Zapytaj o szkolenie

Akademia menedżera

zarządzanie zespołem
Akademia menedżera
szkolenie lidera

Poznaj, zweryfikuj w praktyce i naucz się stosować narzędzia współczesnego lidera

Akademia menedżera z ProOptima

Wyzwanie menedżera

Menedżerem nikt się nie rodzi ale postawionym przed czy z boku zespołu, który ma osiągać cele można być postawionym nagle. Nierzadko specjaliści, fachowcy w swoim obszarze czy dziale z dnia na dzień stają się szefami tylko dla tego, że są świetnymi ekspertami. Mają oni co prawda często lata doświadczeń w firmie, ogarniają setki problemów, znają blaski i cienie funkcjonowania działu czy firmy oraz ludzi w zespole.

Ale czy będą dobrymi szefami?

Właściciele czy zarządy wybierają takich ludzi kierując się często złudną nadzieją, że będą tak samo dobrymi liderami. Często jednak nie są. Owszem mogą uczyć się w boju narzędzi zarządzania ludzmi, hartować w ogniu wyzwań swoją postawę, budować samoświadomość szefa z czasem ale czy nie będzie to zbyt kosztowe dla firmy? Czy popełniane błędy nauczą ich szybko sztuki zarządzania ludzmi? A co jeśli nie? Jeśli przez takie podejście utracicie, jako firma, szanse na realizację celów biznesowych, błędy okażą się nieodwracalne, pracownicy, którzy odejdą od takich szefów utraceni na zawsze?

Czy nie lepiej jest podejść do tematu metodycznie i w planowy sposób rozwijać umiejętności i kształtować postawę lidera – nowoczesnego, radzącego sobie w czasach VUCA i BANI, radzącego sobie z samym sobą i ludzmi, którzy są z pokolenia X, Y, Z i … kolejnego jeszcze?
Zarządzania ludzmi można się nauczyć. Warto w tym celu realizować Akademię mendżera.

Zakres tematyczny akademii obejmuje m.in takie zagadnienia jak:

Zakres tematyczny akademii obejmuje m.in takie zagadnienia jak:

  • Rola i zadania współczesnego menedżera – za co Ci płacą?
  • Samoświadomość menedżera – czyli kim jesteś, byłeś a kim chcesz być?
  • Zespołowość – etapy, funkcje i dysfunkcje oraz Twoja rola jako szefa, który ciągle wzmacnia team
  • Fundamentalne i zaawansowane umiejętności komunikacyjne lidera – bo praca z ludzmi to ciągły dialog
  • Zasady prowadzenia rozmów rozwojowych – bo Ty jesteś odpowiedzialny za rozwój zespołu
  • Struktury rozmów menedżerskich: expose, interwencja, rozwój, informacja zwrotna – poznaj STAR, GROW, JA… i kilka innych
  • Praca z celami – wyznaczanie, priorytety, kroki do realizacji celu.
  • Przełamywanie schematów myślenia i zachowania.
  • Trudne sytuacje i problemy menedżera – z tym będziesz się mierzyć na pewno pracując z ludzmi
  • Kiedy ludzie się zmieniają – praca nad zmianą postaw i zmianą kultury organizacyjnej.
  • Zarządzanie zmianą i konfliktem w zespole – jak to robić z głową i pożytkiem?
  • Budowanie motywacji do zmiany, przełamywanie inercji zmiany.
Filip Krasiński z HBRS poleca ProOptima

Wszelkie szkolenia realizowane z ProOptimą dały nam praktyczną wiedzę, którą wykorzystujemy na co dzień. Firma nie stosuje utartych metod szkoleniowych, podczas zajęć realizowane są zadania, w których zawsze brane są pod uwagę konkretne wyzwania biznesowe przed którymi stoi organizacja. Zdecydowanie polecam.

Filip Karasiński

Partner w Harbingers

Czas trwania:

10 dni (5x2 dni w odstępach 1,5 miesięcznych).

Korzyści i moduły akademii

Co będzie z niej miał uczestnik, co firma i jakie moduły proponujemy?

