Akademia menedżera
Akademia menedżera
Jak rozmawiać z pracownikami w codziennych sytuacjach? A jak komunikować trudne sprawy i uwagi krytyczne? Jak eliminować zbędne koszty i tracenie czasu?
To wyzwania każdego menedżera. W poukładaniu relacji z pracownikami pomagają praktyczne narzędzia rozmów coachingowych. Coaching w ostatnich latach stał się w Polsce bardzo popularny. Można wręcz powiedzieć o modzie na coaching. Trudno znaleźć menedżera, który jeszcze o coachingu nie słyszał. Ale czy wiadomo, jak skutecznie korzystać z tych narzędzi? Mądre ich stosowanie może być pierwszym krokiem ku zmianie stylu zarządzania na coachingowy.
Dzięki udziałowi w szkoleniu menedżer:
- Zrozumie jak jego zachowanie wpływa na emocje i postawy pracowników, oraz jak może skutecznie wspierać ich rozwój.
- Pozna swoje tendencje w roli menedżerskiej.
- Nauczy się praktycznych sposobów radzenia sobie z problemami i wyzwaniami w pracy z ludźmi.
- Zacznie wprowadzać coachingowy styl zarządzania w swoją codzienną praktykę.
Jakie są cele?
- Lepsze zrozumienie jak zachowanie menedżera wpływa na emocje i postawy pracowników oraz jak może skutecznie wspierać ich rozwój.
- Lepsze poznanie siebie i swoich tendencji w roli menedżerskiej.
- Poznanie praktycznych sposobów radzenia sobie z problemami i wyzwaniami w pracy z ludźmi.
- Poprawa wyników, atmosfery i jakości współpracy zespołowej.
- Wzrost innowacyjności pracowników, lepsze wykorzystanie ich mądrości i doświadczenia.
- Wzmocnienie odpowiedzialności i samodzielności zespołu – zmniejszenie poziomu stresu i obciążenia mikrozarządzaniem – więcej czasu dla menedżera.
Jaka jest tematyka?
- Rola i zadania współczesnego menedżera.
- Trudne sytuacje i problemy menedżera.
- Wykorzystanie coachingu w kształtowaniu postawy przywódczej (liderskiej).
- Coachingowy styl zarządzania – czym jest?
- Bazowe umiejętności coacha – aktywne słuchanie i „mocne” pytania.
- Zasady prowadzenia rozmów coachingowych.
- Struktury rozmów coachingowych, m.in.: GROW, COACH, STAGES.
- Zasady skutecznego przekazywania informacji zwrotnych.
- Praktyczne ćwiczenie umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych.
- Kształtowanie konstruktywnych relacji z pracownikami – rola zaufania.
- Praca z celami – wyznaczanie, priorytety, kroki do realizacji celu.
- Przełamywanie schematów myślenia i zachowania.
- Kiedy ludzie się zmieniają – praca nad zmianą postaw i zmianą kultury organizacyjnej.
- Budowanie motywacji do zmiany, przełamywanie inercji zmiany.
- Czego się może menedżer obawiać i jak przełamywać obawy?
- Budowanie obrazu siebie jako menedżera.
- Zespołowość – funkcje i dysfunkcje.
- Dobre praktyki w stosowaniu coachingu – jak postępować w sytuacjach:
- trudni pracownicy, konflikty,
- brak współpracy w zespole,
- wdrażanie nowych pracowników,
- kształtowanie relacji ze współpracownikami po awansie,
- problemy z dyscypliną i przestrzeganiem zasad,
- zarządzanie „niezastąpionymi” ekspertami.
Między sesjami szkoleniowymi praktyczne zadania wdrożeniowe obejmujące problematykę prowadzenia coachingu w miejscu pracy.
Czas trwania: 6 dni (2+2+2).