Customer Experience Management MASTER Zaawansowany
Kiedy i za ile?
Start listopad 2023
Wielkość inwestycji: 9700 zł netto/osoba.
Gdzie?
ONLINE
Platforma ZOOM oraz MIRO
Zamów
ZamówProwadzący
Sprawność w Customer Experience Management to pochodna siły liderów CX
Dziś, w erze cyfryzacji, relacja z marką rozpoczyna się znacznie wcześniej niż na etapie zakupu. Chcemy też, żeby trwała znacznie dłużej. Dlatego organizacje na całym świecie przekierowują swoje siły i środki z rozwiązywania swoich problemów na rozwiązywanie problemów i wyzwań swoich klientów – stają się klientocentryczne. Stosują też wskaźniki z zakresu Customer Experience (CX), które pozwalają śledzić drogę do wyniku finansowego. Klientocentryczności nie osiągnie się przez dobre chęci i samo mówienie w firmie jak ważni są klienci. Prawda?
Kurs CEM Master jest odpowiedzią na potrzebę dokonania dynamicznej i skutecznej transformacji w stronę firmy, która dzięki faktycznemu dbaniu o doświadczenia klientów (CX) i pracowników (EX) odnosi sukcesy. Firmy, której klienci ufają i nie tracą zaufania z czasem, a zaangażowani pracownicy pozwalają doskonalić organizację i rozwijać firmę.
Masz ambicję być CX liderem? Ten kurs jest dla Ciebie!
Jesteś już doświadczonym menedżerem sprzedaży, marketingu lub i obsługi Klienta. Być może pracujesz nawet jesteś Customer Experience Specjalistą czy Managerem. Masz za sobą wiele projektów doskonalących firmową sprawność: pozyskiwania klientów, doskonalenia serwisu i jakość obsługi Klienta. Na pewno korzystacie z badań Waszych klientów, macie zespoły, które troszczą się o Waszych klientów i potrzebny do tego sprzęt, oprogramowanie. Ma za sobą także projekty, które pozwalały zmieniać się firmie po to by lepiej dbać o Waszych klientów ale czujesz i wiesz, że te działania mogą być bardziej systematyczne, kompleksowe na miarę projektów klasy Customer Experience Management.
Chcesz stać się jeszcze silniejszym liderem CX w Twojej firmie i jeszcze skuteczniej przekształcaj organizację w klientocentryczną. Chcesz uczynić Customer Experience Management sednem biznesu. Wiesz, że warto i trzeba zrobić to właśnie teraz! Wasza konkurencja nie śpi i albo wzmocnicie Waszą markę i jeszcze bardziej ją wyróżnicie albo zrobią to konkurenci.
Twój Zarząd już nie raz przychylnie wypowiadał się o inicjatywach z obszaru Customer Experience Management ale ciągle nie jest to waszym DNA. Chcesz to zmienić. Chcesz dokonać transformacji Waszej organizacji w stronę firmy, która dzięki sprawnemu dbaniu o wartościowe doświadczenia klientów (CX) i pracowników (EX) odnosi sukcesy i utrwala swoją pozycję.
Co wyróżnia kurs CEM MASTER?
- Program merytoryczny realizowany w sesjach. Przejdziesz w nim, krok po kroku, przez wszystkie etapy wdrożenia i utrzymania Customer Experience Management (CEM).
- Praktyczne zadania do wykonania (np. badanie jakościowe głosu klienta), które omówimy podczas kolejnych sesji.
- Konsultacje indywidualne (Ty decydujesz jakiego wsparcia potrzebujesz).
- Kurs jest interaktywny i różnorodny – będziesz mieć zarówno bezpośredni kontakt z prowadzącymi jak i dostęp do materiałów w różnych formach (video, PDF, linki do źródeł itp.).
- Miejsce i czas do wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami kursu – przez cały czas jego trwania i po nim.
- Różnorodne grono prowadzących – praktyków biznesu i senior konsultantów – razem mamy już ponad 50 lat doświadczenia w CEM.
