Motywowanie pozapłacowe | szkolenie ProOptima

Jak motywować pozafinansowo do realizacji celów i zadań?

Motywowanie pozapłacowe pracowników – szkolenie menedżerskie

Pieniądze nie motywują!
Czy ktoś jeszcze wierzy w to, że wystarczy motywować pracowników finansowo? Pieniądze dostarczają motywacji zewnętrznej, która działa tylko przez chwilę. Potem trzeba dać ich więcej, więcej i jeszcze więcej… A nawet to nie gwarantuje, że pracownicy będą działać efektywnie i nie zapragną zmiany pracy.
Pracownik przychodzi do firmy, a odchodzi od… szefa, nieprzyjemnej atmosfery, chaosu czy nudy. Jak wzbudzić w pracownikach wewnętrzną motywację? Czym ich motywować, gdy sytuacja ekonomiczna nie pozwala na bonusy finansowe?
Atmosfera w firmie i poziom motywacji pracowników w dużej mierze zależy od umiejętności i postawy menedżera.

Cele szkolenia
Motywowanie pozapłacowe

  • Poznanie własnych nawyków w sposobie motywowania oraz barier ograniczających skuteczniejsze motywowanie.
  • Wzrost wiedzy na temat metod, narzędzi i wymiarów motywowania w środowisku pracy.
  • Rozwój umiejętności stawiania pracownikom motywujących celów.
  • Rozwój umiejętności prowadzenia rozmowy feedbackowej, udzielania informacji zwrotnej.
  • Zwiększenie skuteczności w pełnieniu roli szefa, który motywuje pozafinansowo.

Tematyka szkolenia
Motywowanie pozapłacowe

  • Czego potrzebują ludzie, by efektywnie pracować? A Twoi ludzie?
  • Modele motywowania i ich praktyczne zastosowanie.
  • Błędy motywowania – najpopularniejsze „demotywatory”.
  • Narzędzia i metody motywowania pracowników.
  • Czynniki i wartości, które motywują zespół do lepszej pracy – co wynika z doświadczeń wiodących firm?
  • Pozafinansowe techniki motywowania pracowników – jak motywować, by nie demotywować?
  • Zauważaj i chwal – skuteczne metody okazywania uznania i aprobaty.
  • „Przykład idzie z góry” – rola szefa jako wzorca, który naśladują pracownicy.
  • Efekt Pigmaliona w zarządzaniu ludźmi – stawianie wyzwań i budowanie współodpowiedzialności za rezultaty pracy.
  • Jak wyznaczać cele tak, by motywowały nas i innych?
  • Praktyka formułowania celów z pracownikiem.
  • Monitorowanie realizacji. Rola menedżera w procesie realizacji celu – czyli zasady kontroli i wsparcia przy realizacji celów.
  • Informacja zwrotna jako narzędzie wywierania wpływu na zespół i pracownika.
  • Od rozmowy oceniającej do rozmowy coachingowej – czyli jak wzbudzić motywację do rozwoju.
  • Symulacje prowadzenia rozmów z pracownikami – videotrening.

Adresaci szkolenia:
Motywowanie pozapłacowe

Szkolenie skierowane jest do menedżerów i kierowników, którzy poszukują pozafinansowych metod motywowania pracowników.

Interesuje Cię szkolenie Motywowanie pozapłacowe? Napisz do nas, a przygotujemy ofertę skrojoną pod Twoje potrzeby!

Przeczytaj więcej na ten temat:

Przywództwo i kompetencje menedżerskie

Zaangażowany zdalny zespół – czy to jest możliwe?

Zaangażowanie pracowników już od kilku lat urosło do największego wyzwania dla firm,…

Dlaczego warto budować kulturę Lean w organizacji post linked WEBINARY

Przywództwo i kompetencje menedżerskie

Kultura LEAN leadership pomogła firmom w czasie pandemii – zobacz jak i dlaczego!

W tym artykule przedstawię kilka argumentów, dlaczego Ty i Twoja firma powinna…

Przywództwo i kompetencje menedżerskie

AGILE. Skuteczne Zarządzanie w kryzysie – WEBINAR ProOptima by Ludmiła Pisiewicz 20.05.2020

AGILE. Skuteczne Zarządzanie w kryzysie. WEBINAR   #Zwinny#Przewodnik. Jak działać w sytuacji…

Informacja zwrotna - Feedback

Przywództwo i kompetencje menedżerskie

Kultura feedbacku – idealizowanie pięknoduchów czy konieczność dziejowa?

Na początku mojej pracy w roli trenera, do moich zadań należało, między innymi, odwiedzanie i wspieranie…

3 mity o motywowaniu pracownikow motywacja pieniadze nagrody i kary artykul szkolenia ProOptima

Przywództwo i kompetencje menedżerskie

3 mity o motywowaniu pracowników

Motywacja – wyświechtany zwrot, czy prawdziwe panaceum na wszelkie dolegliwości? Czy wystarczy ją…

Niedoceniane docenianie motywowanie pracowników motywacja zaangażowanie wypalenie zawodowe szkolenie ProOptima

Przywództwo i kompetencje menedżerskie

Niedoceniane docenianie

Dominika, menedżer sklepu z Kwiatowej, pracuje dla mnie od 4 lat. Kiedy…