Od trudnego do wiernego Klienta | szkolenie ProOptima

Trudny Klient to wyzwanie. Czy warto podjąć rękawicę? A może lepiej spisać Go na straty i szybko zapomnieć o sprawie?

Sposób potraktowania trudnego Klienta – obsługa trudnego Klienta – ma ogromne znaczenie dla jego dalszych decyzji i dla losów firmy. Źle potraktowany i zawiedziony Klient odejdzie. Z badań wynika, że 65-90% klientów unika miejsc zakupów, gdzie doszło do nieprzyjemnej dla nich wymiany handlowej (źródło: TARP). Niestety to nie wszystko. Odchodzący klient prawdopodobnie podzieli się swoją negatywną opinią z innymi.
Zamiast ryzykować utratę pozytywnego wizerunku firmy, lepiej pozytywnie zaskoczyć trudnego Klienta. Dzięki temu przejdzie istną metamorfozę – stanie się lojalny, a może nawet nas zarekomenduje?

Jeśli zatem:

  • trudni Klienci stanowią nadal nierozwiązany problem w firmie – dotychczasowe formuły wyczerpały się,
  • koszty emocjonalne dla pracowników rosną, zamiast maleć,
  • koszty finansowe niewłaściwego traktowania Klienta i te związane z niszczeniem wizerunku rosną lub stanowią coraz większe zagrożenie,
  • warto wykorzystać szansę jaką dają „trudni” Klienci.

Korzyści dla firmy dzięki zastosowaniu nabytych podczas szkolenia umiejętności:

  • Redukcja kosztów wynikających z niewłaściwego potraktowania Klienta niezadowolonego i pogorszenia wizerunku firmy.
  • Pozyskanie nowych klientów, dzięki rekomendacjom, bez ponoszenia kosztów na marketing.
  • Zwiększenie motywacji pracowników bezpośrednio zaangażowanych w obsługę.
  • Pozyskanie źródła dodatkowej wiedzy na temat potrzeb Klientów.

Cele szkolenia

  • Lepsze zrozumienie perspektywy Klienta, którego oczekiwania nie zostały spełnione i jak się stał trudnym.
  • Zwiększenie umiejętności panowania nad emocjami własnymi i klienta w kontakcie z „trudnym” Klientem.
  • Wypracowanie zasad profesjonalnej obsługi, która pozytywnie zaskakuje Klienta.
  • Zwiększenie elastyczności reagowania w sytuacjach trudnych i nietypowych.

Tematyka szkolenia

  • Czy warto walczyć o zadowolenie i wierność „trudnego” Klienta?
  • Dlaczego Klient staje się „trudny”? Mechanizm generowania i frustrowania trudnych klientów.
  • Proaktywna postawa w radzeniu sobie z problemami w obsłudze Klienta – klucz do zmiany trudnego w zadowolonego.
  • Dwie płaszczyzny komunikacji z Klientem – sfera problemu (merytoryczna) i sfera relacji (emocjonalna).
  • Zasady profesjonalnej obsługi w sytuacjach określanych jako trudne.
  • Język jako narzędzie wpływu w kontakcie z „trudnym” Klientem. Jak się komunikować by zarządzać emocjami i oczekiwaniami klienta?
  • Jak przekazywać trudne wiadomości – sztuka doboru właściwych słów i sposobu przekazywania informacji.
  • Od niezadowolenia do wierności – praktyka kontaktów z „trudnymi” Klientami – videotrening
  • Action Plan. Już jutro mogę potraktować Klienta inaczej.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie obsługa trudnego klienta

 

Szkolenie skierowane jest do pracowników obsługujących Klientów.

Interesuje Cię szkolenie? Napisz do nas, a przygotujemy ofertę skrojoną pod Twoje potrzeby!

Przeczytaj więcej na ten temat:

Pod kontrola Klienta czy Klient pod kontrola? Customer Experience preferencje klienta obsluga klienta szkolenie ProOptima

Obsługa Klienta

Pod kontrolą Klienta czy Klient pod kontrolą?

U pacjentów leczonych w szpitalach zaobserwowano ciekawą prawidłowość. Ci, którzy mieli choćby częściowy…

Trudny klient – klientem wielowymiarowym obsługa trudnego klienta Customer Experience negatywne emocje radzenie sobie z emocjami szkolenia ProOptima

Obsługa Klienta

Trudny klient – klientem wielowymiarowym

Czy zastanawialiście się Państwo skąd się biorą tzw. „trudni klienci”? Jak…

Obsługa Klienta – jeszcze koszt czy już inwestycja? profesjonalna obsługa klienta Customer Experience szkolenia ProOptima

Obsługa Klienta

Obsługa Klienta – jeszcze koszt czy już inwestycja?

Polskie firmy tracą gigantyczne sumy przez złą obsługę Klientów. Jednocześnie niewiele…

Czy godzina godzinie równa? doświadczenia klienta kolejka oczekiwanie etapy obsługa klienta szkolenia ProOptima

Obsługa Klienta

Czy godzina godzinie równa?

Nie. To, jak szybko mija czas w naszym odczuciu, zależy od wielu…

Im więcej reklamacji tym... lepiej reklamacja obsługa klienta customer experience szkolenie ProOptima

Obsługa Klienta

Im więcej reklamacji tym… lepiej

Wbrew powszechnemu przekonaniu wzrost liczby reklamacji może zwiększyć Twoje zyski. Jak…

Badanie NPS u dystrybutora sprzętu AGD - CASE STUDY klient net promoter score badanie satysfakcji Customer Experience szkolenie ProOptima

Obsługa Klienta

Badanie NPS u dystrybutora sprzętu AGD – CASE STUDY

Był wtorek tuż przed 16. Do naszego krakowskiego biura zadzwonił Klient. Krótko…