Dzięki udziałowi w szkoleniu menedżer:
  • Radykalnie zwiększy świadomość samego siebie – bo to On jest najważniejszym „narzędziem” zarządzania ludzmi
  • Zrozumie jak jego zachowanie wpływa na emocje i postawy pracowników, oraz jak może skutecznie wspierać ich rozwój
  • Pozna swoje mocne i słabe strony – świadomie podejmie wysiłek rozwoju własnego
  • Pozna dziesiątki narzędzi i technik, do których będzie sięgał adekwatnie do sytuacji
  • Zmniejszy swój poziomu stresu – koncentrując uwagę i zasoby na obszarze na który ma wpływ
  • Zmniejszy skalę mikrozarządzania – zyska więcej czasu na działania strategiczne, długoterminowe
  • Wzmocni swoje relacje w zespole menedżerów firmy
Co z tego będzie miała firma?
  • Zespół liderów, znających i stosujących te same metodyki, podejście, narzędzia, którzy stanowią silniejszy niż dotąd team liderski
  • Szansę na lepsze wyniki (osiąganie celów biznesowych) przy jednoczesnej lepszej atmosferze pracy w zespole i między nimi
  • Praktyków i propagatorów otwartej komunikacji w firmie i wzmocnienie postaw charakterystycznych dla organizacji uczącej się
  • Skuteczniejsze radzenie sobie z wyzwaniami biznesowymi, problemami dnia codziennego
  • Wzrost zaangażowania pracowników – lepsze wykorzystanie mądrości i doświadczenia zespołu, którym kieruje szef
  • Zwiększenie stopnia odpowiedzialności za biznes i zespół, którym kieruje lider
Moduł I Wprowadzenie do zarządzania
  • Zarządzanie przez cele, czy na pewno umiesz stosować SMARTe? 
  • Etapy budowania efektywnego zespołu, fazy i rola lidera
  • Narzędzia zarządzania – PORK, czyli fundament i klasyka funkcji menedżera
  • Wykorzystanie misji, wizji, strategii firmowej do tworzenia mikro środowiska dla Twojego zespołu
Moduł II Świadomy lider i zmotywowany zespół
  • Styl kierowania – diagnoza i wykorzystanie swoich predyspozycji do momentu w jakim znajduje się zespół
  • 12 najtrudniejszych sytuacji menedżerskich – jak będziesz wiedzieć jak się w nich zachować nic Cię nie przerazi
  • Motywowanie 3.0. – czy kij i marchewka też nie działają w Twojej firmie
  • Motywujący cel – model WWW – trzy litery, które budują zaangażowanie
Moduł III Wyzwania w pracy z zespołem
  • Źródła konfliktów – koło Moore’a i jego podpowiedź jak zarządzać konfliktem w zespole
  • Systemowe przeciwdziałania i rozwiązywanie sytuacji trudnych – bo nie wystarcza gasić pożary
  • 4 postawy wobec sytuacji trudnych i 4 blokady potrzeb – jak Twoja postawa determinuje zawsze połowę 
  • Model DOWN – czym jest, dlaczego go unikać i jak?
  • 3-stopniowy model interwencji menedżerskich – dopasuj mądrze skalę interwencji 
Moduł IV Lider w świecie zmiany
  • Modelu zmiany i zadania lidera w zarządzaniu zmianą
  • Planowanie zmiany z modelem CORP.
  • Wspieranie zmiany wg. ADKAR).
  • Wzbudzanie autorytetu menedżerskiego (model STAR).
Moduł V Bezstresowa efektywność osobista i zespołowa
  • Źródła stresu lidera – co może a co Ciebie stresuje?
  • Wprowadzenie do modelu D. Allena – czyli zarządzania strumieniem zadań
  • Ustalanie priorytetów zadań – klasyka wiecznie żywa
  • Krzywa wydajności i plan dnia – przeciwstawiasz się jej czy wykorzystujesz świadomie?
  • Identyfikacja zjadaczy czasu (“cudzych małp”) – ale i tego co z nimi potem robić
  • Tworzenie wskaźników (KRI, KPI, OKR) – czyli powrót do początku
A co dziać się będzie między modułami?
  • Action Plan – Między sesjami szkoleniowymi każdy z uczestników Akademii realizuje zaplanowane praktyczne zadania wdrożeniowe, które obejmują problematykę danego modułu
  • Wspierane przez przełożonego oraz trenera wdrożenie jest weryfikowane podczas kolejnego modułu

  • Każdy z uczestników ma możliwość skorzystania z sesji 1:1 z trenerem prowadzącym
  • Przeprowadzenie szkolenia w grupie o stałym składzie.

