Jak motywować pozafinansowo do realizacji celów i zadań?
Motywowanie pozapłacowe pracowników – szkolenie menedżerskie
Pieniądze nie motywują!
Czy ktoś jeszcze wierzy w to, że wystarczy motywować pracowników finansowo? Pieniądze dostarczają motywacji zewnętrznej, która działa tylko przez chwilę. Potem trzeba dać ich więcej, więcej i jeszcze więcej… A nawet to nie gwarantuje, że pracownicy będą działać efektywnie i nie zapragną zmiany pracy.
Pracownik przychodzi do firmy, a odchodzi od… szefa, nieprzyjemnej atmosfery, chaosu czy nudy. Jak wzbudzić w pracownikach wewnętrzną motywację? Czym ich motywować, gdy sytuacja ekonomiczna nie pozwala na bonusy finansowe?
Atmosfera w firmie i poziom motywacji pracowników w dużej mierze zależy od umiejętności i postawy menedżera.
Cele szkolenia
Motywowanie pozapłacowe
- Poznanie własnych nawyków w sposobie motywowania oraz barier ograniczających skuteczniejsze motywowanie.
- Wzrost wiedzy na temat metod, narzędzi i wymiarów motywowania w środowisku pracy.
- Rozwój umiejętności stawiania pracownikom motywujących celów.
- Rozwój umiejętności prowadzenia rozmowy feedbackowej, udzielania informacji zwrotnej.
- Zwiększenie skuteczności w pełnieniu roli szefa, który motywuje pozafinansowo.
Tematyka szkolenia
Motywowanie pozapłacowe
- Czego potrzebują ludzie, by efektywnie pracować? A Twoi ludzie?
- Modele motywowania i ich praktyczne zastosowanie.
- Błędy motywowania – najpopularniejsze „demotywatory”.
- Narzędzia i metody motywowania pracowników.
- Czynniki i wartości, które motywują zespół do lepszej pracy – co wynika z doświadczeń wiodących firm?
- Pozafinansowe techniki motywowania pracowników – jak motywować, by nie demotywować?
- Zauważaj i chwal – skuteczne metody okazywania uznania i aprobaty.
- „Przykład idzie z góry” – rola szefa jako wzorca, który naśladują pracownicy.
- Efekt Pigmaliona w zarządzaniu ludźmi – stawianie wyzwań i budowanie współodpowiedzialności za rezultaty pracy.
- Jak wyznaczać cele tak, by motywowały nas i innych?
- Praktyka formułowania celów z pracownikiem.
- Monitorowanie realizacji. Rola menedżera w procesie realizacji celu – czyli zasady kontroli i wsparcia przy realizacji celów.
- Informacja zwrotna jako narzędzie wywierania wpływu na zespół i pracownika.
- Od rozmowy oceniającej do rozmowy coachingowej – czyli jak wzbudzić motywację do rozwoju.
- Symulacje prowadzenia rozmów z pracownikami – videotrening.
Adresaci szkolenia:
Motywowanie pozapłacowe
Szkolenie skierowane jest do menedżerów i kierowników, którzy poszukują pozafinansowych metod motywowania pracowników.
Interesuje Cię szkolenie Motywowanie pozapłacowe? Napisz do nas, a przygotujemy ofertę skrojoną pod Twoje potrzeby!
Przeczytaj więcej na ten temat: