Buduj Employee Journey Map – certyfikowane szkolenie otwarte
93% do 200% rocznego wynagrodzenia wynosi przeciętny koszt rotacji na jednym stanowisku pracy
(za Journal of Accountancy).* *https://igauss.pl/artykuly/rotacja-pracownikow-czyli-jak-policzyc-rzeczywiste-koszty-fluktuacji-kadr-cykl-artykulow
Jedną z metod, która pozwala zrozumieć rotację czy brak zaangażowania pracowników jest przyjrzenie się doświadczeniom pracownika ( Employee Experience – EX). Jest to HR-owy ekwiwalentem doświadczenia klienta (Customer Experience-CX). By to zrobić potrzebne jest zwizualizowanie całej ścieżki podróży pracownika czyli Employee Journey Map.
Pracownik przechodzi przez procesy firmowe: rekrutację, on-boarding i off-boarding, szkolenia i transfer wiedzy, komunikację wewnętrzne, system benefitów, możliwość rozwoju, awansu i podwyżek wynagrodzenia. Prostym narzędziem pozwalającym zrozumieć doświadczenia pracownika w tej drodze jest zbudowanie jego ścieżki czyli Employee Journey Mapping.
Jakie korzyści ma Twoja firma z Employee Journey Mapp?
- umiejętność zwinnego reagowania na dynamikę procesów, zachodzących w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi
- zatrzymanie talentów i wzrost konkurencyjności firmy jako pracodawcy
- zmniejszenie kosztów związanych z rotacją
- wpływ na wzrost zaangażowania pracowników, co przekłada się wprost na zyski firmy
- wzrost skuteczności działań w obszarze EB
- zwiększenie poziomu lojalności pracowników
- zwiększenie efektywności biznesowej organizacji
Jakie korzyści ma pracownik?
- wzrost zaangażowania
- wzrost satysfakcji z pracy
- poczucie, że potrzeby pracownika są zauważane przez organizację i brane pod uwagę
- poczucie docenienia
- zwiększenie efektywności pracy
Wspólne korzyści:
- wzrost satysfakcji i zaangażowania pracowników w realizację celów biznesowych firmy
- budowanie kultury organizacji, w której ważne jest wzajemne zrozumienie celów i potrzeb
- budowanie zaangażowanej i lojalnej kadry
Mapowanie, czyli graficzne przedstawienie procesu, jest wizualizacją emocji, opinii, wrażeń, zachowań, nawyków i potrzeb pracowników w całym „cyklu życia” w firmie. Niektóre programy dotyczące budowania doświadczenia pracowników (employee experience management) rozpoczynają się i kończą na ankiecie zaangażowania – pojedynczej, najczęściej wysyłanej raz do roku. To stanowczo za mało!
Mapowanie podróży pracownika (jako część EXM) pozwala zdefiniować momenty, które mają największe znaczenie dla pracownika i organizacji (punkty styku, momenty interakcji pracownika z organizacją), od employer brandingu, przez rekrutację i całą drogę do awansu i rozwoju kariery, aż do wyjścia.
Firma zaczyna rozumieć, co można zrobić, aby poprawić doświadczenia ludzi na każdym etapie.
Zapraszamy Cię na praktyczne szkolenie Buduj Employee Journey Map. Zaprojektuj Employee Journey Map krok po kroku i od razu wykorzystaj tę wiedzę do pracy nad konkretnym wyzwaniem.