Składniki sukcesu Customer Experience Management

Składniki sukcesu Customer Experience Management
Cele kompleksowego kursu Fundamenty+Zaawansowany
W kompleksowym kursie CEM Master dostarczamy wiedzę, umiejętności i kształtujemy postawę w zakresie CEM
Poznasz i będziesz znać:
- Mechanizmy rządzące doświadczeniem klienta
- Niezbędne i przydatne kompetencje
- Możliwe strategie i etapy wdrożenia – wraz z rekomendacją od ProOptima
- Typowe problemy i błędy związane z wdrożeniem oraz rozwiązania
- Znaczenie lojalności i jej korzyści dla pracowników i biznesu
- Korzyści z zaspokajania potrzeb klientów w obsłudze i sprzedaży w kontekście nowoczesnej ekonomii
- Kluczowe KPI
- Całą baterię narzędzi i metodyk
- Praktyczne doświadczenia innych praktyków
- Priorytety w budowaniu CEM w realiach polskich firm
Nauczysz się i będziesz potrafił/a:
- Opracować:
-
- ogólny plan wdrożenia
- szczegółowo (kolejne) etapy wdrożenia
- silne argumenty do przekonania Zarządu i właścicieli biznesu do inwestowania w CEM
- Określić zapotrzebowanie na badania oraz to czy realizować je wewnętrznie czy z pomocą partnerów zewnętrznych
- Interpretować wyniki badań jakościowych i ilościowych, które były, są i będą realizowane (wewnętrznie czy z partnerami zewnętrznymi)
- Zestawiać badania z danymi operacyjnymi
- Zastosować kroki wdrożenia zaleceń płynących z głosu klienta (VoC)
- Opracować i wdrożyć KPI jakościowe – tak by móc zarządzać doświadczeniem Klienta operacyjnie
- Określić silne i słabe strony standardów obsługi i sprzedaży
- Wybrać z kafeterii narzędzi i metodyk te, które są możliwe do zastosowania w realiach Twojego biznesu
- Prowadzić (liderować) projekty CEM w sposób, który burzy silosy, motywuje do współpracy inne zespoły w firmie
Będziesz świadoma/y:
- Własnego wpływu na rezultaty zmiany
- Na jakim etapie ewolucji CEM jest Twoja firma, dokąd i jak powinna w związku z tym zmierzać by skutecznie zarządzać CX
- Zakresu zadań czekających Ciebie i zespół CX dla efektywnego wdrożenia CEM.
- Wyzwań jakie wiążą się z budowaniem klientocentrycznej kultury organizacyjnej
- Konieczności zaangażowania decydentów z wielu obszarów i pozyskania ich do pomysłu a potem do wdrożenia zmian
- Konieczności ciągłej pracy nad doskonaleniem funkcjonowania organizacji bo CEM to w istocie rozwój biznesu a nie projekt obok niego
Obiecujemy takie rezultaty jaku efekt udziału w obu częściach kursu: w fundamentach i zaawansowanym.
OK, brzmi dobrze więc co będzie efektem Kursu CEM MASTER Zaawansowany?
- Opracujesz szczegółowy, operacyjny plan wdrożenia CEM w Twojej firmie zawierający:
- sekwencje kroków umożliwiających ewolucje klientocentryczną
- rewizję aktualnych działań w procesach marketingu, sprzedaży, dostarczania i serwisu (co zostawić, co zmienić, co wprowadzić)
- zakres zadań czekających Ciebie, zespół CX i współpracowników dla efektywnego wdrożenia CEM.
- KPI wdrożenia CEM
- Wyliczysz, na danych Twojej firmy, wartość utraconych Klientów i możliwy wzrost obrotów firmy od Klientów z poleceń, prognozy wzrostu obrotów i zysku a nawet szacunkowy ROI z inwestycji.
- Będziesz proponować rozwiązania i nowe inicjatywy CEM wypływające z wniosków z badań, które realizujecie w firmie w zestawieniu z danymi operacyjnymi
- Wprowadzisz w życie zalecenia płynące z bieżącego głosu klienta (VoC) co zwiększy poziom satysfakcji i lojalności Klienta
- Opracujesz i wdrożysz KPI jakościowe – tak by móc zarządzać doświadczeniem Klienta operacyjnie
- Wprowadzisz zmiany w działaniu organizacji a zakresie aktualnych standardów obsługi i sprzedaży – po to by skuteczniej pozyskiwać Klientów z rekomendacji, zatrzymywać pozyskanych, przeciwdziałać utracie klienta
- Będziesz prowadzić (liderować) projektom klasy CEM w sposób, który burzy silosy i usprawnia procesy z obszarów: marketingu, sprzedaży, dostarczania i serwisu
Będziesz mógł wpłynąć na zwiększenie kluczowych parametrów CEM: CLtV (życiową wartość Klienta), NPS, CES a wraz z nimi wypracowanego zysku firmy
Program drugiej części kursu Customer Experience Management MASTER Poziom zaawansowany
Poziom zaawansowany kursu to 3 miesiące pracy w cyklu 8 spotkań trwających 3 godziny każdy raz w tygodniu. Łącznie 24 godziny.
