Zarządzanie talentami - 2+2+2
Cykl szkoleń
Zmiany mentalności, zachowań, motywacji i dążeń młodych ludzi sprawiają, iż szczególnie młode pokolenie, przy wyborze pracodawcy, zadaje sobie pytania o wartości. Kim będę w tej organizacji? Czy rozwinę tu pasje i zrealizuję pomysły? Czy firma wytwarza coś ważnego? Jakim kosztem społecznym, w jakich warunkach dla środowiska? Czy dołączę do świetnego zespołu? Czy będę mieć dostęp do szkoleń? Czy mogę liczyć na przełożonego-mentora, komfortowe warunki i elastyczny czas pracy? Takie pytanie zada osoba, która wie, dokąd zmierza i czego oczekuje od życia. To osoba świadoma wartości, którymi się kieruje. Tego samego oczekuje od organizacji, dla której będzie pracować.
Rosnąca konkurencja i rosnący deficyt pracowników sprawia, iż firmy dostrzegają konieczność nie tylko rekrutowania, ale przede wszystkim rozwijania i ciągłego motywowania pracowników o ponadprzeciętnych kompetencjach i wysokim potencjale rozwojowym. Rynek dopasowuje się do najnowszych trendów w zarządzaniu zasobami ludzkimi, które wskazują na jeszcze większe ukierunkowanie działań na pracownika – rozpoznawanie jego realnych potrzeb i uwzględnianie indywidualnych oczekiwań czy planów. Tym ważniejsze jest, aby pracodawcy, którzy zauważają trend wyraźnie wskazujący na tworzenie się rynku pracownika, szczególnie w bardzo specjalistycznych dziedzinach, dbali o zaproponowanie zatrudnionym skutecznej oferty motywacyjnej, w tym rozwoju ich talentów.
Do kogo adresowany jest program?
Do pracowników HR, a także kadry zarządzającej, osób posiadających doświadczenie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, bądź osób, które dopiero chcą się do tych procesów przygotować.
Jakimi metodami jest prowadzony program?
Na warsztatach pracujemy zespołowo, dzielimy się zadaniami i rolami przy realizacji zadań praktycznych. Wymieniamy się doświadczeniami, opiniami i pomysłami, aby wypracować rozwiązania optymalnie dopasowane do biznesu.
Warsztat prowadzony technikami angażującymi Uczestników z elementami coachingowymi, koncentrującymi się na aktywnym kształtowaniu postaw i zachowań.
Dzięki takiemu podejściu Uczestnicy zakończą program bogatsi o nowe doświadczenia i umiejętności, a także będą w stanie dopasować i przetransferować pozyskaną wiedzę do zindywidualizowanych potrzeb organizacji, w której pracują.
Organizacja warsztatów
Program zbudowany jest z 3 modułów szkoleniowych. Każdy moduł szkoleniowy obejmuje 16 godzin warsztatowych. Moduły szkoleniowe przygotowują do budowania programu zarządzania talentami, który Państwo planujecie w ramach własnej organizacji.
Zarządzanie talentami - kurs
Tematyka:
Moduł I BUDOWANIE KULTURY TALENTÓW
- Czym jest talent?
- Rozumienie procesu zarządzania talentami.
- Rodzaje programów talentowych.
- Zarządzanie talentami a wyzwania biznesowe w organizacji.
- Zarządzanie talentami jako element strategii personalnej w organizacji
- Model kompetencji w procesie zarządzania talentami
- Profilowanie talentów
- Pozyskiwanie talentów
Moduł II BUDOWANIE PROGRAMÓW TALENCKICH
- Narzędzia diagnozy talentów
- Rozwój pracowników z perspektywy pokoleń X,Y,Z.
- Narzędzia rozwoju talentów
- Sposoby motywowania talentów
Moduł III ZARZĄDZANIE PROGRAMAMI TALENCKIMI
- Tworzenie ścieżek kariery
- Pomiar efektywności procesu zarządzania talentami
- Planowanie procesu zarządzania talentami w organizacji
- Benchmark – najlepsze praktyki na rynku.
Czas trwania: 6 dni szkoleniowych
Przeczytaj więcej o kompetencjach pracowników:

Development i co dalej?
W praktyce biznesowej coraz częściej wykorzystuje się Development Centre jako metodę oceny kompetencji pracowników. Cele stawiane temu procesowi są dość różne, łączy je natomiast wspólna idea rozwoju kompetencji zarówno ludzi, jak i organizacji. Stąd pytanie: Co dalej? Czytaj więcej...

Komu potrzebny jest "miękki" HR?
Część menedżerów twierdzi, że wsparcie HR dla biznesu jest niezauważalne, a dział HR postrzegają jako koszt. Przychodzi im, nie raz, do głowy myśl: a może ten rozbudowany HR faktycznie jest zbędny? Poznajcie 5 powodów, dla których dział HR w firmie jest zbędny. Czytaj więcej...