóre firmy potrafiły działać w sposób zorganizowany i wykorzystać sytuacje do rozwoju, zdecydowana większość starała się przetrwać. 

 

Bardzo duża część korporacji świetnie sobie poradziła z szybkim wprowadzeniem zmian wymuszonych przez COVID-19. Przejście tysięcy pracowników na pracę zdalną, dostosowanie infrastruktury IT, gotowość pracowników do zmiany. Czym nie tylko utrzymała, ale wzmocniła swoją pozycje w oczach klientów.

W dużej mierze wpłynęły na to dwa czynniki:

  • Wprowadzone i przetestowane procesy i procedury zarządzania kryzysowego. Które zostały szybko wdrożone na podstawie gotowych schematów.
  • Bardzo dobrze rozwinięta świadomość zarządzania zmianą wśród pracowników oraz kierowników, którzy sami byli agentami zmiany. Tutaj zadziałała rozbudowana kultura Lean Leadership i kultura szybkiego rozwiązywania problemów.

 

Liderzy, którzy potrafili działać poza silosami i współpracować w kryzysie, nie nauczyli się tej umiejętności podczas pandemii, a zdobyli ją wcześniej. Potrafili działać wspólnie i współpracować ponieważ robili to na innych projektach. Wyuczone i wypracowane schematy zadziałały, ponieważ były częścią kultury.

 

Kultura Lean Leadership to:

  • Leaderzy działając pod presją znalezienia rozwiązania, potrafią skupić się na problemie i jego przyczynie
  • Dyrektorzy rozwiązujący problemy w miejscu ich występowania, a nie zza biurka.
  • Menadżerowie potrafiący działać poza silosami,
  • Kierownicy umiejący skupić się i zrozumieć przyczynę problemu, a nie na jego symptomy
  • Leaderzy umiejący słuchać i angażować pracowników do rozwiązywania problemów,

ARGUMENT 2 – ŚWIAT NIE STOI W MIEJSCU 

Rewolucja cyfrowa jest faktem, wraz z wprowadzeniem 5G nabierze tempa i jeszcze bardziej wkroczy do naszego życia. Firmy już teraz wprowadzają na szeroką skale narzędzia typu „SaaS” które zastępują często przestarzałe i bardzo mocno przerobione przez lata oprogramowania działające na granicy swoich możliwości. Również procesy oraz procedury, które istnieją w firmach, bardzo często są niedostosowane do nowoczesnych rozwiązań i działają w silosach. Im bardziej skomplikowane procesy i procedury tym większe ryzyko porażki przy dostosowaniu firmy do cyfrowej rewolucji i ciągłego dostosowywania jej oferty do potrzeb klientów. Szybkość, i elastyczność procesów biznesowych ma i będzie miała fundamentalne znaczenie, a firmy które nie dostosują swoich procesów do cyfrowej rewolucji mogą stać się kolejnym BlackBerry czy Nokią. Współdziałanie właścicieli procesów, systemów oraz architektów procesów będą kluczowe do osiągnięcia sukcesu oraz utrzymania się na rynku. Dzięki silnej kulturze Lean Leadership będą oni współpracowali jak tryby jednej dobrze naoliwionej maszyny, wspólnie uczyli się na błędach i doskonalili.  co bezpośrednio przełoży się na szybki rozwój i wzrost firmy.

Kultura Lean Leadership to:

  • Ustalenie decyzyjności na najniższym możliwym poziomie w firmie, tak żeby nie blokować innowacji.
  • Procesy, procedury oraz systemy nastawione na najlepsze doświadczenie klienta.
  • Współpraca pomiędzy właścicielami procesów, architektami procesów oraz właścicielami produktów lub systemów IT w celu ciągłego doskonalenia i rozwoju.

Zapraszam serdecznie na webinar:

Dlaczego warto budować kulturę LEAN w Twojej organizacji?

Podczas tego webinaru znaczenie więcej opowiem o tym:

  • Czym jest kultura Lean i dlaczego warto ją wdrożyć w firmie.
  • Czym różni się Kultura Lean od wdrożonych narzędzi Lean
  • Studium przypadku wpływu braku kultury Lean na prawdopodobieństwo sukcesu projektu lub zmiany.
  • Jak zacząć budowanie kultury Lean

Dlaczego warto budować kulturę LEAN w Twojej organizacji?

 

Dlaczego warto budować kulturę Lean w organizacji

Dlaczego warto budować kulturę Lean w organizacji

Powrót do kategorii:

Przeczytaj więcej na ten temat:

Lider i jego zespół

Zaangażowany zdalny zespół – czy to jest możliwe?

Zaangażowanie pracowników już od kilku lat urosło do największego wyzwania dla firm,…

Dlaczego warto budować kulturę Lean w organizacji post linked WEBINARY

Lider i jego zespół

Kultura LEAN leadership pomogła firmom w czasie pandemii – zobacz jak i dlaczego!

W tym artykule przedstawię kilka argumentów, dlaczego Ty i Twoja firma powinna…

Informacja zwrotna - Feedback

Lider i jego zespół

Kultura feedbacku – idealizowanie pięknoduchów czy konieczność dziejowa?

Na początku mojej pracy w roli trenera, do moich zadań należało, między innymi, odwiedzanie i wspieranie…

3 mity o motywowaniu pracownikow motywacja pieniadze nagrody i kary artykul szkolenia ProOptima

Lider i jego zespół

3 mity o motywowaniu pracowników

Motywacja – wyświechtany zwrot, czy prawdziwe panaceum na wszelkie dolegliwości? Czy wystarczy ją…

Niedoceniane docenianie motywowanie pracowników motywacja zaangażowanie wypalenie zawodowe szkolenie ProOptima

Lider i jego zespół

Niedoceniane docenianie

Dominika, menedżer sklepu z Kwiatowej, pracuje dla mnie od 4 lat. Kiedy…

Po co Agnieszce coaching? coach zarządzanie czasem radzenie sobie ze stresem kontrola emocji szkolenie ProOptima

Lider i jego zespół

Po co Agnieszce coaching?

Agnieszka, główna księgowa w sieci salonów obuwniczych, w pośpiechu rozpoczynała poranek. Ciągle…