- Badania CX ma co dzień czyli Close the loop w praktyce
- Zarządzanie danymi i głosem klientów czyli co robić z wiedzą pozyskaną
- Wsparcie wdrożenia CEM – narzędzia i metodyki wspierające wdrożenie CEM
- Budowanie kultury organizacyjnej nastawionej na generowanie wartościowych doświadczeń klienta
- Wsparcie wdrożenia CEM – narzędzia i metodyki wspierające wdrożenie CEM
Ad. 1 Badania CX ma co dzień czyli Close the loop w praktyce
- Autodiagnoza umiejętności CEMowych. Jakie mam a jakich kompetencji potrzebuję jako menedżer CX ?
- Źródła wiedzy o doświadczeniu klienta (od Insightów konsumenckich po kompleksowy VoC).
- Procesy – rodzaje analiz CXowych wewnątrz firmy.
- Jak przygotować się do badań realizowany wewnętrznie i z pomocą partnerów.
- Co i kiedy badać i mierzyć a czego nie mierzyć: przykłady, case stady uczestników.
- Zestaw badań dla Twojej organizacji – warsztat.
- Analiza wniosków z badań i wdrożenie zmian: analiza potrzeb, koszty i korzyści, harmonogram zmian, mierniki sukcesu.
Ad. 2 Zarządzanie danymi i głosem klientów czyli co robić z wiedzą pozyskaną
- Bazy danych: od gromadzenie przez współpracę z IT do wiedzy o tym co jest w bazach.
- Analiza informacji gromadzonych w firmie, rodzaje danych do analizy: Badawcze – wyniki badań. Operacyjne – wszystkie dane gromadzone w organizacji. Powiązanie metod badawczych, operacyjnych z rozwojem firmy: przykłady, wypracowanie- case study.
- Zarządzanie danymi jako narzędzie do poprawy jakości obsługi.
- Bieżące monitorowanie kluczowych wskaźników – dobre praktyki.
- Odniesienie danych do procesów, diagnoza słabych punktów.
- Budowa dashboardu zarządczego na bazie kluczowych wskaźników: dane badawcze i operacyjne, bieżąca informacja o realizacji KPI, alerty, pomiar odchylenia od celu.
Ad. 3 Projektowanie rozwiązań (Service design, Design Thinking doskonalenie procesów)
- Projektowanie docelowej mapy podróży klienta na bazie wyników przeprowadzonych analiz.
- Inne projekty poprawiające CX (upraszanie języka, poprawa UX, zmniejszenie wysiłku, samoobsługa).
- Doskonalenie procesów wewnętrznych w kierunku poprawienia doświadczenia klienta (wybrane metody, przykłady, doświadczenia, case study).
Ad. 4 Budowanie kultury organizacyjnej nastawionej na generowanie wartościowych doświadczeń klienta:
- Konsekwencje zmiany podejścia z wartości marki na wartość doświadczenia klienta.
- Jak zbudować standardy obsługi. Opracowanie i wdrożenie standardów: role, zakres, składowe, harmonogram wdrożenia.
- Kultura organizacyjna nastawiona na CX. Integracja klientocentryczności w codzienność organizacyjną.
- Pracownik, jako źródło doświadczeń klienta czyli Employee Experience w CEM.
- Cele i mierniki: jak dobrać mierniki do organizacji.
Ad.5 Wsparcie wdrożenia CEM – narzędzia i metodyki wspierające wdrożenie CEM
- Dokąd jedziemy? Zaczynamy z wizją końca (model CORP).
- Optymalizacja dotychczasowych i projektowanie nowych procesów budujących wartościowe doświadczenie.
- Mapa drogowa projektu wdrożenia CEM, czyli co nas czeka krok po kroku?
- Zarządzanie przebiegiem wdrożenia (modele wspierające wdrożenie).
- Wzmacnianie świadomości i budowanie motywacji potrzeby zmiany i zaangażowania w nią.
- Uzupełnianie kompetencji i przekraczanie ograniczeń organizacyjnych.
Warunkiem ukończenia kursu na poziomie zaawansowanym jest Plan wdrożenia CEM w organizacji uczestnika w oparciu o Case study.
Wsparciem dla uczestników będą tu także godzinne, indywidualne konsultacje dla każdego uczestnika oraz trzy godzinne dla wybranej grupy.
