W różnorodnym świecie kultur biznesu

Komunikacja międzykulturowa

Szkolenie przeznaczone jest dla firm współpracujących z zagranicznymi partnerami oraz/lub chcących usprawnić komunikację z zagranicznymi klientami. Konstrukcja szkolenia w zależności od indywidualnych potrzeb klienta może być ukierunkowane ściśle na określony rynek (np. niemiecki, krajów skandynawskich, francuski, chiński, indyjski, amerykański, itd.).

Jeśli:

  • Masz problemy w bieżącej współpracy z zagranicznymi partnerami,
  • Zarządzasz międzynarodowym zespołem,
  • Zamierzasz rozpocząć współpracę z nowymi zagranicznymi klientami,
  • Chcesz ograniczyć koszty wynikające z błędów wejścia na nowy rynek zagraniczny,
  • Zależy Ci na usprawnieniu komunikacji z kulturowo odmiennymi klientami,
  • Zamierzasz możliwie najbardziej dopasować proponowany produkt/usługę do kulturowych potrzeb klientów,
  • Pragniesz zrozumieć sposób myślenia, działania, komunikowania i wartościowania świata przez partnerów spoza Twojego kręgu kulturowego, to szkolenie jest właśnie dla Ciebie.

Uczestnicy szkolenia:

  • Nauczą się lepiej komunikować z partnerami zagranicznymi,
  • Poznają specyfikę działania biznesu w innych kulturach,
  • Nauczą się sprawniej i szybciej dostrzegać potrzeby klientów zagranicznych,
  • Poznają kulturową etykietę postępowania z zagranicznymi partnerami,
  • Dowiedzą się w jaki sposób ustrzec się przed sytuacjami konfliktowymi w komunikacji.

Cele szkolenia:

  • Rozwinięcie relatywizmu kulturowego, czyli technik nieoceniania odmienności innych,
  • Zwiększenie efektywnej komunikacji z partnerami biznesowymi,
  • Poznanie zasad działania odmiennych kultur biznesu,
  • Zapoznanie się ze sposobami radzenia sobie z kulturowo odmiennymi, a przez to trudnymi klientami.

Tematyka:

  • Wielki podział kultur świata biznesu, czyli partnerstwo czy transakcja?
  • Ceremonialność kultur biznesowych,
  • Czas – kultura – działanie,
  • Stereotypy, kalki kulturowe i przekonania w komunikacji kulturowej,
  • Odmienne kultury pracy i co z tego?
  • Kulturowe savoir-vivre,
  • Obsługa klienta kulturowo odmiennego (obsługa na odległość i bezpośrednia).

Czas trwania: 1 lub 2 dni szkoleniowe