Zapytaj o szkolenie

Kolorowa komunikacja DISC

różnorodność
sposoby komunikacji
DISC

Jak doskonalić sposób komunikacji i współpracy dzięki znajomości typologii różnic osobowościowych?

XKolorowa komunikacja DISC szkolenie z ProOptima

Dla kogo

Ludzie różnią się między sobą: wyglądem, rolą jaką pełnią w organizacji, doświadczeniem, ale także osobowością i związanym z nią sposobem komunikowania. Różnice te są bogactwem zespołu, lecz i przekleństwem dla tych, którzy chcą je ignorować i postępować zawsze w ten sam sposób. W komunikacji dopasowanie do rozmówcy jest fundamentem porozumienia. Jak jednak dopasować się do odmienności, której nie znamy?

Czasami niewielki zespół złożony jest z różnych typów osobowości, a problemy we współpracy są pochodną braku dopasowania zachowań jego członków do skali tej różnorodności. Można oczywiście nadal komunikować się w ten sam sposób i liczyć na to, że to otoczenie dopasuje się do nas. Niestety zwykle zostawienie spraw swojemu biegowi nie przynosi pożądanych rezultatów. Trudności komunikacyjne jak były, tak pozostają.

Można jednak zmianę rozpocząć od samego siebie. Znajomość siebie i innych pomaga w dopasowywaniu własnego sposobu komunikacji do preferencji osobowościowych. Posiadanie wspólnego kodu na te różnice ułatwia standaryzację zachowań. Z czasem rozpoznanie typu i dopasowywanie się do odmienności partnera komunikacji staje się nowym nawykiem. Znacząco zwiększa to szansę na konstruktywny dialog a wraz z nim skuteczność w realizacji celów biznesowych.

Tematyka i cele szkolenia

Kolorowa komunikacja DISC

Cele szkolenia
  • Uświadomienie sobie przez uczestników skali różnorodności i barw odmienności we własnym zespole.
  • Odnalezienie przyczyn doświadczanych trudności we współpracy.
  • Zwiększenie samoświadomości własnych preferencji i ich skutków dla funkcjonowania w zespole i firmie.
  • Zidentyfikowanie zasobów posiadanych przez poszczególnych członków zespołu, niezbędnych do efektywnej pracy.
  • Wzrost umiejętności rozdzielania zadań zgodnie z pełnionymi rolami grupowymi.
  • Praktyczna nauka komunikacji werbalnej i niewerbalnej z odmiennymi typami.
Tematyka szkolenia

Szkolenie poprzedza wypełnienie testu służącego diagnozie członków zespołu/uczestników szkolenia wg metodologii Insights/DISC.

  • Insights Discovery/DISC – zrozum swoje wyniki.
  • Różnice międzyludzkie i ich wpływ na realizowanie zadań.
  • Energie kolorystyczne i osiem typów ludzi.
  • Co najbardziej frustruje poszczególne energie kolorystyczne?
  • Introwersja/ekstrawersja, myślenie/uczucia, doznania/intuicja –czyli podstawy typologii.
  • Mocne i słabe strony każdego z typów diagnozowanych przez Insights Discovery/DISC.
  • Wartości jakie wnosi 8 typów Insights do pracy zespołu.
  • Jak widzą nas inni? Odgadujemy energię, czyli kto jest kim w zespole.
  • Kim jestem według Insights Discovery/DISC i co wnoszę do zespołu?
  • Komunikowanie się i współpraca w kolorowym zespole oraz między zespołami
  • Jak wzmacniać postawę „grania do wspólnej bramki” w różnokolorowym zespole?
  • Porozumiewanie się na co dzień. Jak rozmawiać z różnymi typami współpracowników, by praca była efektywna?

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do liderów i członków zróżnicowanych zespołów, którzy wymagają wypracowania wspólnego sposobu komunikowania się.

Metody szkoleniowe

By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:

Gry i zadania szkoleniowe

ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.

Dyskcje

DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.

Scenki i symulacje

ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.

Testy i autoanalizy

TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.

Videotrening

SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.

Action Plan

ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.

Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.

Co mówią o nas Klienci

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie.

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie. Dzięki Tomkowi zaczęliśmy analizować i zmieniać wiele procesów, tak aby były one dla naszych Klientów. Aktualnie wdrażamy nowoczesne systemy po to, żeby doświadczenia naszych Klientów były najlepsze, bez względu na to z kim nasi Klienci się kontaktują. 

Adam Nowicki z DAIKIN poleca ProOptima

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Adam Nowicki z DAIKIN poleca ProOptima

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach

więcej

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach, świetnie wyczuwający trendy współczesnego świata.

Z sukcesem zarazili nas filozofią kultury Customer Experience w organizacjach, pomogli przejść przez etapy projektowania zmiany i nadal wspierają nas merytoryczną wiedzą i swoim doświadczeniem. Dzięki nim nasz NPS rośnie z roku na rok a wraz z nim kwitnie zadowolenie klientów i satysfakcja pracowników. Dziękuję Tomkowi Krasowi i jego zespołowi za ich ciągłe ewangelizowanie. Ogromnie cenimy sobie spotkania i regularne webinaria utwierdzające nas w przekonaniu, że obrana przez nas CX-owa droga rozwoju jest zarówno skuteczna jak i fascynująca.

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima – entuzjasci z ogromną, fachową wiedzą o CX

więcej

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima. Właściciel to entuzjasta z ogromną, fachową wiedzą i takich też ludzi zatrudnia. Zawsze można liczyć na najwyższy poziom prowadzonych szkoleń. Firma prowadzi wnikliwe badania i analizy, nie tylko dla największych graczy, którzy korzystają z jej usług konsultingowych, ale również na potrzeby własnych szkoleń. Dzięki temu przekazują na nich najbardziej aktualną wiedzę praktyczną. Polecam również poczytać artykuły na ich stronie. Widać, że tworzą to ludzie z pasją.

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką – eksperci z zakresu Customer Experience

więcej

Współpracę z firmą ProOptima rozpoczęliśmy jeszcze przed pandemią. Udało nam się zrobić analizę obecnego stanu, badanie spójności oraz określić mapę drogową do wdrożenia zmian. Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką. Pomogli nam przebrnąć przez procesy na styku z klientem i rozpoznać punkty bólu. Współpraca przebiegała bardzo dobrze i sprawnie. Tomasz chętnie dzielił się wiedzę i doświadczeniami z innych projektów. To wyjątkowy ekspert z zakresu Customer Experience.

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji – to kurs z kategorii 'must’ 🙂

więcej

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji. Kurs jest prowadzony tylko przez praktyków, co podnosi efektywność nauki i dostarcza narzędzi do wdrożenia 'na już’. Jest to też kurs z kategorii 'must’ także dla tych, którzy 'biegną’ z działaniami proklienckimi nie widząc jeszcze dużego obrazka CX i wielu powiązań, które ta tematyka ma z innymi działami firmy.”

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

więcej

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience. I have had the pleasure to meet Tomasz on several CEX events and have been consistently impressed with his level of knowledge, professionalism, and dedication to providing outstanding CEM knowledge. His expertise in the field convinced me to cooperate with ProOptima on training project for CS team what delivered measurable results. Tomasz is a true thought leader in the industry, and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Interesuje Cię takie szkolenie?

Wykorzystaj niezbędną wiedzę i narzędzia ProOptima