Klienci, którzy zaufali nam do tej pory i realizowali z nami projekty z obszaru Customer Experience Management
Czy można Wam zaufać? Poznaj opinie o szkoleniach ProOptima w obszarze CX i CEM
“Szkolenie daje znakomite rozumienie tego czym jest Customer Journey Map, uczy postępowania w przypadku budowy mapy: samodzielnej lub z partnerem zewnętrznym oraz rozwija umiejętności krytyczne dla zespołu, który chce mapować podróż klienta w firmie. Polecam ProOptima i zespół CX do realizacji ambitnych przedsięwzięć z obszaru CX/CEM”
Aneta Skibińska, Dyrektor Departamentu Standardów Niemedycznych, Pion Doświadczeń Pacjenta, LUX MED
“Wiedza praktyczna, Odwaga we wskazywaniu błędów, Nie każdy potrafi delikatnie, ale stanowczo wyjaśnić uczestnikom szkolenia, ze w jakiejś kwestii nie mają racji. MPK może być instrumentem do optymalizacji wewnętrznych procesów w organizacji”
„Merytoryka i praca na postawach uczestników oraz dużo praktyki i przykładów z życia. Merytoryczne odpowiedzi i trzymanie się czasu zadań i rozmów, organizacja warsztatów na MIRO”
Uczestnik szkolenia z Mapowania z firmy NEUCA
“Poprzez umiejętną współpracę oraz dzięki ogromnemu wsparciu merytorycznemu, wiedzy eksperckiej i doświadczenia konsultantów ProOptimy z zakresu: Customer Experience, kierowania zespołem, budowania kultury organizacyjnej, zarządzania zmianą udało się nam wspólnie opracować standardy, przeszkolić osoby i spowodować by (zmiany) stały się stałym elementem kultury naszej pracy. Istotnym elementem była także możliwość korzystania z wiedzy i doświadczenia ekspertów ProOptima, które wykraczały poza podstawowe ramy prowadzonego wspólnie projektu (diagnoza kultury organizacyjnej, coaching, motywacja). Współpracujące z nami osoby były zawsze otwarte na wszelkie pytania i wątpliwości, elastycznie podchodząc do realizacji powierzonego im zadania.”
HR Manager – Magdalena Dzikowska Carlsberg ASC
„Współpracowaliśmy z ProOptima w projekcie rozwoju kompetencji miękkich naszych specjalistów w obszarze Profesjonalnej Obsługi Klienta. W naszej branży doświadczenie klientów w kontakcie z Agencją jest kluczowe do budowania efektywnej współpracy. Procesy, ze względu na złożoność kompetencyjną, wymagają udziału kilku osób w tym samym projekcie. Firma szkoleniowa dobrze zidentyfikowała różnorodne potrzeby z naszej strony, przełożyła je na kilkudniowy program warsztatów rozwojowych, opartych o casy z naszej codzienności biznesowej. Po szkoleniu powstał raport nie tylko obejmujący ewaluację satysfakcji uczestników, ale też listę łatwych do wdrożenia rekomendacji dla różnych interesariuszy projektu – specjalistów, liderów i dla HR. Jeśli miałabym wybrać firmę do współpracy w szkoleniu – na pewno ProOptima zbudowała dobre doświadczenie klienta. Dziękuję Tomkowi Krasowi osobiście.”
Agnieszka Duliban-Rokita, HR Business Partner, Promotraffic Sp. z o.o.
„Firma ProOptima Przeprowadziła dwukrotnie badanie NPS w naszej firmie. Pełen profesjonalizm !!! Wspólnie stworzyliśmy System Obsługi Klienta SOK. Przeprowadziliśmy sporo szkoleń i warsztatów które zdecydowanie podniosły kompetencje naszego zespołu.
Polecam serdecznie !!!”
Tomasz Łysoń, Prezes i właściciel LYSON, Przedsiębiorstwo Pszczelarskie Tomasz Łysoń Spółka z o.o.
Wielkość inwestycji
9700 zł netto/ osoba
UWAGA. Udział w kursie, na tym poziomie jest możliwy jedynie dla osób, które ukończyły poziom Fundamenty.
- Po zgłoszeniu (przez formularz online) prześlemy Ci potwierdzenie oraz wystawimy fakturę proforma.
- Możliwa jest także płatność kartą lub przez operatora płatności online.
- Po opłaceniu faktury – wystawimy końcową fakturę na osobę prywatną lub firmę.
* Dokładamy starań by szkolenia odbyły się w zaplanowanych terminach. Zastrzegamy sobie jednak prawo do odwołania lub przesunięcia w czasie realizacji szkolenia ze względu na zbyt małą, końcową, liczbę zapisów.
Grupy zamykamy na 2 tygodnie przed terminem realizacji. Wówczas informujemy ostatecznie o realizacji szkolenia w zaplanowanym terminie.