Warsztaty podstaw komunikacji
Na komunikacji znamy się wszyscy, ponieważ wszyscy się komunikujemy. Jednak usprawnianie jej nie jest już takie łatwe. Większość problemów w porozumiewaniu się wynika z nieoczywistych związków między naszym zachowaniem, a jego efektem – zachowaniami i decyzjami osób, z którymi się komunikujemy. O skuteczności komunikacji decyduje odbiorca, stąd też nasza propozycja szkolenia. Oparta jest ona nie tylko o wiedzę na temat tego, jak się komunikować skuteczniej, ale również o diagnozę naszych rzeczywistych zachowań. Na bazie uzyskanej od trenerów informacji zwrotnej można dopiero skutecznie planować i zmieniać nawyki komunikacyjne.
Komunikacja – warsztaty
Cele szkolenia
Nowa jakość komunikacji
- Diagnoza wzorca komunikacji obecnego w grupie uczestników, zespole, dziale i firmie.
- Dotarcie do przyczyn nieporozumień w komunikacji, a nie tylko objawów braku współpracy.
- Zwiększenie świadomość swoich predyspozycji, mocnych i wymagających wzmocnienia stron w komunikacji.
- Zdefiniowanie pożądanej jakości komunikowania się w grupie uczestników, zespole, dziale i firmie.
- Rozwój kluczowych kompetencji komunikacyjnych: słuchania, wyrażania się i posługiwania się informacją zwrotną.
- Zainicjowanie zmiany nieefektywnych sposobów porozumiewania się na bardziej komfortowe i skuteczne.
- Wypracowanie firmowych, użytecznych zasad komunikowania się umożliwiającego efektywną współpracę.
Tematyka szkolenia
Nowa jakość komunikacji
- Komunikowanie się i współpraca w zespole oraz między zespołami – mity i przekonania kontra rzeczywistość.
- Porozumiewanie się na co dzień. Jak rozmawiać ze współpracownikami, by praca była bardziej efektywna?
- Porozumiewanie się – dialog zbudowany na słuchaniu, pytaniu i obecności informacji zwrotnej – seria ćwiczeń rozwijających umiejętności komunikacyjne.
- Doskonalenie komunikacji – videotrening.
- Przepływ informacji w zespole (jak korzystać z kanału formalnego i nieformalnego dla pozyskiwania oraz przekazywania istotnych informacji).
- Wypracowanie zasad komunikowania się w obrębie firmy jako zaleceń do wykorzystania po powrocie do pracy.
- Action Plan – zmiany krytyczne i przydatne dla wzmocnienia współpracy w zespole, dziale, firmie.
Adresaci szkolenia:
Nowa jakość komunikacji
Szkolenie skierowane jest do grup pracowników, którzy chcą lepiej się komunikować i współpracować w zespole.
Interesuje Cię szkolenie Nowa jakość komunikacji? Napisz do nas, a przygotujemy ofertę skrojoną pod Twoje potrzeby!
Przeczytaj więcej na ten temat: