Jak negocjować z Klientem, gdy zależy nam na Jego lojalności?
Z negocjacjami spotykamy się w biznesie bardzo często, szczególnie w obszarze kontaktów handlowych. Sprzedawcy w swojej codziennej pracy przekonują Klientów do swoich racji, produktów czy usług.
Negocjować, by osiągnąć cel – to jedna sprawa. Trudniejsze jest, by jednocześnie dbać o dobre relacje z Klientami.
Jak zadbać o lojalność Klientów, z którymi negocjujemy?
Negocjacje win-win
Negocjacje win – win, czyli wygrany – wygrany, to najlepszy z możliwych wynik negocjacji. Jak poprowadzić rozmowy, aby uzyskać rezultat, z którego obie strony będą zadowolone? Jak doprowadzić do sytuacji, w której nie ma przegranych, a każdy partner negocjacji zyskuje?
Cele szkolenia
Negocjacje z wizją długotrwałych relacji
- Rozwój kompetencji negocjacyjnych handlowców takich jak:
- przygotowanie do negocjacji,
- planowanie strategii negocjacyjnej,
- umiejętność budowania relacji z Klientem w trakcie negocjacji,
- komunikacja i prowadzenie negocjacji z Klientem,
- formułowanie pytań umożliwiających sterowanie przebiegiem rozmowy, pozwalających odkryć interesy partnera i znajdować korzystne dla obu stron rozwiązania.
- Identyfikacja własnych mocnych stron i obszarów wymagających rozwoju w ramach kompetencji negocjacyjnych.
- Większa skuteczność poprzez nabycie nowych umiejętności i większa świadomość wywieranego wpływu w kontaktach z partnerami negocjacji – klientami firmy.
- Przełamanie rutynowych działań w praktyce negocjowania z Klientami.
- Inspiracja do odkrywania nowych, innowacyjnych sposobów negocjowania i wywierania wpływu.
Tematyka szkolenia
Negocjacje z wizją długotrwałych relacji
- Targowanie a negocjacje z wizją. Między grą o sumie zerowej a grą niezerową – gra negocjacyjna.
- Ja jako negocjator. Diagnoza preferowanego stylu negocjacji.
- Konflikt a negocjacje. Kiedy negocjacje są najlepszym rozwiązaniem, a kiedy nie należy ich stosować?
- To co mówimy, czy jak mówimy? Komunikacja w negocjacjach.
- Negocjacje z wizją. Charakterystyka, wskazówki i zasady prowadzenia negocjacji partnerskich.
- Przygotowanie z wizją. Osiem kroków, by osiągnąć więcej w negocjacjach z Klientem.
- Negocjacje z wizją. Praktyka negocjacji opartych o zasady – videotrening.
- „Za rok lub dwa będę negocjatorem, który…” moja wizja negocjatora.
- Sformułowanie koncepcji dalszego rozwoju kompetencji negocjacyjnych, wybór obszaru pracy i Action Plan.
Adresaci szkolenia:
Negocjacje z wizją długotrwałych relacji
Szkolenie skierowane jest do członków zespołów sprzedażowych, przedstawicieli handlowych.
Interesuje Cię szkolenie Negocjacje z wizją długotrwałych relacji? Napisz do nas, a przygotujemy ofertę skrojoną pod Twoje potrzeby!
Przeczytaj więcej na ten temat: