Dla kogo
Z negocjacjami spotykamy się w biznesie bardzo często, szczególnie w obszarze kontaktów handlowych. Sprzedawcy w swojej codziennej pracy przekonują Klientów do swoich racji, produktów czy usług.
Negocjować, by osiągnąć cel – to jedna sprawa. Trudniejsze jest, by jednocześnie dbać o dobre relacje z Klientami.
Jak zadbać o lojalność Klientów, z którymi negocjujemy?
Negocjacje win-win
Negocjacje win – win, czyli wygrany – wygrany, to najlepszy z możliwych wynik negocjacji. Jak poprowadzić rozmowy, aby uzyskać rezultat, z którego obie strony będą zadowolone? Jak doprowadzić do sytuacji, w której nie ma przegranych, a każdy partner negocjacji zyskuje?
- Rozwój kompetencji negocjacyjnych handlowców takich jak:
- przygotowanie do negocjacji,
- planowanie strategii negocjacyjnej,
umiejętność budowania relacji z Klientem w trakcie negocjacji, - komunikacja i prowadzenie negocjacji z Klientem,
- formułowanie pytań umożliwiających sterowanie przebiegiem rozmowy, pozwalających odkryć interesy partnera i znajdować korzystne dla obu stron rozwiązania.
- Identyfikacja własnych mocnych stron i obszarów wymagających rozwoju w ramach kompetencji negocjacyjnych.
- Większa skuteczność poprzez nabycie nowych umiejętności i większa świadomość wywieranego wpływu w kontaktach z partnerami negocjacji – klientami firmy.
- Przełamanie rutynowych działań w praktyce negocjowania z Klientami.
- Inspiracja do odkrywania nowych, innowacyjnych sposobów negocjowania i wywierania wpływu.
- Targowanie a negocjacje z wizją. Między grą o sumie zerowej a grą niezerową – gra negocjacyjna.
- Ja jako negocjator. Diagnoza preferowanego stylu negocjacji.
- Konflikt a negocjacje. Kiedy negocjacje są najlepszym rozwiązaniem, a kiedy nie należy ich stosować?
- To co mówimy, czy jak mówimy? Komunikacja w negocjacjach.
- Negocjacje z wizją. Charakterystyka, wskazówki i zasady prowadzenia negocjacji partnerskich.
- Przygotowanie z wizją. Osiem kroków, by osiągnąć więcej w negocjacjach z Klientem.
- Negocjacje z wizją. Praktyka negocjacji opartych o zasady – videotrening.
- „Za rok lub dwa będę negocjatorem, który…” moja wizja negocjatora.
- Sformułowanie koncepcji dalszego rozwoju kompetencji negocjacyjnych, wybór obszaru pracy i Action Plan.
Metody szkoleniowe
By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.
ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.
Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.