Uczestnicy otrzymają materiały:

  • skrypt na całą Akademię – workbook
  • testy i hadnouty
  • listę polecanych książek/artkułów
  • wybrane lektury (książki, Audiobook)
  • dostęp do darmowych webinarów organizowanych przez ProOptima
  • wsparcie mailowe i telefoniczne trenerów podczas wdrażania Action Planów

Co mówią o nas Klienci

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie.

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie. Dzięki Tomkowi zaczęliśmy analizować i zmieniać wiele procesów, tak aby były one dla naszych Klientów. Aktualnie wdrażamy nowoczesne systemy po to, żeby doświadczenia naszych Klientów były najlepsze, bez względu na to z kim nasi Klienci się kontaktują. 

Adam Nowicki z DAIKIN poleca ProOptima

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Adam Nowicki z DAIKIN poleca ProOptima

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach

więcej

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach, świetnie wyczuwający trendy współczesnego świata.

Z sukcesem zarazili nas filozofią kultury Customer Experience w organizacjach, pomogli przejść przez etapy projektowania zmiany i nadal wspierają nas merytoryczną wiedzą i swoim doświadczeniem. Dzięki nim nasz NPS rośnie z roku na rok a wraz z nim kwitnie zadowolenie klientów i satysfakcja pracowników. Dziękuję Tomkowi Krasowi i jego zespołowi za ich ciągłe ewangelizowanie. Ogromnie cenimy sobie spotkania i regularne webinaria utwierdzające nas w przekonaniu, że obrana przez nas CX-owa droga rozwoju jest zarówno skuteczna jak i fascynująca.

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima – entuzjasci z ogromną, fachową wiedzą o CX

więcej

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima. Właściciel to entuzjasta z ogromną, fachową wiedzą i takich też ludzi zatrudnia. Zawsze można liczyć na najwyższy poziom prowadzonych szkoleń. Firma prowadzi wnikliwe badania i analizy, nie tylko dla największych graczy, którzy korzystają z jej usług konsultingowych, ale również na potrzeby własnych szkoleń. Dzięki temu przekazują na nich najbardziej aktualną wiedzę praktyczną. Polecam również poczytać artykuły na ich stronie. Widać, że tworzą to ludzie z pasją.

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką – eksperci z zakresu Customer Experience

więcej

Współpracę z firmą ProOptima rozpoczęliśmy jeszcze przed pandemią. Udało nam się zrobić analizę obecnego stanu, badanie spójności oraz określić mapę drogową do wdrożenia zmian. Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką. Pomogli nam przebrnąć przez procesy na styku z klientem i rozpoznać punkty bólu. Współpraca przebiegała bardzo dobrze i sprawnie. Tomasz chętnie dzielił się wiedzę i doświadczeniami z innych projektów. To wyjątkowy ekspert z zakresu Customer Experience.

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji – to kurs z kategorii 'must’ 🙂

więcej

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji. Kurs jest prowadzony tylko przez praktyków, co podnosi efektywność nauki i dostarcza narzędzi do wdrożenia 'na już’. Jest to też kurs z kategorii 'must’ także dla tych, którzy 'biegną’ z działaniami proklienckimi nie widząc jeszcze dużego obrazka CX i wielu powiązań, które ta tematyka ma z innymi działami firmy.”

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

więcej

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience. I have had the pleasure to meet Tomasz on several CEX events and have been consistently impressed with his level of knowledge, professionalism, and dedication to providing outstanding CEM knowledge. His expertise in the field convinced me to cooperate with ProOptima on training project for CS team what delivered measurable results. Tomasz is a true thought leader in the industry, and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Interesuje Cię takie szkolenie?

Wykorzystaj niezbędną wiedzę i narzędzia ProOptima