Jak diagnozować potrzeby i zamykać sprzedaż w praktyce rozmów z Klientem?
Zastanawiałeś się czasem, dlaczego Klienci nie chcą rozmawiać z telemarketerami pracującymi w Call Center?
A czy Ty, będąc Klientem, zawsze chcesz rozmawiać? Nie? Dlaczego?
Co powoduje, że są takie telefony, które chętnie odbierasz i co więcej, kontynuujesz rozmowę, mimo że masz świadomość, iż jest to jednak rozmowa handlowa czy telemarketing?
Najważniejszy jest początek rozmowy. Wielu handlowców już od pierwszych sekund naciska na Klienta. Czyta skrypt. Od razu wiadomo, że chcą nam coś „wcisnąć”. Zadają pytania, ale nasze odpowiedzi nie mają większego znaczenia, bo telemarketerzy nas nie słuchają. Powtarzają frazy: „dzięki temu”, „wystarczy tylko”, „za jedyne”.
Jeśli chcesz, by:
- Twoi handlowcy sprzedawali, lecz nie byli nachalni,
- ich rozmowy były naturalne, choć nastawione od pierwszej sekundy na sprzedaż,
- handlowcy czuli się dobrze w roli sprzedawcy
– zapewnij im udział w warsztatowym szkoleniu, które w całości skupione jest na nowoczesnych technikach sprzedażowych.
Szkolenie telemarketing
Cele szkolenia
Proaktywna sprzedaż przez telefon
- Podniesienie świadomości sprzedawców dotyczącej sposobów i technik wypowiadania się.
- Zwiększenie skłonności Klientów do zakupu dzięki naturalnemu sposobowi prowadzenia rozmowy, zamiast używania utartych „telemarketingowych” zwrotów.
- Ułatwienie prowadzenia rozmów sprzedażowych poprzez stworzenie indywidualnego skryptu dla każdego uczestnika.
Tematyka szkolenia
Proaktywna sprzedaż przez telefon
- Pierwsze 5 sekund rozmowy.
- Cel rozmowy/hak na uwagę.
- Badanie potrzeb.
- Wzbudzanie zaufania. Szybkie odkrywanie obszarów możliwości biznesowych w kontakcie z Klientem.
- Techniki sprzedaży. Jak nie zagadać i nie zirytować Klienta?
- aktywne słuchanie,
- język korzyści,
- parafraza,
- klaryfikacja,
- dowartościowanie Klienta.
- Obiekcje – nowoczesne techniki zbijania obiekcji:
- oddzielenie faktów od opinii,
- rozumiem, znam, znaleźliśmy rozwiązanie,
- historie z drugiej ręki,
- Domykanie sprzedaży:
- pozorny wybór,
- dostawa,
- zaoferuj wybór materiału,
- kontrolowanie sprzedaży = pomijanie sprzedaży,
- gdybanie,
- czy jest jeszcze coś, czego Pan potrzebuje, by przejść dalej?
- Tworzenie struktury rozmowy na poszczególnych przykładach.
- „Dźwiękowa wizytówka” firmy – pracownik obsługujący Klienta.
Interesuje Cię szkolenie Proaktywna sprzedaż przez telefon? Napisz do nas, a przygotujemy ofertę skrojoną pod Twoje potrzeby!
Przeczytaj więcej na ten temat: